Nuffnang

Monday, August 6, 2012

weekend yg malas...

ni bukan malas yang sikit2...
memang max punya malas. nak bgn pi mandi pun rs mcm "kena mandi ke??"
hardy pulak.. x kira le weekday ke, weekend ke.. lepas sahur dia memang x tido. dia layan ipad ke, main PS2 ke. pastu nanti... pkl 8am. dh gegar2 katil. ayat yg selalu dia ckp


"la ila ha illAllahhhh.... MuhammadaRasulullahhhhh.... mommy & daddy x bgn2 lagi???"


ewahhhh..... ustaz sungguh anak aku.


hazry pulak.. dia selalu jaga time subuh. lepas bibik settle solat, aku pass dia kat bibik. bibik pun bukan ada byk kerja nak dibuat. so nanti bila budak tu tido, dgn dia2 join zzzz.. takpelah..puasa. aku pun x kisah.


agak2 thari... dh bosan x tau nak buat apa dalam bilik.... dh bosan surf internet. astro movie pun lately ntah apa2 je movie dia tayang. ehhh apa yg bosan gila ni???


so, aku panggil le "bell boy" aku. sapa lg kalau bukan si hardy..


"abangggggg....... soh bibik bwk adik naik. bwk sekali dgn puting, botol susu & air masak".


instruction kena jelas & detail yer. kalu x, memang dia bwk naik hazry je. dahhhh... satu kerja pulak.. ko nak turun bwk naik segala benda yg lain.


so dtg le penghibur kemetot ni. budak ni janji dpt masuk dlm bilik, ada muka mak pak abang dia. dah cukup bahagia.
so.. boleh le tahan dia main2 dgn kami max 2 jam je pun.. pastu dia dh start buas nk tarik segala benda, dh start nk stunt from katil.. dh start tonyoh2 mata coz nk tido... so kita panggil "bell boy" lg sekali...


"abangggggg.... panggil bibik amik adik ni. adik nk tido".


suka aku ada anak dh boleh suruh buat kerja ni. waima kengkadang merempan2 gak.. coz asyik2 suruh diaaaa je kan?
satgi aku keluarkan ayat diktator aku


"ok... x mau tolong sudah! nanti jgn main ipad". zasssss... sepantas kilat pi settlekan kerja.
zaman sekarang.. apa2 kena blackmail.


so these are pix taken last week...




budak ni air liur start meleleh balik. coz gigi bwh naik lg sebatang! ni fave port dia. depan pintu toilet. kejap lagi dia amik toys dia.. dia "tung.. tung.. tung.." kat pintu toilet tu.


nak sgt tarik tudung aku. nah pakai!!
muka sebijik maktok aniiiiii.....


yg abang tu.. satu je pe'el dia aku x berkenan. lepas sahur takmau tido. siang2 pun takmau tido.
melompat sana sini mcm x posa je. heran aku mana ko dpt energy anak oi...
tapi.. jam dh masuk pkl 5.30pm.. satgi nampak le dia tergolek kat mana2.
kalau nasib baik. ada le kat sofa.
mcm semlm... kat luar pintu bilik!! ikut mana sempat je dia nk terlelap.
so shahnun angkat dia tido atas katil kami. si adik ni pulak.. nampak abg tido...
mula2.. dia pi sayang2. pastu.. "PANGGGGG".
abang kena lempang, tarik telinga, kena ketuk dgn puting.
sib baik le abang tido mati.
so far abang baru tinggal puasa sehari je.
bagus betul budak ni. ngikut sapa ntah? aku dulu time tadika dapat le posa 7 hari je pun.
tu pun dh bangga gila!!


last2 aku angkat adik letak kat bwh. & aku masak for berbuka.
lepas tu teman dia main basketball shoot ni.
kesiannn.. tgn kecik kan? nk grab bola x pandai lagi.
so dia fedup.. lepas shoot, bola will tergolek.. dia penat nk pi ambik.
last2. dia letak bola tu. dia ambik puting dia...
dia shoot guna puting je.
settle!! cepat je score tu bergerak... 1..2...3....4... ha ha ha
bijak..bijak...


dlm pkl 10pm pulak....
kami pi drive through bl set ni.
gila murah....
mak setia dgn Mushroom swiss.
shahnun pulak grilled chicken.
time ni, bwk le si dobot sekali. coz now dia dah tau kami nak keluar jalan, dia will nangis tersedu2 nak ikut...
sedeh aku tgk. so mak ni tak sampai hati bawak le sekali.
tapi lepas tu.. aku yg stress sorang2 jaga dia dlm kereta.
menggeletis mcm cacing kepanasan. nak bg diam. sumbat burger.
diam terus!!

2 comments:

lieyalatif said...

wey...bijak gileeeeee....suke aku bace pasal dobot...ari2 ko update pasal dobot pun suke ko!!!

tapi tetap sian hardy...mmg nampak noo ke abg longnye.....adik pun dengki, sayang2 pastu panggg kene yeak heheeheheh....seb baik adik comey....redhaaa jek laaaa......

wey sian tau hardy tu ko jadikan bell boy...patut le laa kurus melampo2...dah le puase heeheheheh aku tak leh blah teringat pic yg senun upload ...pelarian rohingya tu wakakakakaaka.....lawak....

onniesham said...

eh baiknya hardy.. ko jdkan dia bell boy hirda.. sabar je la. ook la tu.. dia boleh gak nk di blackmail. kalo echa kadang2 x jalan jugak.

heran kan budak2 ni.. puasa2 pon larat je nak main2 lompat2. kita ni yg dah tua ni melepek je.. tau bangun tido..bangun tido.. giler penat.

clap! clap! clever boy la dobot..