Nuffnang

Thursday, October 4, 2012

Ikan Bakar @ Jeram


Sesungguhnya aku pun tak tau Jeram ni kat mana.
semua shahnun yg plan, google, baca review org & call nk booked meja. food dia x mau order awal2. coz nk pi sana baru nk order.

so, ptg sabtu tu, cik kam & abg egiey mai umah aku. so kami pi naik keta cik kam je. kami gerak dekat 4.30pm.


shahnun tukang pegang GPS. abg egiey tukang drive.


anakanda sulung tido kat seat belakang sekali. coz sehari suntuk x tido.
bagus gak dia tido. kalu x, tiap 5 min, aku pusing tanya "nak muntah abang?? nak muntah abang?"
sampai aku sendiri pulak rs nak muntah dok tanya soklan yg sama.
adik dobot tinggal dgn bibik. x cukup kereta.
yer la tuuu.. alasan! nampak benor aku x larat nk jaga dia dlm kereta. hehehehe


uzma. anak cik kam.


lalu pekan kapar. aku soh stop singgah sini jap. tapau 4 ketul. 2 ayam, 2 daging.

dah sampai. kami sampai around 5.30pm gak le.
bezanya korangggg... padahal same age tu. ohhh lupa gene makpak uzma tinggi.
gene makpak hardy ala2 comel kiut je.
abaikan expression muka dia. coz moody br bgn tido.
suka hatilah abang. mak tak koser nk melayan.
baik aku pi pilih ikan.

shahnun dh mcm tokei kedai. dia yg dok explain nk masak apa, ikan apa.

bila aku tgk je ketam dia tinggal byk ni.. terus aku
"eh dik, takde yg baru ke??"
sanggup aku berdiri situ x bergerak2 demi nk jadi org 1st pilih ketam nanti.


dah selamat pilih ketam. ajar cik kam skit camna nk kenal mana ketam jantan, mana ketam betina. baru leh sambung amik gambar.


sekali ternampak benda alah ni. besar korang.

so kami mcm curious nk tgk isi dia camna. kuis2.. sekali isi terjulur tu bergerak masuk balik.
terkedu aku & cik kam. terus ckp "ok!! kensel nak makan. dia idup lagi".
terus meremang2 bulu roma aku.

besar kedai dia ni.
pekerja pun ramai. siap sorang satu pakai walkie-talkie.
kagum...kagum...


tapi dia bukan pantai. dia macam kawasan org tambat sampan boat2 tu. paya ek??
(beriya explain panjang lebar. nampak benar aku tak terer geography)

dah order semua, meh kita tenang2kan diri.. mkn karipap gergasi yg kita beli tadi yer.

tetiba air sampai.
eh awal lg. br pkl 6pm. kami ckp kami nk mkn pkl 6.30pm.

yg laki khusyuk dok focus karipap. yg bini dok berfb. yg si fitri aka my weekend bibik sibuk beripad.

terkejut tak? surprise.. surprise...
ni pix tahun 1995. zaman kolej. lepas dapat duit MARA. so kami pi genting.
hahahah... pose wajib kepala senget!!

ni kami... 17 yrs later.
eh apsal cik kam makin slim?? ini tidak adillllll....

derang berdua makan karipap pun sama style.
makan kulit je. inti pass kat makpak.

then ikan pipi sebelah ni pun sampai.
shahnun pilih bakar apa ntah. atas tu ada kelapa2 skit.
oklah not bad!

yg ni menarikkkkkk.
butter prawn.

ni menu wajib!
ni from 5 ekor sotong yg besar.

ketam sambal.
ketam dia pun besar!

this time kita tukar selera.
amik bawal pulak. bawal 3 rasa.

air tembikai yg dh tinggal separuh.
baru idea Mcgyver datang. tutup dgn pinggan.
coz lalat byk. penat kami dok tepis2.

dah kenyang semua... hantar si fitri balik kat uitm puncak alam.
terus kami singgah supper mcd pulak.
maaaaaakan je kerja kami!!

for me, the food is nice & price pun murah compare to port klang & Bagan lalang. tapi in tastewise.
mak tetap suka bagan lalang lagi... still x leh lawan.

total bill malam tu RM140 termasuk dgn nasi kosong & air 2 jag! murah kan???

1 comment:

ellynadyra said...

bagan lalang tetap di hatiku!