Nuffnang

Thursday, January 27, 2011

spore - day 2 (part 3)

ok, lepas habis show Waterworld.....


at the entrance of Mummy ride. kami x naik pun. x berani la.




hardy actually x suka area Egypt ni. tu muka cuak aa tu.


we had our late lunch here. it's halal.


mine! beriani + butter chic + blend spinach + lauk mcm susu masam skit. free dessert mcm pudding. aku x leh telan the dessert. ha ha ha. cost SGD10.80. sedapppp....


shahnun's. beriani + ayam bakar rsnya + roti canai. set gak. SGD13++. dun worry ingat x kami dpt food voucher total of SGD15? so save kat situ.


lepas kenyang, kami pi queue kat Treasure Hunters. 30 mins queue dia. org quite ramai.


hardy suka coz dia ala2 mcm driving that car.


this is the beetle dlm movie the Mummy.


satu yg aku suka kat USS, every tempat queue, mesti ada tempat air ni. legaaa gila dpt minum air sejuk.


then, kami pi area Sci Fi city. & naik the ONLY ride kat situ. which is Accelarator. dia mcm ride mad hatter cup kat DL.


i think ni New York Street..


with Betty Boop yg slim. suara dia pun dh mcm cartoon.


then, masuk Light, Camera, Action by Steven Spielberg. kagum ok tgk set dia.... real!!


baru lepas lunch, tetap lapaqqq..so memang dh aim nk try churros ni.


ok la, mkn panas2. rs cinnamon + chocolate.


sib baik bl satu je. panjang.


at the same time, ada live performance kat luar mel's drive-in. sedap suara derang ni.


then, aku, my sis & kawan dia decide nk pi naik Jurassic Park Rapid Adventure balik, shahnun x mo naik. so dia jaga hardy. ramai org. queue sampai 60 mins.


advisable beli le rain coat ni. SGD2 je. coz sapa2 yg x pakai ni will basah lencun. soak..ok soak! bukan taraf skit2 tu. mesin ni ada kat tempat queue.


ok, pakai siap2 dh nk naik nihhh...


satu ride tu leh naik 9 org.


last pic snap, pastu staff sound soh simpan camera.
tips: duduk kat seat tgh. so that air kiri kanan x kena peha. my sis & kawan dia, altho pakai raincoat, tapi peha tetapp basah kena air yg melimpah masuk. ha ha ha... aku basah kaki je. oh lg satu, x yah le nk pakai2 sport shoes ke, boots ke. (eh ada ke org pi USS pakai boots?? ha ha ha). pakai je sandal, crocs, etc. so that if basah sgt le ok. for bag pulak, my CK bag sgt membantu. waterproof.


budak ini sabar menanti mama dia. tapi shahnun kata derang sempat tgk show madagascar.. oh sayangnyaaa.. i missed that.
bekas air t-rex tu SGD16.90.


to be continued.....

7 comments:

ieda said...

uishh banyak tul tmpt2 menarik disini kan .. dah lama tul akak x ke singapore .. kalau dulu setiap bulan akak ke sana .. masa kecik2 dulu sbb kami duk di jb ..
mak akak selalu turun woodlans dan jurong west sbb saudara duk sana ..
DJ radio :)

onniesham said...

owh still basah gak eh wpon pakai rain coat tu. bagus jgk kan ko pakai beg CK tu. toksah ler plak berangan nk dressing mcm supermodel plak pi USS kan. x kena gaya. pi sempoi je, baru stylo.

☆ lieya latif ☆ said...

hahaahahahaah (gelak dulu bace komen sham.....wink wink wink)


aku ni teruja tgk makanan2 ko tau poms....siut jek...bikin aku terliur wei......mmg nampak sedap...even botol air yg mengscary kan aku tu hahahaahahahaha

Cik Nurul Pinky said...

teruja tuuuuu hehehe

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

nak lagi nak lagiiiiiiiii

best betul ler....
ko nyer entry pun senang nak ikut...nanti2 ler buat reference sapa2 nak pergi...

pergh....bekas air t-rex tu cun wei....makin byk ler collection hardy camnie

˙·٠•●♥ Cik Puan Mimi ♥●•٠·˙ said...

aku rasa bukan hardy jer cuak masuk tempat egypt tu, anak2 aku pun sure sama.. mesti tak suka..

babe, kat dalam tu makanan dia ok gak kan.. yer la still ada makanan melayu.. tak de la kita ni kebulur kalau dalam tu. cuba kalau kat USS lain, sure susah cari makanan kan

geli plak aku tengok the bettle tu. teringaat citer the mummy tu ko..

oo bagus gak ek dia sediakan baju hujan tu. at least tak basah la kan.. kalau aku pun tak kuasa nak pakai kasut or boot.. baik aku pakai crocs sudah.. senang dan ringkas. kalau basah pun cepat jer kering

Mimi said...

aku dengaq ramai gak anak2 org yg tak suka area egypt tu pasai org tu ada yg 'tinggi' lah..pakai pelik2 lah..muka pun mcm serious...

uih..jenuh q sampai 60 minutes..sejam!! adeih..taktau la kalo aku sanggup ke dak queue lama camtu...

accelerator tu mmg aku aim akan naik sbb ianya 'selamat'..heheh

madagascar show tu yg depa menari tu kan? aku tgk youtube...agak cute lah..esp for kids..