Nuffnang

Monday, June 24, 2013

Nyonya & The Gang..... andddd Anuar Zainnnn...

Date : 20 June 2013
Venue: Istana Budaya
Time: 8.30pm till midnight.

actually beli tix sejak last 2 weeks, dapat tau je teater ni ada special appearance Anuar Zain on 19th and 20th June tu. Zassss.. terus cargas je kami pi cari tix.
This time tak mau aku beli tix rm36++ tu. Duduk nun jauh sayup2 kat atas. Kita beli tix mahai skit yer kwn. RM56++ je. lebih pada tu, rs sayangnya duittt...
sib baik altho tix murah pun. still ada yg kat area "stalls". that is area dekat dgn stage.

that day aku ada driver okeh.
Mintak kat boss balik awal skit pkl 5.30pm.
Pastu K-Own mai amik aku.
Lelek pi terus from client office.

pi collect tix.

demimu abg nuar. kami relaaaaaa...

sampai2 lelek dah ada dok mkn kat cafe IB.
So, jomlah kita mkn dulu.
Gila sedap nasi lemak bungkus dia nihhh...

oh shamsinar pun join kami gak.


kami 3 org kat depan. k-own dgn kwn dia kat seat belakng kami.
dekat gak fr stage kan?


 org dah makin ramai.
memang full house.

time teater mana buleh on hp kan. free je kena sound dgn staff IB nanti.
tapi time anuar zain, kami curi2 snap pix gak.
aku siap amik voice recorder lagi.
Gila goose bumps okehhh masa dgr dia nyanyi.
Sham tak habis2 "aku nak nangissss... aku nak nagisssss"
hoihhh bwk bertenang pompuan.. ko jgn nangis. satgi dgn aku2 sekali join.
hahhahah

sekali abg nuar turun stage, pi salam2 dgn org lagi...
semua dah terjerit2. dah mcm konsert dia pulak.
termasuklah kami.
tak sedar diri semua dh ada anak & laki kannn?
tak kiraaaa.. tetap nk feeling2 jiwang gak dgn abg nuar.

Malam tu dia nyanyi 2 lagu.
masa 19th tu dia nyanyi satu lagu je.
Tapi maybe coz mlm tu mlm last teater kan?
So dia nyanyi..Ketulusan Hati & Sedetik Lebih.
Ya Rabbiiii.. i tell uuuu..
memang rasa nak nangis dgr dia nyanyi.
terus kami2 perasan ala2 dia nyanyi kat kami.
hahahaha.. gila perasan.

 ni masa penutup. Introduce semua pelakon.

 Abg Nuar pun keluar jugakkkk..

 Eh abg nuar babai kita lahhhhh....


 Lepas tu ada session autograph. Gagah aku & Sham beli buku derang and queue nk dpt autograph.
Misha Omar berlakon sgt2 kelakar and best.
Amy Mastura pun sama. Lawak gila. Dia asyik melatah je.


Left: Lead actress yg berlakon as Nyonya. Mardiana Alwi. She's just 25 yrs. Tapi sura dia sedap. Clear. Sgt bagus. 
Right: Fafau. Fafau kelakar coz asyik lupa script je. Dia slim byk lah. Jauh beza from dlm Nona tu.

Lepas tu kami pi supper mkn Sany char kuey teow opposite IB tu dulu. Pastu dekat 1am, baru semua gerak balik. Sampai Office amik kereta dah 2am. Sampai umah 2.15am. Gila kagum 15 mins je aku drive!!
Pkl 3am tido. 5.45am dah bgn pi kerja. Ting tong sepanjang hari tu.
Sib baik Jumaat. Jumaat kan org semua mood kelaut nak kerja.

Nyonya & the gang tu actually ada 2 performance. Persembahan Nyonya sgt cute and kelakar. Cuma ada certain2 part yg a bit meleret. Tapi bila Misha, Amy and Fafau kelaur memang asyik gelak je.

The Gang pulak is group of teenagers/kids yg dok nyanyi/menari lagu2 kesihatan. Obesitylah... exerciselah. Serius tak paham aku, Sib baik x lama sgt. Pastu baru kuar Anuar Zain. pastu sambng balik cerita nyonya.

Overall, since this is my 2nd theater kan? Best byk from Tun Mahathir the Musicall. Aku bg 4 star!!


3 comments:

Cik Puan Mimi said...

haha angau dah kawan aku sorang ni nampak abang anuar zaing.. tp mmg pun ko, anuar zain ni aura dia mmg lain macam.. kalau aku pun jangan kata nangis, ntah2 tergolek dok kat situ gak. hahaha

beat said...

cool...

onniesham said...

auwwww my cinta hati abg nuar zainnnnn.. i lap u so strong lah!!!

bes kan... tak sesia kita pi. dah la b4 tu dok brsembang gelak cam nk pecah perut. yg boring the gang t jer kan... xde pon xpe.. cpt sket abis