Nuffnang

Sunday, November 28, 2010

hong kong - day 2 (part 2)



continue...


then, kami masuk aquarium. besarrrr...




budak2 ni mengepaw mak2 derang soh beli tempat gantung lampu tu. lampu tu will tukar2 kaler. price: HKD35.


shark ni baikkk je dok diam2 kat cermin.


ikan pari ni lg besar fr aku.


then, kami turun ke Adventureland.. sapa pun x berani naik ride ni.. mula2 ingat dia pusing laju je...


sekali tgk, dh le laju siap terangkat sampai jadi cam ferris wheel tu.. wahh scaryyy....




then, kami nk turun pi Lowland pulak. Lowland byk ride for kids. ada 2 option nk pi Lowland, by train or cable car. me & my 2nd sis nk naik cable car, yg lain naik train. nyesal naik cable car. queue 45 mins ok, train x dak pun org.


kak aku gayatttt.. ha ha sengeh ketaq tu.


hardy suka naik cable car.


tapi view dia cantikkk


dh nampak lowland..


jauh headland to lowland ni




comei, umo dia 24 thn.


pastu beli coca-coa ice ni.. sedap! kami beli 2. punya la dahaga.


budak ni yg over minum.


kat lowland ni hardy suka coz byk ride for dia.


apahal aligator tu peluk shahnun? sah! dlm tu pompuan.. hehehe




by 6pm kami dh gerak balik. kami balik fr main entrance.


naik MTR from Admiralty station to Mong Kok station, keluar2 je fr Mong Kok station, terus nampak ni. kami nk pi Ladies Market.


sesi tawar t-shirt HK. beli for souvenir anak2 sedara shahnun yg ramai itu. kami dpt HKD300 for 15 helai.


before that, aku & adik aku dh beli luggage mickey ni. comeiii.. cannot resist la. HKD450 for 2 bags. ok lah, around RM92 sebiji.


kami siap duduk dlm raga baju tu. letih berjalan.


hardy awai lagi dh zzz..


by 9pm kami balik ke hotel.

Note - altho it is Saturday, Ladies market x ramai org tau. best je buleh shopping dgn aman. maybe coz kami pi awal. tapi time kami nk balik (9pm) org dh makin ramai.

to be continued...day 3

3 comments:

Mimi said...

wow...nmpk dlm pix besaq sungguh OP kan... besar dr Disneyland dak? siap ada cable car nak pi park lain...and pintu pun ada dua...patutla until now park tu bertahan walopun da berpuluh tahun..

shahnun kena peluk dgn alligator, husband aku kena peluk dgn pluto ma breakfast...aku tunjuk balik kt husband gambaq tu, dia kata maybe pluto tu gay....hahah..

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

poms, murah la bag mickey tu.. haritu aku gi OU, bag mickey tu after less 50% ialah RM450.. giler mahai.. so sangat berbaloi hang beli kat sana ok

OP tu mmg nampak besar kan.. siap ada cable car tu.. aku pun gayat gak..

Sham Ummi Echa said...

hirda beg mickey tu material dia kain kan ko ckp. yg mimi tgk tu..yg plastik tu. aku pon ada tgk. dah less pon giler mahal. pas2 yg kecik tu kurang seratus je dri yg besar. baik bli yg besar terus. tp brbaloi la ko bli kt situ. cantik babe