Nuffnang

Friday, October 12, 2012

Sunway Lagoon...

ni last 2 weeks rsnya...
eh byk benda yg jadi tapi aku ni busy kalah menteri.
apa benda yg aku busykan pun aku tak tau.

aku, fitri, hardy & anak sedara aku 2 orang pi sunway lagoon. coz kak aku last minute tak leh bwk the kids for her family day.
shahnun kerja. adik dobot haruslah x bwk. sewel apa!! dh le hangat lit-lit. satgi dia buat perangai jenuh aku.

 kami park kat hotel Pyramid Tower. coz entrance nk ke surf beach tu sebelah dia je.
my bibik of the day kecoh... nak bwk beg CK je. cheh... sibuk nak bergaya waima beg pinjam.
Haimy, Hardy & Hilman.



masuk2 jumpa signage ni dulu...ok boys..pose cepattt!!

 
 time ni baru dekat pkl 9am.
org x ramai lg.
takpe meh kita chop tempat dulu k?

 wahhhh... over berlakon ko abangggg.... bfast provided either nasi lemak or bihun goreng

 sib baik le ada hang. ingat aku nk mandi sama??
jgn harapppp...
ai kan puteri lilin.

 tidak syak lg. aku punya. Nasi Lemak!!! ai kan perut melayu. bfast kena kenyang. satgi lapar2 masuk angin saya migraine.

 budak ni kan.. makan semulut... termenung 10 mins.

 bosan nk tunggu pukul 10am. budak2 ni pi bantai main pasir dulu. sukahatilah...

 amannn... je... coz x buka lg kan?

 sekali derang dah buka. hamik ko... berebut kids nak naik slide tu.

 tapi tidak anak aku... dia sorang2 cool je main sorang2. bila aku tanya apsal x ikut cousin2 dia main slide. jawapan dia.. satgi jatuh slide sakit! apa punya jawapan ni?? nak jatuh apanya.. sah2 nama dia slide kan?

 2-3 round si haimy & hilman naik. yg anak aku main percik2 air kat pool je. haishhh...

 ada le dekat sejam lebih derang berendam. so, mak tiri jerit soh naik. coz nk pi dry park pulak.
ni 1st ride derang. sorry la tak nampak kepala. semua kemetot kan? LOL

 sehat2 tiger sini. jauh beza dgn zoo negara.

 best sgt. memang takdak orang. derang je yang naik.

 mak dia skema. soh pakai t-shirt atas baju mandi tu. apa motip aku pun tak tau. eh abang, apsal le kurus sgt ni??
meh amik lemak mommy skit meh.

 then, kami naik ride ni. aku malas nak ingat nama ride. sunway lagoon je pun kan? so sedikit malas nk amik pot nama2 ride.
cuba aku pi DL tokyo ke, US Jepun ke... kompem detail aku cerita.
yang aku muka berkerut2 pasaipa? ohhh baru teringat.
time ni dh le panas! dah ada satu family nak naik ride ni sambil riba anak. so dh kecoh sat supervisor kena pi ckp kat family tu.

 wahhh.. mak & anak over excited. aku rs yg ni best lg fr yg USS punya. yg USS punya dulu button nk bg dia naik tu sikit punya ketat ke. sakit2 tangan aku tekan.
yang ni relaxxxx je.. tekan manja2 pun dh naik tinggi.

 ok.. mak dh pening. coz panas. ko control le sendiri abang.

 then, nasi ride pusing2 kasut ni. aku naik sekali je. hardy naik dgn cousin2 dia 3x.

 nampak muka hilman tak puas hati? dia nk naik sorang2. takmau adik dia naik dgn dia.
ehhhh.. cannot2. naik sama2. sapa nk teman haimy naik nanti? dah le si fitri tu penakut.




queue nak naik ride river apa ntah. satu float tu kami ber-5. 
yang sure time ride tu kan basah. yg over menjerit aku & fitri. 
hardy muka bosan je ckp "eh kakak fitri ni, basah je pun. bukan takut pun ride ni"

 ehhh.. tetiba fr muslimah transform nihhh... astarafillahulazimmm.... apa ni fitri???
ok.. dah nk masuk petting zoo.

 time ni lawak. yg rusa tu dok dekattt je dgn pagar. the boys pelan2 jalan pi dekat coz nk snap pix. pastu hardy bc signboard dgn kuatnya "no Flash". lepas dia ckp tu. elok je aku snap pix kuar flash.
tgk expression hardy tu. lepas aku snap pix ni terus dia ckp "mommy nihhhh.... baca tak dia tulis no flash tu???"
uik... terkedu kena sound dgn anak. bagus anak, kecik2 dh diterapkan nilai2 mematuhi undang2. (dan2 cover lineeee)

 ni angsa ke itik ni? aku x berani pi dekat. coz masa kecik dulu pernah kena sudu dgn angsa neighbor sebelah.
start fr that aku fobia dgn kaum keluarga itik.

 yang ni segakkkk.... cantikkk... tapi sekor pun tak teringin nk kembangkan ekor.

 sekali ada sekor yg kembang. elok cun2 time tu depan aku. ingat oklah nk snap dekat2 lg. sekali buleh dgr dia siap kuarkan bunyi lg. ala2 mcm nk bergaduh. ohhhh dia tgh marah rupanyaaaa...
so jom le kita dok jauh2. satgi dia mai libas sekali. tak ke haru.

 gila geli aku tgk ular ni. (geli2 pun sibuk nk snap pix)

 binatang ni comeiii.. gebuuu... tapi aku x tau apa nama dia.

 ni tak salah aku memerang. ada le besar adik dobot.

 buleh pegang rabbit gebu 2 ekor ni.

 sib baik depa x bg pegang ni. bg aku RM1000 pun belum tentu aku nk pegang.

 sekali nampak ni dlm kaca. omaigodddd... serius geli, ni aku tau nama. "hairless mouse". ni dah besar ni. tapi memang jenis takde bulu. sambil menaip ni. meremang2 bulu roma aku geli.
actually ada byk lg pix binatang. tapi biasalah. mak malas nk letak semua.

 then, kami balik pi meja, pi lunch pulak. nasi lagiiiii.. this time nasi beriani pulak.

 the kids, dapat burger KFC + wedges + nugget + ice cream.

yer yer.. makan abang. takyah kembang2 idung.


lepas pada ni the boys sambung mandi lagiii.. aku tido jap kat meja tu. coz dh start migraine.
eh lapar pun migraine, kenyang pun migraine. maybe panas kottttt....

pkl 3pm. ramai dah balik. aku jerit soh derang naik. ajak balik. kulit dah kecut2 & itam berkilat.
dalam kereta. semua pengsan. dengan aku2 pun sekali. coz yg drivenya fitri. hahaha...

No comments: