Nuffnang

Tuesday, January 15, 2013

Haiiiiiyah....

Sejak buka sekolah ni, hardy weekend je aku kasi pegang ipad. Weekdays, kirim salammm!! Aku simpan kat tempat yg dia x leh jumpa.
Pastu bila dapat ipad, dia punya main mcm x pernah jumpa. Ipad tu if buleh bercakap sure merayu “mintak nyawaaaa.. mintak nyawaaa”.

Ok that’s it!! Meh kita cr activity lain pulak. Soh dia masuk swimming class. Dia tak mau. Suka swimming main2 je. X suka betul2. Beriya bapak dia pujuk. Tak dilayan langsung. Siap shahnun ckp “nanti abg dh pandai swim bolehlah ajar mommy pulak.”. sambil gelak2. Oh sooo not funny!!
Bila aku suggest “kita masuk class taekwondo nak??”. Zasssss… melompat anak aku nak. See?? Makkk jugak tau apa interest anak. Hehehehe

So last Saturday, kami pi enroll dia for Taekwondo WTF class kat stadium Panasonic S.alam.
Derang nk amik 48 new students je. The rest semua old students. So for that day ada le 5 students baru enroll termasuk hardy.
class dia every SATURDAY. 4pm - 5.30pm


Bayar fees uniform semua. Terus pakai!! Kikiki.. sgt over kan makpak. Soh anak pakai. Budak2 yg lain ada yg takde size. Ada yg makpak soh pakai next week. We all pulak?? Ohhh cannottt… gaya mau ada ye anak. Dh alang2 dapat baju tu. Pi la pakai siap2. Baru mood taekwondo mari.

The taekwondo uniform sgt le cuns! Sgt jauh beza dgn uniform taekwondo dulu. Dulu kain dia cotton keras tu. Pastu ada tulisan kat belakang je tulis Taekwondo WTF. Pinggang seluar pulak jenis tali jerut jek. Takut aku dok sparring2 suar terlondeh.
Yang hardy punya uniform kain ala2 mcm org black belt pakai. Siap berbadge bagai. Pinggang getah. Gila cun! Time aku belajar taekwondo dulu Sir aku je yg pakai uniform kain mcm hardy ni. Now?? Amik ko. Budak white belt pun dh ada. 

Mula2 kena berkumpul semua. Nk buat warm up. Abang2 black belt jadi SIR derang. Ramai gak kiut2. Ni ada tiap minggu mak ko dok tercongok tunggu sekali ni. Muhahahha (ok.. sgt x sedar diri). tapi Sir ajar hardy hari tu x ensem. cheh...

Hardy awal2 malu2. Haihhh.. stress aku tgk. Ko kat umah melompat sakan. Bila soh melompat kat sini malu lah pulak.
Lama2 tgk org lain buat, baru le dia follow.

semangat mak ko bwk bekas air sejuk gedabak. siap dgn sandwich subway kami bwk sumbat dlm beg Harrods bow comeiku itu. auwwww

break kejap.


best mommyyyy



that day ada 5 org je newbies.

break lagi sekali.


Bagus gak budak ni sorang. Cepat tangkap apa sir ajar. Gaya punch pun dh ada. So, I can see among the newbies. Sir byk soh dia buat dulu or lead. Bagus2…. kecik2 dh kena jadi leader.
For 1st week. Sir baru ajar basic steps, like punch and kick. Aku duduk tepi tu rs nk join je.

Eh if aku join balik pun best kan? Last aku tinggal taekwondo masa kat MMU. Brown Junior belt. 
Reason?? 

Reason no 1
Bebudak taekwondo time tu semua cam rasa2 bagus. Masa mula register. Aku as usual, kan lone ranger. Pi sorang2 register. Masuk meeting nk cari committee member. Aku diam je. Ada le puak ni 2 – 3 org. Dh pernah masuk taekwondo before. Cakap pung pang pung pang. Pompuan. Feeling2 senior aaa coz dh ada belt kaler2. Aku x teringin nk Tanya apa belt derang time tu.

Sekali masa pi training. Aku rs nk gelak guling2 kat situ. Minah2 rasa2 bagus tu kannnnn…..
Baru belt YELLOW Junior!!! Kah kah kah… time tu aku dah Blue Senior. So dalam ramai2 tu aku 2nd paling highest. Coz ada sorang guy ni dh brown belt. So bila training semua kena ikut susunan menurun fr paling tinggi to rendah. Gila kelakar ok. Minah2 tu duduk nunnn jauh di belakang.

Lepas tu baru terpisat2 tak tau steps bagai. Damnnn… sungguh blur! So sempat le aku merasa grading sekali. Naik brown Junior. Pastu aku Stop. Malas….

Fyi…. Time aku dulu kesenioran kaler dia menaik mcm ni
WHITE àYellow Jr àYellow Sr àGreen Jr à Green Sr àBlue Jr àBlue Sr àBrown Jr àBrown Sr àBLACK

Kiranya aku ada lagi 2 grading to dpt Black Belt. Takpe2. Brown pun dh cukup. Bulehlah setakat nk punch kick org if terdesak kan? (*ayat penyedap ati)

Reason no 2
Coz training kat tennis court uni. Hellooo.. sah2 le  ber kaki ayam kan. Habis terkopek kulit kaki aku.
Nak beli kasut taekwondo x mampu. Kasut tu if dh black belt wajib le beli.

Dulu masa kat college training kat Starhill tingkat atas sekali. Dlm dewan penuh cermin. Ala2 nk training ballet tu. Siap aircond lagi. Peluh pun susah nk kuar coz bilik sejuk. Sambil sparring, leh tgk camna rupa sendiri kat cermin. Hahahah. Conceited gila!

Reason no 3
Takde geng. Dulu zaman college kami ber-4. Sama2 naik bas mini from Kinrara sampai Central Market. Turun, jalan kaki pi Bangkok bank. Amik bas pi Starhill. Gila rajin kan? Training tiap rabu malam and Saturday. Before start tu, mkn le siap2 nasi kandar kat foodcourt bwh starhill (now dah pindah pi Lot10). Pastu jalan2 window shopping dlm starhill tu. 

Time tu tanam azam, nk kerja, gaji besar, nanti one day nak mai shopping kat starhill. .

kellassss mak ko hardy cita2 nk shopping saja.

eh.. ni citer pasai hardy ke pasai aku? tetapp mak nk enterframe gak kan?
dah2.... pi buat kerja semua. bye!

6 comments:

onniesham said...

sukerrrr. aku suh echa masuk karate-do kt school dia..tp echa xmo.. tgok la nx year cemana. bagus masuk bnda2 mcm ni kan.. bkn nak suh brgaduh tp leh self defend

Mimi said...

Aku kt Jenan dulu masuk Taekwondo gak tp Sir tu garang gila babs betoi. Tiap kali nk sparring dia akan pair kita dgn senior, kecut perut weihh..blk2 kena dgn blue, aku masa tu form 1 baru yellow. Dok berdoa gak semoga org tua tu pi ngajaq sekolah len ganti yg baru, tp nan hado...last2 aku bertahan takat 2x grading, pastu quit...letih weih, asyik denda saja kena wat push ups...aku pun gamaknya kurang tough kot tp nk mengtoughkan diri but still xleh...
Tp uniform tu lawa bukan mcm dulu. Seluaq tali jerut tu aku ingat...hahaha...takut londeh, bila break kami pakat sembunyi blk hall betoikan ikatan dia...hahaha...

Unknown said...

Aku x pernah blaja taekwando, tp anak aku start masa darjah 1, skang baru yellow belt hehehe every week aku dok berkampung kt dewan sekolah, tunggu dia abis blaja utk 2 jam, leh la sambil baca2 paper ari ahad plus skodeng progress anak hehehe

Unknown said...

i likeeeee
hardy masuk teakwando erkk...mcm anak sepupu aku....merata dia join tournament under MILO...best jer aku tengok...tak sure ler kalau aku masukkan Batrice..dia nak ke tak...masukkan silat pun bagus gark nie...tp mana nak cari kelas silat tengah2 bandar kan...

ha ha ha.....i like ko nyer bow beg tu...comellll ok...

tp lagi comel..botol air besar tu...fuh!....habis ke hardy minum air dalam botol besar tu wei...

Anonymous said...

Its not my first time to visit this web page, i am visiting this site dailly and
get nice information from here everyday.

Here is my weblog; Natural Anxiety Remedies Tips

Anonymous said...

Very good post. I am dealing with many of these issues as well.
.

My blog :: best forex vps hosting