Nuffnang

Monday, October 18, 2010

sunday yg hangat lit-lit....


tu diaaa... cik puan hirda dh buka kamus kedah dia! korang semua perasan x? lately weather sgt le panas kan? on aircond pun cam dh x rs sgt (or adakah aircondku yg dh nk habis gas? or kena upgrade beli aircond tinggi hp dia? oh tidakkkkkk)

so pagi2 ahad, aku bgn goreng kuey teow. mana aku dpt recipe pun x sure, aci campak je bahan2. sekali baru perasan taugeh x de, kucai pun x de (eceh baru perasan konon; sebenarnya x penting pun sayur2 tu, coz mak & anak sah2 x mkn sayur kan? so sila ikut majority. ha ha) so terjadilah CHAR KUEY TEOW!! pelik bin ajaib kan? ori plan nk buat kuey teow goreng, yg jadi char kuey teow apsal? x per la janji ada rs kan?

ni nama dia chay kuey teow karnivor coz penuh dgn daging + udang + ayam +fish cake

pastu tabur ni atas char kuey teow before mkn. isk marbeles sungguh.


ptgnya pulak... singgah kedai kat area2 umah. dia jual keropok lekor yg dikomersialkan.
nama kedai dia "leko-leko". so as a perempuan yg sgt le bagus customer service kan, sambil tunggu owner dia goreng keropok lekor tu, aku siap interview nih...
rupanya owner ni amik keropok lekor fr tganu, tapi dia improvise letak black pepper dlm tu. so rs dia lain fr normal keropok lekor. aku sukaaaa....
lg satu, dia siap letak cheese + mayo lagi atas tu.

left: leko cheese + mayo. S size. rm2.50
right: leko biasa. M size. rm3.00
tekak aku org kg wei, so x leh terima leko cheese mayo ni. tapi terbalik pulak dgn shahnun dia pulak yg suka. pelik, selalu tekak aku yg very international.

yg ni cik puan hirda habiskan. dh le size M pulak tu. ish sgt le kuat mkn hg hirda oi..

itu budak mkn kopok lekor plain je.

4 comments:

Sham Ummi Echa said...

mmg panas giler skang kan. tp tup2 petang smlam leh ujan lebat plak. sdp mak tido mlm td koooo.

sdpnyer kuey teow ko tu poms. mak suka yg cenggini la xde sayur mayur tu. ada kucai ok ler but no taugeh pls. eh cam nk suh ko masak utk aku plak kannnn..heheh

Mimi said...

mmg hangg..panaih gila now.....aku ingat sbb aku makan banyak tu yg extra panas..hehe..selalu mmg makan byk pun...now najeeb tido pakai short sleeves dgn pyjama pants, all this while pakai long sleeves berpeluh kt bahagian leher walopun 16c..aku mmg dah kena service aircond, tp org tu janji nk mai x mai2 lagi..hmmphh...

sedap la nmpk keropok lekor boh mayo/cheese tu..terliq aku pagi2 blmo breakfast ni...

cik puan akish said...

huh..mmg mabales la...menarik dan tertarik:)

☆ lieya latif ☆ said...

fuh menariks kuew tiow ko..penoh ngna isi hah...tapi hijaunye takde keh keh keh ....

weh, aku pestime tgk kopok leko mkn ngan cheese...canggih nooooo......tak tau laa tekak aku leh terima ke tak...rase ikan campur ngan cheese....takut pelik jek...