Nuffnang

Tuesday, February 19, 2013

korang mcm ni tak?

ada tak sapa2 yg jenis cam aku?
bila driving, minyak kena lebih from half. bila kurang from half tu aku x senang duduk dah drive.
mata kejap2 pandang meter minyak. kejap2 pandang. seboleh2 nak cari gak stesen minyak nak isi minyak.
Pastu bukan sembarangan stesen nak jugak2 Petron. Adoilahhh....

ni kejadian pagi semlm. tulah gatai, weekend x singgah isi minyak siap2. keluar rumah minyak dah kat 2 line below half tu. ingat nk singgah Petron Kesas. tapi takut satgi jammed kat federal hway pulak.
So.. bwk kereta sambil doa. jgn le ada jam teruk! sampai2 Petron tun razak. legaaa...

altho ada 2 bar lagi tapi for me ni dh kritikal nih!!
no.. no..no... cannot!! buleh jadi punca gaduh laki bini if Shahnun x mo stop amik minyak.

dah isi minyak pulak.. WAJIB penuh k. tak reti aih aku nk isi rm50 la. rm30 la. tak yah buang masa. isi je penuh.
senang!! dah isi, reset balik journey tu jadi 0km.


reason aku jadi phobia camni?? Coz aku selalu pikir "what If... bla bla bla"

example. :
what if sekali ada accident teruk. jln x gerak. tak ke x pasai2 kering minyak aku kat situ?
what if..tetiba stesen minyak semua takde minyak? (oh sgt le over imagination).
what if tetiba aku kena lari fr org jahat? takleh nk stop2 ala2 dlm movie. minyak tinggal 2 bar ni. (oh ni lagi melampau imagination aku).

and pernah sekali jadi kat aku. time tu aku bujang lg. parents & kak sulung aku mai tido umah aku.
So, aku bwk derang pi Alamanda. lalu Esso kat puchong lupa nk singgah. sekali sampai Alamanda, minyak dh blink2 dah. aku dh gabra. keluar alamanda.. pusing merata. tak jumpa2 stesen minyak. byk petronas tak buka lagi. berpeluh2 korang. last2 jumpa la the only petronas kat alamanda time tu. 
aku rs nak sujud syukur. Lepas tu tobat aku x kan biar minyak below 2 bar.

Yang sure, aku perasan benda2 camni org2 pompuan yg concern. if bagi kat guys, selagi lampu minyak x blink. selagi tulah tak stop isi minyak.
tak paham sungguh aku. Huh!

7 comments:

lieyalatif said...

betul2!!! mcm shah le...die kate ..rilekssss...berkilo2meter boleh jalan nie....tu le, betul ckp ko lelaki mmg amik mudah jek.....

munie said...

hang kira ok la hirda sebab banyak 'what if' tu ... aku yg dok kat jitra ni pun jadi gak perangai macam hang ni ..pg tadi pun singgah stesen minyak sbb takut tak cukup sampai nak hantaq anak pi nursery pagi esok ..pikiaq siap2 dah tu padahai ada lagi minyak tu ...tp husband aku.. minyak dah blink2 pun boleh lagi dari gurun sampai jitra baru isi minyak..siap gempaq kami suruh tolak keta kalau minyak habis ..boleh ...

Jasfyra said...

hahahaha..betolla..hubby aku pun cmgitu..asik ckp ni boleh p jauh lagi ni.p kl ulang alik pun boleh..eiiii!!! aku pun xleh la.sama cm ko.kalo leh nk minyak tu full je.baru senang hati.kalo x,mata asik ke situ jek kan.kih3

wanie said...

husband wanie pun sama...kadang2 tu sampai dah nyala lampu minyak pun dia boleh rileks lagi...huhuhu

Cik Puan Mimi said...

yess, orang lelaki tak kisah selagi tak blink2.. kalau dua bar tu, mesti dia cakap, huh jauh lagi boleh pergi ni.. tp aku yang berpeluh, antara sebab musabab seperti yang ko explain tu. sebijik!

Mimi said...

Betul tu..aku pun mcm hg...kenot la kalo less than half tank, mesti kasi full blk, if not risau n nervous semcm...huhu...hubby aku pun jenis relax x kisah kalo tinggal sket..

onniesham said...

wahhh yg pompuan lain sumer cam ko... aku je kot pangai cam guys... suka biar dia blink2 bru nk isi. tu aku practic if drive oi balik keje la.. coz dah tau jln cemana.. petrol pump mana leh singgah. if travel jauh.. n lalu kat hutan2 mmg make sure minyak full. but now dah stop prangai mcm tu lps dpt tau nnti fuel pump cpt rosak