Nuffnang

Friday, January 4, 2013

hardy's standard 1 - Orientation Day

date: 29 Dec 12
time: 8.30am - 11am
venue: SK Seksyen 19, Shah Alam

finally.... dah nk masuk standard 1 anak aku. isk isk... rasa mcm baru je kawin. eh! hahaha

surat kami dah ambil from pejabat sekolah dah lama dah. aku rasa dah berpuluh kali aku tgk surat tu. nak kompemkan date dia betul. takut tersalah tgk date.

pagi2 kejut bangun senang gila.
siap semua dgn spray perfume bagai.
sekali nak pakai socks still fail.

sampai2 pi tgk dia kat class mana.
aiseymannn... takde test nk tentukan class ke?
hardy kat class 1 Bijaksana.
fuhhh nama class x agak2. tak bijaksana gak.. SIAP!!
time ni dia tgh queue ikut class.
dia cakap "dah le tu mommy... takyah la ambik gambar abang"
ehhhh.... ko jgn mengada yer abang. bukan tiap tahun ko masuk standard 1!


parents kena pi dengar taklimat kat dewan. dewan cepat je dh penuh. so kami duduk kat kerusi luar dewan.
bila budak2 berjalan masuk nk pi class masing2. aku yg over celapak pi tunggu tepi tu nk snap pix.
abang as usual, bila dia malu mulut harus terkemam2.


agak2 bosan dgr taklimat. aku pi kantin ambik buku kesihatan murid segala mak nenek kat teacher class dia.
dapat sekali name tag ni. bagusss...
coz masa register bulan Aug dulu dah byr rm5 for name tag ni.
cikgu class dia sgt le ramah. bila aku cakap "saya ibu Hardy Shah".
terus dia "haaa....Hardy Shah! special/unik nama dia puan. masa sort nama pun saya dah perasan nama ni"
chewahhhhhh...
mak hanya senyum tersipu2 disitu. speechless kejap. hahaha
shahnun tukang catit point2 penting fr taklimat tu.
aku malas! dah le panas. baik aku pi berjalan pusing2 sekolah.


pkl 11pm, semua dah boleh balik.
check out the berlemoih kasut.
baru 3 jam kot abanggggg...


tapi stop jap coz dia nak makan bekal dia.
orientation pun nak bwk bekal okeh!
bagus anak aku.

sambil makan sambil mulut nk menceceh.
ikut sapa ni???


aku dh lapaq tergedik2.
ajak shahnun pi mkn kat kedai beriani kat sec 13.
coz Mimi kata sedap.
camna tu? orang Selayang pun dah sampai.
kami yg dekat gila ni tak sampai2 lagi.

shahnun order air tembikai.
hardy with milo tabur.
aku ais kosong je.
mentang2 le ais kosong kan?
tak masuk dlm pix pun.

aku kan minah daging.
so aku order beriani daging.
rm11.50 

shahnun order beriani gam ayam.
rm12

bapak & anak makan x tgk kiri kanan.
sedappp beriani dia.
dah setaraf dgn JM Beriani dah.
dah le nasi tu portion dia besar.

budak ni mkn secoet jek.
minum je lebih.

3 comments:

Jasfyra said...

dh besar ank cik puan hirda kan..ensemnya hardy pakai baju sekolah :)

Unknown said...

rasa baru kawin ek???? wakakkakakkakaka
bagus ada rasa baru kawin, walau anak ko dh masuk darjah satu ekekekkekeke handsome plak dia pakai baju sekolah....nasib la tak nangis bagai, cool aje dia kat sekolah.....

onniesham said...

hensemnya hardy. eh akupon bekalkan echa nugget masa orientasi tu coz aku pon lapa x smpat bfast so meh kita jemaah makan nugget..hahaha