Nuffnang

Saturday, December 19, 2009

customer service yg sgt #$%^&&*

date: 09th Dec 09
Venue: jusco, pyramid. (grocery department)
time: 3pm

actually benda ni dh lama jadi. 10 days ago...
tapi lepas bc blog cik puan mimi & dia komplen pasai kedai kat R&R, so i think, i better citerkan apa yg jadi to me on 09 dec 09.

it suppose to be our day. as some of u dh tau.. 09 dec 09 was our 4th aniversary.
x de celebrate apa sgt pun... just pi mkn, tgk wayang, shopping habiskan voucher jusco aku.
nk jadi citer...
time aku dok queue nk byr kat cashier jusco tu, aku dh perasan pe'el minah cashier ni....
muka memang serius masam.....
aku dh perasan camna dia treat chinese lady depan aku... so, aku nk tgk skit dia camna kan??

so, bila sampai turn aku...
aku unload brg2 fr trolley... & tunggu dia mintak jcard aku (saja je kan? nk tgk dia ada x nk tanya). dia x tanya pun... so, aku kt

me: dik, ni my jcard (nada serius baikkkkk)
cashier: (dun bother to look. muka masam. & sambung dok scan brg2 yg aku beli)

after she scanned marygold yogurt...

me: eh jap, how much is that yogurt?
cashier: (muka masam) *sighhhh... rm8.99!!
me: eh, i saw just know rm5.99. r u sure?

so, dia ambik that yogurt hempuk2 brg2 lain & keluar pi check kat dairy area. bila dia mai balik, muka dia still masam.

cashier: rm8.99 kak. so, nak x?
me: nvmind.. i x nak. (actually kalu dia ckp elok2, aku amik gak yogurt tu, beza brapa hengget je kan?? tp coz for me, minah ni dh tahap kurang ajaq. so aku x dak ati nk beli).
cashier: (buat muka, terus hempas yogurt tu kat meja belakang, & hempuk brg2 apa ntah kat mesin tu. memang tunjuk x puas ati aa tu)

aku tgkkkk je... dh hampir2 aku nk sound dia.. tapi aku x mo buat drama kat situ. coz for me, layan budak x cerdik camtu, dgn aku2 pun org kt mcm dia gak... sungguh buang masa.

me: (pusing cashier punya price display, so that aku leh nampak price brg2 yg lain bila dia scan)
cashier: (pusing balik dgn kasarnya & berkata dgn kasarnya) saya tgh buat kerja ni!
me: (darah aku dh mendidih). dik, that's my jcard. dun forget to swipe.
cashier: saya tau la, saya swipe nanti.
me: (terus tgk name tag & nama dia. confirmed..aku nk log complaint pas ni)

serius aku terkejut.. she's a TRAINEE cashier only k? nama dia SITI J...... (x yah ler aku bgtau full name dia)

oh, time tu, hubby dok jaga hardy kat kerusi panjang kat area2 situ gak, so dia tgk fr jauh la...

lepas habis scanned semua..

cashier: rm125++!!
me: (kira voucher jusco slow2. saja nk bg minah tu sakit ati menunggu..hahhaahah)
me: owh, x cukup rm5++, wait! (panggil hubby nk mintak duit)

lepas bayar, aku nk tgk dia bg balik jcard+ receipt, dia ada kt THANKS x?
tidakkkkkkk...... muka maintain masam. just pass my jcard, balance & receipt.

aku terus straight pi customer service counter & log komplen. hubby time tu muka cam terpinga2..apsal le bini aku nk pi sana. aku kt "i nk buat komplen pasai cashier tu. rude!! she's just a trainee cashier ok!! tu baru trainee cashier, berlagak + kurang ajaq mcm jusco ni bapak dia yg punya!!!" (sian hubby, tetiba aku ngamuk depan dia..hehehhe)

kat customer service tu pun, aku kt, nk jumpa manager or supervisor. dua2 x dak. pi mana ntah.
so, depa bg satu form, so, aku isi....
siap aku tulis full name trainee cashier tu.... penuh satu form tu aku tulis komplen. dh rasa cam buat karangan sekolah pulak. LOL
according tu budak customer service tu, supervisor will tgk & will take action. ketaq2 budak tu berckp dgn aku....

aku really hope minah tu kena disciplinary action. sgt x dak customer service.

for me, senang je.... if u talk nicely to other, org pun will treat u dgn baik.
plus.... kerja aku hari2 pun kena ada customer service yg sgt tinggi...
so, memang cepat naik hangin kalu org2 yg sepatutnya bg service..tp mcm x mo kerja....

to u people out there.. if u ada pi jusco, pyramid & terperasan dgn cashier nama SITI J.......
so, tgk camna dia layan korang. kalu dh berubah tu, bagus la.. kalu x gak... sila le buat komplen....
nampak sgt supervisor dia x take action ler tu....

7 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

uih ko...mmg kurang ajo....naik nyampah aku dengar....kdg2 dieorg ni tak sedar diri kot yg dieorg ni makan gaji....lagi plak front officer camtu....kene laa tunjuk muke manis...agak2 ade malasah ngan boipren ke family ke, jgn le ditunjukkan...aku suke ko wat aduan tu....harap2 budak tu kene laa tegur...cube kalo kene foreigner ke....kan wat malu org malaysia....

Unknown said...

sengal punya cashier.. sedaq diri tak awak tu trainer jer.. senang2 jer boleh kena buang tau.. cenggini ke layan cara ustomer.. memang harus kau report, very rude..

Unknown said...

oppss trainee bukan trainer.. tersasul pulak

Sham Ummi Echa said...

hiiii...aku plak yg naik hangin baca citer ko nih.. ko ni kira baik ler sbb x sound minah tu.. kalo aku aku sound baekkk punyer kt situ gak.. aku mmg panas je kalo org rude ngan aku.. ckp elok2 xleh ker.. kalo haku mau haku baling je yogurt tu kt muka dia.. aku paling pntang bila org hempuk2 brg kt dpn aku.. nk plak barang tu aku yg bli..lg ler mak panas kan.. kalo si minah siti J ni wat aku cam2..mmg nahas ler dia..

Mimi said...

ceitt..kurang ajaq punya mangkok...kalo aku pi sana, aku nk gi jusco and tgk camna layanan budak tu...aku kalo budak2 kurang hajaq camni, direct sound 'ehh...cakap elok2 sket x boleh ke? awak tu front liner company ni..(ehh..jgn2 dia x faham maksud front liner tu apa kot..ekeke)..kalo aku hangin ok..

As@Aza said...

aku ada jugak pernah kena macam tu.....cashier yang tak reti cakap elok...dia ingat dia sorang yang letih layan customer kot.....org lain lagiiiiiii letih tgk dia :D....

tapi aku setakat hot camtu saja lah...tak pernah lagi straight to customer service counter.....malaaaaaiiiihhhh ;)

Ciklinn said...

hirda... aku merinduimu..

hishhh aku pun naik angin sama baca cite ko nie.. haiyoo... bagus ko buat camtu... nanti aku nak gi skodeng budak ni... hhhaha