Nuffnang

Friday, July 3, 2015

Istanbul - Activity after office hour

Sorry for the long silence ladies....
ok today meh aku siapkan entry istanbul yg dh dekat setahun nun. Gilos....

dah pi sana pasai kerja kan, so kerja aku, celik2 mata... siap2... turun bwh... naik cab pi office vendor. Dekat area2 airport. Pkl 5pm kami naik cab balik.

So, on last day kerja, after balik fr office, aku naik bilik tukaq pakai jeans.
Terus aku, boss aku and colleague aku keluar balik pi jln2 area Sultanahmet.


me & my lady boss.

dah nak gelap dah time ni.


kat area rumput tu, bila musim bunga, penuh dgn tulips.
oh myyyy..sure cantikkkk.


perut dh lapaq.
So kami decide nak mkn kat kedai opposite dgn Hagia Sophia.
Ni nama kedai dia.


Lepas mkn, kami tawaf row kedai2 tgk baklava and turkish delights.
if aku duduk sini sebulan, mau kena kencing manis ni.
x leh lah tekak aku... semua over manis.
turkish delights yg x packing lg mcm atas ni, mahai skit.
Compared to the one yg dh ready packing.

area sultanahmet time mlm.
Ramai peminta sedekah.
aku x sanggup tgk. coz majority sure bwk kids.
sedih sgt.

kami shopping fridge magnet nk bwk balik souvenirs and turkish coffee.

busy benor dok memilih.

balik bilik mata dh nak zzzz sgt.
tapi kena gak pack brg esok pagi2 kami nak pi spice market coz flight pkl 3pm.

pagi2 dah siap.
Tourist sgt la kannn
dgn camera tergantung kat leher.
pastu bising leher lenguh. LOL


pkl 8am kami dh gerak pi Spice Market.

Shopping bag adalah wajib yer.
aku tgk masjid derang lebih kurang je mcm Blue Mosque.


Spice Market baru nak buka time ni.


boss aku kan dh byk kali mai IST.
dia kata wajib beli spices derang.
So aku pun belilah 2.
derang will seal dlm vacuum pack.
(bila tulis ni baru teringat sampai now aku x guna lagi.... ok balik nanti aku guna for marinate daging)

kat sana, derang wajib serve tea.
sedapppp sejuk2 dpt hot tea.

with tokei kedai.

org2 ist kan kuat mkn cheese.
bila tgk derang dok carik2 cheese ni kat luaq kedai... aku dh terliuq...
sedapnyaaaaa
siap derang bg kami rasa lagi.

aku pun x tau apa benda yg derang jual.
yg sure semua spices ni dh kering.

kedai souvenir.
rambang mata tgk.
tp majority Fridge magnet dia jenis batu.
tak best!


ada satu kedai tu, dia juai saffron.
penuh pix celebrities kat kedai dia.
Dia siap bangga tunjuk pix dia dgn Pak Lah and ada few minister lain.


jenuh pusing 1 spice market nak cr kedai juai zaiton with almond ni.
Finally jumpa gak. Coz big big boss kirim.

Kak Eton bangga Zaitun in turkish is Zeytin.

Zeytin stuffed with almond.
Bagus packaging dia.
2 pack ni pun dah dekat RM100 duit kita.

Lepas tu, kalot balik coz nak pi airport pulak.

sendat gila luggage aku tu.

on the way pi airport, memory card hp aku buat hal pulakkk...
habis semua pix snap kat airport hilang.
hangin gila aku.
camera aku sah2 le aku dh pack masuk luggage.


so.... tulah cerita IST aku yer ladies. Tak berapa nak informative coz ni work trip.

Total aku habis waima x yah byr flight tix & hotel pun, ada dekat RM2k++.

No comments: