Nuffnang

Tuesday, July 8, 2014

Gold Coast, Australia - Day 6 (Bye2 Gold Coast)

ok... day 6 actually takde benda pun, just pi airport and balik.
So entry ni will pendek je. Dont worry.

flight kami pkl 8.40am (GC time). So about 6.40am Msia time. Kena ada kat airport 2 hours before.
So korang imaginelah... camna ting tongnya otak aku. Mlm tu sah2 le tido lambat coz pack brg semua.
bgn pkl 3am (GC time). Siap2 semua. gerak dekat 5am coz nak pi drop kereta lagi.

Sib baik jln clear... kami sampai airport memang 2 hours before. Shahnun drop kami semua kat airport and dia pi hantar kereta balik.

budak ni sejak check out + dlm kereta + sampai airport dia memang zzzz.

since kami dh webcheck in 2 weeks earlier.
Kami pi drop bag je.

org tak ramai lagi.

sekali kena isi form lagiiiii...
ingat nak masuk negara sendiri takyah isi dah.
Sekali kena jugak.

AA X ada boarding ticket rupanya.

kami terus masuk dlm.
Coz dah tau nak lalu imigresen bagai.
FYI... memang strict yer. 
kami kena lalu 2x scan.
beg aku kena tahan & buka coz kami beli Fridge magnet yg ada bottle opener tu.
coz derang kata yg tu buleh jadi weapon.
blur kami kejap. Sib baik imigresen dia baik, dia lepas jugak.
if not meraung aku kat situ.
byk oooo aku beli buat souvenir.

for sapa2 yg nak claim GST.
TRS counter ni kat dlm area boarding.
meaning korang dh lepas segala mak nenek scan. baru nampak dia.
aku ingat dia mcm Singaporelah kan.
takde mininum purchase.
Rupanya nan-ado.
min AUD300 in 1 receipt baru buleh claim GST.
gila rugi ok.
aku beli Pandora & Thomas Sabo kat Harbourtown tu pun dah AUD400++
tapi gedik byr resit asing2. amik ko.

queue & tunjuk brg apa yg kita beli.

dah sampai awai kan,
so kami jln2 area dlm tu. takde besar pun. LCCT lagi besar.
x salah aku adalah 100m je panjang dia.

ada kedai juai  chocolate.
time ni aku bersyukur si hazry tgh zzzz...
Pods tu wajib beli if pi sana. Tapi a bit sweet.
Price AUD5.45.

so nak menghabiskan saki baki duit aussie.
kita pi bfast dulu.
aku order scone.
rata2 pekerja kat sini semua warga emas. Tapi kerja laju & efficient.

lepas byr, dia bg benda alah nama "Boomeerang" ni.
yg aku dgr dia ckp kat aku "once your food is ready i will beep u".
so... aku duduk kat meja.... sambil dok surfing.
sekali ada bunyik "beep..beep..beep".
aku dgn confident tgk keliling sambil dlm hati "ni sapa punya phone/alarm ni"???
sekali aku tgk ada lampu dok menyala2 kat atas boomerang tu.
eh benda ni rupanya.....
hahahha
so, pilah bgn pi collect food.

tu price for 3 set scone.

serius sedap!!
siap dgn fresh cream bagai.

tadaaaa...
balance duit aku.
bagus kan aku berbelanja.
this time, takde guna credit card langsung.
syabas betey!
sampai ke syiling terakhir aku habiskan kat airport.

semua muka boring je nak tunggu boarding.


aku susah hati budak ni tido kemain lama.
ni ada dlm flight dia dok berkuntau nanti ni.

ok.. jom balik.

hazry dh bangun.
nak kakak pegang tangan.
org lain tak mau. Grrrrr

kan dah kata??
dlm flight dia yg paling hyper.


so, aku & shahnun take turn jaga dia.
ni masa daddy dia jaga.
layan jelah pe'el budak ni.

Kami sampai LCCT dekat 4pm.

for the 1st time, balik from holiday baju nak basuh sikit je. If not selalu sampai 2-3x kena basuh.
stress ok.... ni ada lain kali pi holiday aku cari apartment or hotel yg sedia washing machine & dryer ni.

So.. tu lah entry GC aku. 3 bulan lepas balik baru habis. bagus sungguh lah hirda kan? 
If korang tanya aku best tak GC? for me.. BEST! tapi jgn pi time summer or bulan march (mcm aku pi). coz panas dia lebih kurang mcm Msia. Pastu mkn pun senang, driving pun senang, etc.

so... when is our next trip? InsyaAllah.... somewhere in Nov. So.... stay tune......

Gold Coast entries:
  1. Gold Coast, Australia - Preparation & Budget
  2. Gold Coast, Australia - 2 weeks before the holiday begin & Air Asia X
  3. Gold Coast, Australia - Day 1 (Baronnet Apartment)
  4. Gold Coast, Australia - Day 1 (Sea World + Beachfront Market)
  5. Gold Coast, Australia - Day 2 (HarbourTown + Ian Dipple Lagoon + Australia Fair)
  6. Gold Coast, Australia - Day 3 (Movie World + Skypoint)
  7. Gold Coast, Australia - Day 4 (Dreamworld + Brisbane)
  8. Gold Coast, Australia - Day 5 (WhiteWater World + Dreamworld)

No comments: