Nuffnang

Monday, May 26, 2014

Gold Coast, Australia - Day 2 (HarbourTown + Ian Dipple Lagoon + Australia Fair)

Ok... day 2, lepas subuh aku dh pi apartment sebelah tolong Kak watie prepare bekal. kak watie ni kiranya biras aku la kan.

while the kids & bapak2 turun pi mandi pool. pkl 6am dh terang benderang. 6am sana. time msia pkl 4am. patut la susah budak2 nk bgn.


budak kuat merap ni...



ni aku snap fr balcony. semua tak mandi pool coz sejuk. so depa pi mandi jacuzi.

dah bfast, meh kita tumpang pose kat apartment org meh.

Harbourtown pun takdelah jauh from Surfers paradise.
hari ni panas terik. Kami pi awal coz Sabtu kan, takut org ramai.


ada target ok! hardy shah nampak je target hati dh berbunga2 riang.
dok aim nak tgk game Disney infinity.
berangan je la hardy oii.. if ada pun ingat mak hang nak beli??
sah2 dia kena main kat xbox. ....

parking dia open, ala2 factory outlet lain2 gak le rasanya.
nak compare dgn JPO sah2 aku tak pernah sampai JPO lagi kan?



semua kedai kami masuk. coz nak cari aircond.
hahhaha.. kedai2 dia open2 camni. so memang bila kena direct sunlight bahang sgt.

ni kedai levis.
aku malas nak masuk. dok kat luar lepak kat kerusi.


 pumpkin patch dia oklah not bad murah2, nak2 baju girl.
baju boys time aku pi tak byk choice.
last2 aku beli cover ipad and socks for hardy.
murah okeh. socks 2 pasang AUD7. 
Cover ipad AUD10.

pi crocs outlet lagi sawan.
aku dpt crocs AUD20 je ok. duit kita RM60.
tapi size limited.
jit bitz aud1 for kangaroo and bendera aussie.
terus semua pakat beli jit bitz letak kat kasut.
for the boys, size takdak and crocs depa tu baru je beli 2 bulan sudah.
dah.... takyah. biar mak korang je shopping.
si hazry tu crocs tade lubang. sib baik tali crocs tu ada lubang kan, so pasanglah jit bitz kat situ.


actually aim aku mai sini nak cari charms thomas sabo koala.
padahal ada je jual kat kl. tapi sini murah lagilah. murah rm60 from price kat KL.
paling cerdik sekali. aku taktau nama kedai tu ok!!
aku bc from blog2 org, ramai je cerita pi beli pandora, TS kat harbourtown,
tapi takde satu pun mentioned nama kedai dia.
dah satu hal aku melilau dok cari.

sekali aku lintas kedai ni, aku ternampak tulisan kat kertas hijau tu.
dalam hati aku kata "kedai ni kot".
shahnun time ni jaga hazry.

dgn confident aku masuk tanya
"is there any other shop here that sell Pandora or Thomas Sabo??"
Salesgirl tu balas "No, we are the only one".
Yesss... kompem betullah ni.

aku dok belek charms, budak tu kuar masuk kedai. tak tenteram mak ko nak shopping tau nak.
tu nama kedai dia yer. RDJ or nama panjang dia Regal Dezigna Jewellery.
Byk brand dia jual. Tapi dia famous for Pandora and Thomas Sabo.

Bagus minah ni, layan je aku nak tgk charms2 Pandora.
tu nampak kertas tu, siap print nih, tu order for si mimi & sham.
Derang kirim charms pandora.  Gigih! hehehe

tadaaaa... patutlah koala ni charms dia mahai gak fr normal TS charms.
memang padu silver dia. quite berat. Terus pakai. 
Yeay!! ada kenangan gak fr Aussie.


kat tgh2 kawasan depan wollworth tu ada mcm pangkin kayu.
kami duduk situ. terus buka bekal. haaa amik ko time tu dh dekat 3pm patutlah lapaq tergedik2.
time tgh mkn tu ada family indon lalu siap tegur and bagi salam.
the best part is, kami jumpa lagi family from Msia yg kami jumpa semlm kat SeaWorld.
and thay guy is ex-classmate kak aku masa sek men.
what a small world.



nampak belakang kami wollworth grocery store tu.
aku masuk jap, pi beli biskut.
suka aku biskut2 kat sini. semua jenis2 yg byk cheese.
sgt suka menggumukkan diri kannnn...



ni bekal kami, nasi goreng + nasi kosong + sardin + sambal ikan bilis + telur dadar.
yg tin tu sup ayam adabi. senang. nak mkn buka je.

alo2 sweetnya dua beradik ni siap share nasi goreng.
ni mai tgh mood baik ni.

kami pi target jap.
toys murah2 okehh... Mike from Monster University yg buleh berckp tu aud20 je. aku tergedik2 nak beli. tapi size besar, pastu hazry and hardy buat bodo je tak nak.
both nak remote control spider and toys ala2 Lego.

Then kami gerak balik. Tetiba masa on the way balik, ternampak kwsn ni. kami stop kejap.


 dia kawasan lagoon rupanya. cantik & tenang sgt.
ramai dok pakat picnic.


 hirda ibrahim sgt tak suka pasir.
so daddy dialah yg bwk budak2 tu pi main air.


 kami siap lepak2 kat rumput dia.
rupanya rumput tipu.
tapi sgt cantik and terjaga. nampak burung sekoq tu.
tu tak takut org tu.
coz tau org mesti bg mkn.



 dah satu hal aku kena teman dobot pi kejar burung tu,




 burung yg dlm citer finding nemo yg mulut bising "mine..mine..mine" dlm cerita tu pun byk.
semua jinak2.


 takde food nak bg, bebudak ni dok paw cheese biscuit aku beli td.


habis biskut aku beli tadi derang sedekah kat burung tu. cheh...

Then, kami singgah jap kat Australia Fair shopping mall. tujuan utama nak pi Priceline ni.
Dia ala2 Guardian je. tapi dia memang ada jual perfumes.
price murah byk from sini and murah lagi from Spore ok!
Korang pi la google cari website dia yer. and tgk price perfume dia.

kat sini perfume yg aku nak takde stock.
So aku malas nak duduk lama2, ditambah pulak dobot dok bising "ami... oyaklaaaa" (mommy tolaklahhh..) dia nak suruh aku tolak stroller dia. Grrrr...


so end up aku beli ni coz dua2 bau wangi,.
CKin2u tu AUD29 je.
and Estee Lauder tu AUD15 je.
both 100ml.
murah kan???
sapa nak pi GC aku nak kirim perfume!!!


aku keluar2 Priceline semua dh hilang.
dah satu hal aku dok pusing cari.
tetiba dobot ternampak ride ni.
belah sini bullseye, belah sana Buzz. tapi dobot nak naik bullseye.
AUD2 nak naik ni. elok aku letak duit. berlari anak mat saleh mai duduk kat buzz.
parents budak tu terus mai kat aku & say TQ.
sib baik aku tak kata "eh what tq tq.. pay aud 1. i dont care".
tudia.. gila berkira ko hirda. sib baik girl tu kiut. time dia turun siap babai2 kat hazry.
anak aku yg romeo tu siap blushing... isk isk... taste minah saleh rupanya ko dik.

dlm Australia Fair in ada 2 groceries store.
Kmart & Cole.
If korang pi GC.. ada 3 groceries store yg femes.
Woolworth, KMart & Cole.
Tapi paling best and byk Woolworth la.

semangat masuk konon nak cari Corelle.
sekal haram takdak.


 time nak byr... shahnun cari gak autopay machine.
So aku yg jakun ni, sambil dia dok scan brg tu, snaplah pix.
org keliling tgkkkk je. ahhh lantaklahhh we ols kan tourist katanya...
so jumpa mesin camni wajiblah snap2 pix.
Shahnun dh pernah guna autopay machine ni masa dia pi US dulu.
So aku memang x try pun. aku suruh dia je buat semua.

dh siap scan semua.. kita isi brg dlm plastik beg kat tepi tu.

pastu pilih nak by cash or cc.


aku tak tau apsal pix atas sana shahnun letak duit kat belah kanan. and pix bwk belah kiri.
mesti salah le tu... kahkahkah..
konon eksyen nk tunjuk kat aku dia tau gunalah tu.

lepas tu kami terus balik. 
Coz budak2 ni bising nk mandi laut.






 aku tak ikut. malas.




 pastu derang sambung mandi jakuzi pulakkkk....

org semua happy2 mandi manda kan? aku buat apa???
.
.
.
.
.
.
..
.
.
.
.
aku kat umah prepare dinner okeh!
masak nasi + sardin + kari daging brahim's + telur dadar.
sedap i tell uuuu....
pandai anak cik ani masak. 
hahahah
dapur dia guna letrik and semua jenis flat. 
tak reti aku nak control api.

sebelah tu periuk nasi.

pic bawang pun nak snap. isk isk
tapi picture food dh siap terhidang aku lupa snap.
coz hidang semua kat apartment sebelah.
aku tak bwk hp or camera pulak...
takpalah.... lepas mkn semua terbongkang...
aku??
activity tiap mlm, basuh baju & masukkan dlm drier.
oh lupa ckp,
sila bwk sabun basuh baju fr mesia siap2 k.
kat sana, sabun basuh baju dia semua mahai2.
sib baik kak watie bawak. so aku tumpang sabun dia je.


to be continued.... Gold Coast Day 3 - Movie World + SkyPoint







3 comments:

ummi kausar said...

oh seronoknya! thanks for sharing dear. boleh take note untuk next vacay inshaallah. btw brp hari recommended ye utk kasi puas jenjalan goldcoast hihi...

onniesham said...

sng dok apmnt yg complete ngan kitchen utensils bagai.. leh msk.. simple2 je kan... brjalan pon perut kena gak jaga

Hirda Ibrahim said...

Ummi khausar - if nak puas 1 week kat sana. Mcm kami pi ni 5 days. Day 6 dh balik msia. Tu yg pack schedule tu.