Nuffnang

Monday, April 2, 2012

sunday market @ stadium s.alam

sila jgn gelak.. yer..aku sedikit jakun coz langsung x pernah jejak sunday market kat stadium shah alam. nama je duduk kat s.alam dh nk masuk 6 thn. tapi mak langsung x berminat nk pi. wah wah wahhhh eksyen sungguh bunyinya ya.

actually aku malas nk pi coz
1) sunday kan? sah2 le bgn lambat
2) panas, nk bwk the kids. satgi aku yg stress sorang2 kat situ if the kids mengamuk.
3) sayur kat tesco murah lagi
4) apa le sgt benda yg aku nk cr kat sana

sekali reason no 4 aku sgt le salahhhhh.... segala benda aku nak beli.

on Sunday, kami sampai sana pkl 9am. orang dh penuh. parking pun susah.

ni tgh cari parking.
sampai2, pi makan dulu. yer la, dh x bfast lagi kan? tgk gerai mana yg menarik & orang ramai. sekali ternampak gerai Mee bandung Wak Ali. nampak menarik. ok.. kita try mkn sini.

nampak menarik. bila makan. eh sedapnyaaaa.... dgn pekatnya. semua cukup la.
RM3.50

kami mkn kat belakang gerai Wak Ali. sebelah dia gerai juai roti jala. nampak menarik gak (eh aku ni apa yg x menarik kan? nak2 bab makan)

aku & shahnun mkn mee bandung + air kelapa + air asam boi. air tu rm1.

kan aku kata, tetap nak makan kan? so try order satu. ada 5 keping & kuah dia pun generous. ayam & kentang tergolek2. sedapppp...
RM2.50
uikkk.. tgn shahnun dh penuh tu? semua tu brg aku je. hehehe..

aku x byk snap pic. tapi sempat snap gerai juai toys ni. comei2 je.

kalau nk beli benda merapu serah kat aku. aku beli tempat urut kepala ni. rm10. rupa mcm tempat pukul telur je kan??? tapi best je letak kat kepala, tarik, tekan, tarik, tekan. sendawa2 aku. pic snap kat umah. time beli aku x snap pic. takmau tukang juai tu rs2 artis.

apa motip mulut muncung? aku pun x perasan bila masa aku bermulut muncung camni. time ni dh dekat 10.30am. brg2 yg dihajati dh selamat beli. panas terik!!

baru 10.30am. tapi panasnya.. isk isk isk.. dah dah jom pi tesco pulak.
ai kan puteri lilin, nk bl groceries kat tempat aircond je. (*tuingggg.. tunjal kepala sekali)

for me boleh la nk mai sini lagi. tapi next time kena mai awal skit. x de le panas sgt. tapi pls la jgn bwk baby. kesian ooo... menangis2 coz x selesa. aku yg kesian tgk. mak pak derang leh relaxxxx je tolak stroller. sabar je la. meh sini aku ajar sikit camna nk jaga anak. grrr.. grrrr...

3 comments:

lieyalatif said...

aku tau pasar sini pun dari adik aku...die rajin pergi....tapi mmg awl pagi le pegi...anak2 tgl umah...kalo bawak mmg tak sesuai bak kate ko...

oo tempat urut paler, mati2 aku ingat tempat pukul telo hahaahah...baru nak komen, rajin ko nak membaking lepas ni haahahahah

onniesham said...

hahaha aku pon igt pemukul telur tu. tp apsal ko ganas smpai hilang kt bah. bawah. rupanya tmpat urut kepala yer.

yer la tmpat2 panas2 mcm ni x sesuai bwk baby. kita yg tua ni pon pedih2 kulit, apa lg baby kann..

wanie said...

wanie pun pegi pasar ni semalam..tapi pegi dah lewat mmg panas sgt..husband nak menjenguk gerai sepupu dia kat situ...