Nuffnang

Sunday, May 24, 2009

his new fav restaurant...

date: 23rd may 09
time: 10am
venue: geng's corner, (behind tesco extra SA)

it was our 2nd time mkn kat sana. food dia..ok-ok je. tapi coz cafe tu penuh dgn pic2 upin & ipin and geng. maka wajiblah budak2 suka.
actually cafe ni opposite dgn les copaque studio.

now cuba tanya hardy mana kita nk mkn??
jawapan dia.. "ady chah nk mkn kat upin kan ipinnnnn" (sorry anakku x tau sebut DAN.. semedang je UPIN KAN IPIN. LOL)

muka ngantuk lg..

the kedai..

hardy suka dgn menu dia.penuh dgn characters GENG.

dr sampai, sampai balik, ni le kerja dia... buka tutup menu. bagus gak.dok diam skit..heheh

actually tujuan utama nk pi pkns, nk pi pump belon helium otomen hardy yg dh kempis. kalu pi refill helium, only rm3. kalu beli baru rm5. sila le save budget zaman2 gawat ni ye.

belon yg dh siap pump.
(ni hardy paksa aku snap pic belon dia.... ikut je la.. ;))

18 comments:

♥Cik Puan♥ said...

belon tue mahal kan hirda,aku xpernah beli lagi kat dua beradik nie...main sat ja lepas tue lempaq merata

Puan Iza said...

Oooo upin&ipin ada restoran gak yea....harus aku nak kena pi try makan sini ni hirda...sedap tak food dia?....

Aku pun rasa haikal pun sama cam hardy gak mesti asik dok belek2 je menu tu kan sbb ada pic upin&ipin...hehehhe....


ooo belon tu boleh refill helium ek...aku tak tau ar....haikal pun ada satu gambar pooh...bila kempis, aku yang kena tiup ko....pastu tak sampai 2 jam belon tu dah kempis balik huhuhu

Su Hana said...

aku penah dgr tempat ni.. nak kena p rasa gak ni.. hahaha mesti maryam suka... dia dah ada bantal peluk upin & ipin.. bukan main suka...

belon tu mahal kan.. la ni dah rm6 tau.. tiap kali jumpa maryam mesti nak.. aku plak asyik lupa nak refill semula.. iskhhh tp nasiblah minah tu main sggh ngan belon camni..

Sham Ummi Echa said...

cam menarik jer cafe tu.. tp jauh sgt la plak aku nk pegi.. kreatif dorang ek ltk character GENG kt menu tu.. salah satu tarikan gak kan..

weii.. aku x tau pon belon tu leh refill helium dia.. aku ada beli utk echa... tp da kempis aku pi buang terus...huhuhu.. mahai tul belon tu.. bkn main sgt pon.. jap jer pas2 x dulik ponnn..

Anonymous said...

Hirda... wah kat blakang Tesco xtra ader kedai ni erk... hmm leh la pi.. dah dekat ngan umah kami... hmm cam best jer kedai dia... hmm... sama la cam Adriana... asal nampak belon cam tuh sumer nak beli... dah kempis buang ntah kemana² ntah... nyampah aku... so aku aku nampak jer belon tuh.. aku jln ikut lain supaya adriana x nampak... hehehehehe.... ya la.. kalo x terbang RM5 aku...

☆ lieya latif ☆ said...

cakap pasal belon tu, aku mmg tak penah beli, yg selalu belikan mia n mija adalah bile kami balik ke kampung aku yg tercinta di johor....atuk dieorg rajin belikan....kalo aku takde laaa....mahal...rugi jek....huhu huhu

aku penah tgk kat blog sape ntah mkan kat upin ipin nieh.....ramai ckp tomyam die ump!!....harus pi terjah gak nie....

eija28 said...

bestnyer ada restoren byg byk karektor Upin dan Ipin nie....harus try gak nie.....hardy sama mcm iman suke main belon nie....dulu hubby rajin gak beli belon mcm nie...skrang dah x beli sbb belon tu tak tahan lama....

Mimi said...

ooo..depa ada restoren bagai nooo..
food depa serve jenis camna?
takpalah..waloupun food so-so je..janji Hardy happy kan dpt gi situ...

re: kalo nk masak utk org sungguhlah malu kerna ilmu x cukup lagi..hahaha

ILA said...

aku tau...aku tau kedai nih...cuma lom masuk je lg...hehhe

wei...kat pkns area mn ko p pump belon tu ek?? aku x tau pon ader servis pump balik belon nih... belon helium nih bersepah je kat bilik AFIQ. Aku dah plan nak buang dah...aku x tau lak leh pump balik... sila la bgtau aku ye kat area mana?? adakah kat org yg dok tepi eskeleter tu?? Sian AFIQ, dia paksa aku soh tiup balik...camne la aku nak tiup kan?? huh

As@Aza said...

baguih...baguiiihhh...hang save budget...pi refill belon tu...kat rumah aku berlambak belon helium gas tu...aku tak pi refill...sebabnyaaa...tak sempat nak refill pun....dah pecah :(...anak aku tak gheti jaga barang dia...pemusnah mak aku kata...hahahaha

Jue ~ mama DnD said...

ooo siap der cafe upn ipin nie eh..glemer tul... harus km jelajah sampai sanun nie...
Aku pernah beli seklai kat Dalila.. 2 hr dah kempis...tp xdernyer lah aku ni nak refill² nyer.. agak² menyemak jer..aku buang.. aku bab buang² brg ni lajus jerk... sbb tu laki akau kata.. bab membazir serah kat aku... hahahaha

yantz-yeem said...

best ke mkn kat sini? kalo bwk bebudak mesti la diorg suka kan...mmm raser nak try le bwk pi sini..
owh salam kenalan...

Unknown said...

pandai depa bukak restoren ni kan. sure budak2 suka.. bagus la kalau budak2 leka tengok buku menu tu sebab penuh karektor kartun.. yang aku geram, selalu bila dah amik menu jer dorang terus amik buku menu tu, terkulat2 anak aku nak tengok buku menu.. hehhe

oo boleh refill gas tu ek.. mesti ramai pun tak tau boleh refill gas tu kan.. sekarang dah mahal, kalau yang karektro micky, otomen RM8 tau

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

bagus arr rest nie hirda
tak kisah ler..makanan dia so so jer..janji anak2 duduk dgn aman...and kita dpt makan ngan aman....yg kureng pun jadi sedap ko....ha ha ha ha

aku pun kalu masuk rest tu...sure teruja jakun jer....he he he...

hirda...at least hardi sebut upin KAN ipin...batrice? manjang ipin ipin...upin nyer ntah kemana

bagus ko...sanggup refill gas belon tu...kalu aku, dah wassalam belon tu dlm tong sampah hirda...x kuasa aku nak melayan...lagi pun aku takut ko ngan belon tu...dok terbang mlm2 kat hall...aku yg ngeri....now, kalu gi pasar malam, jumpa belon tu...mcm2 aku auta anak aku...ha ha ha..keji kan.....nasib ler minah kecik tu rela di auta oleh mak pak dia...

wanie said...

best ye restoran ni..wanie dah lama nak try makan kat situ..tapi tak terpegi2 lagi..hehehe

-Sharleenz- said...

wooo ni nak try nih... kat dgn tesco extra ek... hmm tang mana ek? kene g carik nih... sure daniel excited abes kalo masuk kedai nih... hehehhehee...
kretip la tokei kedai tuh...

Ciklinn said...

lor kat shah alam ke tmpt ni... dah lama kau carik kat mana lah kedai nie...

yeloh budak2 mesti sonok dpt mkn kat sana... nak2 upin kan ipin kan..hahhahahaha

eh boleh yerk belon tu pi tiupkan balik.. baru ku tahu..

Bartholomew said...

Thanks for your article, pretty useful piece of writing.
scrapbooking ideas | day bed | Huntsville real estate