Nuffnang

Monday, June 10, 2013

Gila mengemas...

Tetiba kan? Pagi2 Isnin title gila mengemas.
Aku tak ingat bila last aku pegang vacuum. Yg sure. Vacuum tu shahnun yg rajin guna.
Aku kan very tradisional. Penyapu gak yg best.

Sabtu... Shahnun kerja. So... Lepas bgn tido. Aku x tau nk buat apa.
Lepas mandikan dobot. Bg dia mkn... Dia sambung zzz sambil tgk toy story.
Aku bwk kuar vacuum. Aku vacuum bilik aku and semua bilik2 lain sekali. Ehhh... Best rupanya. Pastu tukar curtain bilik and living room.

muka dh stone nk zzzz

Curtain dh siap berminggu. Tp mood rajin lambat sikit sampai.
Aku antar kat abg tailor yg selalu pi opis sham. Dia amik 4 panel tu rm100.
Oklah kan?
Curtain pulak beli kat Jakel. Yg jenis blackout. Memang gelap bilik. Murah je ni. Beli time Jakel tgh buat sale.

 feeling kiut2 dgn curtain bunga2 gini.

matching dgn sofa merah mak ittew...

Stop jap coz lunch. Aku masak ayam masak kicap and sup sawi je korang.
Pkl 4pm pi antar hardy pi taekwondo class. Pastu aku & dobot pi saloon. Potong rambut. Haaa... Amik ko. Mak and anak potong rambut sekali harung. Lega tgk rambut dobot dh pendek.

muka nk nangis time tunggu aku potong rambut.

Esoknya... Pagi2 lepas subuh x leh tido dh. Dobot demam.... Sian dia... Merengek panggil 'bibik'. Hoihhh sentap mak ko tau... Aku yg penat2 beranak... Jaga mlm2... Bibik jugak yg di ngigaukan.
Terus aku bgn... Buat porridge kat dia... Terus prepare lunch. Bibik as usual.. Kerja dia dobi baju.. Iron baju. Tlg2 potong2 kat dapur.

Habis masak pkl 10am. Mood rajin nk vacuum x habis lg nihhh....
Aku usung vacuum bwk turun bwh. Pi vacuum kereta!! Habis celah2 hand rest aku vacuum. If aku buka car wash sure org menyampah menunggu. Berejam meng-vacuum. Kikiki...
Pkl 12pm. Kami 4 beranak dh settle melepak dlm bilik. Golek2 bg dobot tido.

By 5pm shahnun ajak aku kuar jjcm. Dia teringin nk mkn nasi tumpang. Google punya google.. Jumpa kat Kelantan Delight.
Panggil bibik... Soh mandikan the boys... Pastu slow2 kami kuar umah. Dh mcm pencuri.. Punya lah x nak bg the boys perasan.

aku teringin nk mkn lopeh.
Lopeh dia lebih RM5.
tapi sebab sedap. aku pejam jelah mata.
punyalah menikmati kan?

ni rupanya nasi tumpang.
RM18.
ayam goreng dia tu dh mcm ayam goreng kat Serai.
tapi serius sedapppp..

aku order mee bandung.
RM15.
pun sedappp...

Balik umah.. bwk the boys pi playground. Tapi aku rs aku mcm kat taman perumahan indon je. penuh indon bwk anak2 derang main situ. bukan anak majikan ok... anak derang sendiri!! 
Malam tak yah makan.. diet pulak. tapi dlm pada diet tu siap soh bibik goreng kopok lekor gak. kikiki...


4 comments:

lieyalatif said...

eh same mcm aku ko....aku mmg pegang penyapu jek kat umah ni..vakum shah yg kongker hehehehe....aku malas nak hangkut berat2 tuhhh...

wey nasi tumpang tu mmg aku tingin benoo nak rase..zasss mak gugel lokasi tau....nanti leh aku terjah....

Anonymous said...

Hirda..langsir Jakel tu serupe la wei dengan aku hihihi sama la aku beli time jakel tengah sale.aku berkenanan sebab bunga2 tu macam comel je dimata aku :p. Sayu lak aku tengok muka dobot menunggu turn nak potong rambut tu..jadi belas lak aku hihihi sebab dulu kecik2 aku ni penakut nak kena potong rambut tau.Aku tahu perasaan dia hahaha. First time tengok nasi tumpang tu..sedap ye hirda??

Cik Puan Mimi said...

aku pernah dengar pasal nasi tumpang.. tp tak pernah rasa lah.. nampak sedap. boleh la try nanti..

langsir ko tu mmg nampak cute.. ko beli 2 kaler ek. ingatkan yang hijau je

onniesham said...

auwww comeinya curtain baru.. giler rajin mngemas wei.. mimpi apa?? aku pon jarang vacuum.. salu mnyapu jer... tang vacuum kerah laki buatkan.. hahaha