Nuffnang

Thursday, December 27, 2012

Berangan jadi org jepun!!

Since ni kiranya last team lunch for 2012...
So kita mkn kat tempat lain skit k?
Aku suggest kami pi sushi tei...

Wahhhh yg tukang suggest tu pun kan. Setakat mkn sushi bl fr jusco and tesco je pun. Hahaha.
Sampai sana pkl 12.15pm pun meja kat tepi conveyor tu dh penuh. Isk.. X leh jadi aku nk gak dok meja tepi benda alah conveyor tu. Alhamdulillah... Ada rezeki kami. Ada org br habis mkn kat meja sebelah conveyor tu. cepat2 aku pi duduk.


menu sgt le over besaq. nk buka tgk menu pun hazab!

afiq duduk2 dh capai sushi ada timun ni. ehhh apa brg mkn sushi timun je nihhh...
aku dok tgk conveyor tu do pusing2 aku dok imagine.
ni if bwk dobot ni mau menggeletis nak panjat duduk atas tu, kompem!!

ni 1st food yg kami grab fr the conveyor.
tak tgk dh price. aci amik jek.

buka tutup tu kasi clear skit.
left tu ala2 grilled prawn. sedappp. (aku ni apa benda yg ada prawn kompem punya sedaplah)
takoyaki dia x best. takde isi sgt. mcm kosong and tawar je. baik aku beli takoyaki jual kat jusco sedap lagi.
nampak chopstick tu?? 
sepanjang kat sana aku mkn guna chopstick okeh!!
gila kagum dgn diri sendiri. syabas betey......

ni crabstik apa ntah. pun sedappp.

yang ni sumpah sedap.
nama dia volcano wrap.
makan berulang 3-4 pinggan ni.
sekali bc ingredient dia.
ada unagi & cheese.
*gulp

afiq beriya terkam ni dulu. ni salmon skin nih!!
oh tidakk.. aku x rasa pun.

ni aku order fr menu. lobster salad!
secoet je pun portion dia. aku sorang je sekali ngap.
rm8.80.
sib baik sedap.

ni pun aku order. salmon Mentaiyaki.
terbaekkkk sgt.
price: rm16.80.
pun aku sorang yg ngap!

ni aku order gak. soft shell crab.
rm15.80 for 2 ekor ketam.
pun sedapppp...

afiq order ni. tapi aku pun join ngap gak.
raw salmon.
rm7.50

ni afiq order. 
salmon enoki roll.
rm12.80
dlm tu ada enoki mushroom.
sedapppp...

ibu mengandung dok diam2 yer.
mkn lunch set sudah.
lunch set beef + tempura tu RM18.80.


kenyang us!!
aisey gelap le pulak.

byk ni jek yg kami amik fr conveyor.
white - rm1.80 /plate
green - rm5.80/plate
yellow - rm6.80/plate

total bill: RM199.64.
bill kalah mkn kat TGIF. tapi mkn secoet2 je semua.

aku x tau nk rate camna restaurant sushi tei ni. coz mak kan mana pernah pi mkn rest sushi lain. for me oklah food dia. memenuhi selera kami.
bolehlah nak pi lagi if ada org nak belanja. eh..... ;)


4 comments:

lieyalatif said...

perghhhhhhhhhhh pagi2 dah TERtengok raw salmon...tu peberet aku oiiii....sedap2...


aku tak penah lagi rase sushi tei ni...selalu pi sushi king, zanmai, sakei tak pun sushi kat jj tu heheheeh...nanti nak try le sini....

salmon skin tu aku takleh telan...pelikkan aku..salmon mentah leh bedal tapi yg kulit salmon goreng tu aku takleh huhuhu

Cik Puan Mimi said...

tu dia... nampak sedap sepinggan2.. aku paling suka soft shell crab.. mmg sedap ler..

so far aku baru try sushi king dengan zanmai je.. nanti nak try ajak din pi tempat lain plak

Unknown said...

Hoh pesal semua nampak sedap2 uwaaaaaaaaaaaaa

onniesham said...

sushi?? owh tidak!!! kalo pi sini, konpem aku order soft shell crab tu jer..kekeke