Nuffnang

Sunday, July 20, 2014

The cat that touched our hearts

Dah lama aku x update blog and cerita about the boys.

This entry specially dedicated to a kitten that we adopt when we were back in jitra last month.

Ok here goes....
Early june... school holiday... we supposed to go to Perak for family occasion. Tapi tiba2 FIL aku admitted and plan cancel. So.... we decided to balik kg.

As usual... bila balik kg tu... semua tempat kami nk singgah nk mkn. One of it is kedai jual cendol and abc dekat dgn poli jitra.

Memang marbeles gila cendol and abc dia. Siap milo tabur bagai.
Thrn... ada sekoq kitten ni. Jinak gila. Dok lanjat2 kat kami.
Hazry suka gila. Siap pegang x lepas.
Bila aku tanya tokei kedai.. dia suruh amik coz dia pun takut apa2 jadi kat kitten tu coz kedai dia tepi jln. Bahaya kereta byk.
Ok then.... kami pun bwk balik umah parents aku.
Kat umah parents aku time tu ada bb oren. Dia tu kucing adik aku. Coz cuti sek kan... so dia bwk bb oren balik jitra sekali. Tapi bb oren x mesra dgn manusia. Keras kejung je bila org pegang. Coz dunia dia just dia and adik aku je.
So bila kami bwk balik kitten fr kedai cendol tu... yg sgt manja. The boys sgt2 sayang.
Attention semua kat kitten baru.
Oh we called him "CENDOI".
Hahaha nama gila x glam. Sempena kedai jual cendol.
Hazry paling sayang. Celik mata.. cari cendoi. Nak tido. Cari cendoi ajak tido sekali. Nak naik kereta diangkutnya cendoi naik sekali.
stress kucing tu.
One thing yg buat mak aku yg x berapa suka kucing tu tetiba leh suka kat cendoi sebab cendoi kencing berak dlm toilet.
kagum kami. Mana dia belajar ntah.
so terus mak aku bg green light bg cendoi duduk dlm rumah.
Kami siap beli collar... cat food... 
Tu toys dia. Patung koala kecik tu. Excited gila dia dpt main. Sekoq2 dia pun jadi.
The day kami balik kl.... adik aku bgtau... cendol hilang.
Sedeh gila. Hardy menangis bila aku bgtau cendoi hilang. We pray that nothing happened to him. 
Baru2 ni kami balik kg last week. The 1st thing hazry tanya "kita nak balik jumpa cendoiii???".
Syahdu aku dgr.
Kat kg..... kami tunggu jugak. Kot2 miracle happen. Dia balik.
Tapi tak. *sobs

So... thats the story of cendoi.... the cat that we adopt for 3 days. But really touched the entire families hearts.
We dearly miss u... cendoi...

1 comment:

ellynadyra said...

aku kalau ABC mmg suka letak milo
selalu aku request gitu
alahaiiii terliur aku tengok ABC penuh milo tuh