Nuffnang

Friday, March 23, 2012

tupperware for baby

do u know that tupperware has comeout with baby bottle and container for formula milk?
actually aku dh tau since aku preggykan hazry. tapi aku x berminat nk guna the baby bottle. lagipun dh beli botol susu mothercare sampai 2 set. 4oz and 8oz. so nk buat apa botol byk2 kan?

until my 1st sister offer nak tak set ni? dia tupperware dealer. aku tanya dia, if aku nak container & tempat isi susu for bwk jln2 tu je buleh x? aku x mau the botol. dia kata cannot!! benda tu juai satu set. alahhhh.....
dia siap nk bg present. so i was like "apa? present? oklah". sekali tgk2 stock habis le pulakkkk. berbulan tunggu x dak. sampai le hazry lahir. so mak dh ala2 tawar hati nk tunggu.
rsnya around bulan Nov 11 baru ada kot. aku dgn eksyennya cakap "tak mau aaa... hg juai kat org lain la".

sampai le in February, aku dok berkira2 nk beli Avent limited edition yg kaler biru pulak. coz bottle tommee tippee si hardy dh mcm x semenggah je aku tgk & adik dh tak cukup minum susu guna MAM 5oz bottle.
sekali nampak iklan tupperware dlm FB, set baby ni ada balik. terus call kak aku kata aku nak balik.
heheheh.. sgt gatai kan?

so early this month, benda alah ni fly all the way from jitra to s.alam.

container tu besar, buleh muat 1kg susu. for this catalog. dia set hijau. aku tgk actually dh byk kali tupperware keluarkan set ni & kaler2 dia pun bertukar2.
harga dia?? jgn ditanya. dh nama dia dapat present kan? sah2 le aku x amik tau rega dia. tapi rsnya x sampai rm100 kot.

dalam set tu ada:
1) 2 x botol susu (8 oz)
2) 2 x puting susu
3) container can isi 1kg susu
4) box

optional
1) bekas isi susu yg boleh bwk travel tu. (seriously aku x tau apa org panggil benda alah ni). rsnya kena tambah rm15 for this.



set x cukup coz container tu ada kat dapur. hehehe. the box, bottle susu yg aku x guna lagi & container kecik for kuar jenjalan.

aku suka material tutup dia. coz tupperware kan? if im not mistaken lifetime waranty.

tu dia. siap dh ada susu pun dlm tu. ni stok mlm2 if hazry bgn nk susu ni. senang aku buka. tuang je masuk botol + air suam. SIAP! pantas. x yah aku nk cedok2 susu.

ni dia. if im not mistaken. nama dia one touch container. kena tekan kat tgh2 tutup dia to make sure dia kedap udara.

aik? tetiba terus ada 2 kan?? haaa magic kan? actually last week, dlm FB ada dealer yg juai container ni je. RM30.
so terus aku beli lagi satu. so now dh ada 2. satu for abang & satu for adik. tu yg if korang perasan siap kena label yg mana susu abang. x mo bg bibik confuse.
time aku dok snap ni bibik tanya "kenapa nk diambil gambarnya ibu??" aku balas "ohh sy nk buat review bibik. ni la kerja blogger". pastu bibik dgn muka confuse tgk muka aku & kata "apa??".
 kompem bibik aku x paham apa benda le REVIEW & BLOGGER tu. takpalah bibikkkk abaikan kata2 saya tu.

botol lg satu budak yg batuk x baik lagi ni dh pakai. dh terer pegang botol sendiri.

bukannya isap pun, kunyah puting je lebih

my dobot dh susut now coz batuk & kurang minum susu. haa kunyah hazry, kunyahhhhhhhhh

so far for me, after almost a month pakai bottle ni. oklah, aku puas hati. cuma puting dia, aku tukar pakai puting MAM. coz hazry bila pakai puting MAM baru dia nk minum byk. if puting bulat dia main2 je byk. byk tumpah je lebih.

tapi container tu aku sgt le sukaaaaa.... coz design dia kartun2 kan? sgt le mengrepresent that container is for bekas isi susu. x kan ler nk beli bekas bunga2 tupperware isi susu kot? ohhh cannotttt cannotttt... sgt x macho okeh.
to sapa2 yg nk beli rsnya dia still ada in this month catalogue kot.


happy friday & have a great weekend ladies. :)

2 comments:

onniesham said...

aku pon brkenan set tupperware yg utk susu budak ni. comei kan. eh botol tu pon lifetime warranty ke? untung la mcm tu.

bekas kecik tu x slp aku milk dispenser

Zana Nordin said...

uisssh...comel arrrr
mmg puas hati lerrr kalau mcm tu