Nuffnang

Monday, October 16, 2017

Paris - Day 5 - Bye Paris.....

Date: 27 Nov 2015
Time: 5am - noon
Venue: CDG airport

tudia buas gila budak ni lena.
airport shuttle kami sampai pkl 5am.
sejuk ya rabbi... aku rs nak load brg dlm van pun x daya.
jln pulak kabus tebal.
kami nak sampai awal sebab nak submit VAT claim ni.
sebab ramai kata kalau lambat queue panjang.
Sib baik kami sampai org ada la dlm 4 org.
isi form dia.
pastu kena isi juga brg2 yg kita nak claim VAT. aku claim la t-shirt hard rock & hbag aku.
pi la tgk area MAS check in. x buka lg.
Left: budak ni bfast nak buah. buah tu EU3.5 korang. telan ayaq liuq.

yg anak sulung ni x habis2 mkn croissant.dia kata dia nanti nak study kat london/paris.
amboih pose kenyit mata!
sabar menanti counter buka nak check in bag.
bag dah beranak sebijik.

ok counter dah buka. kami pi check in siap2 and drop bag. nak masuk pusing2 kat dlm pulak.
kagum tgk escalator kat CDG airport. bersimpang siur, pastu memang yg jenis walkalator. naik turun bukit.


aku try la bl laduree. nak juga rasa camna la the famous macaroon tu. serious aku rs biasa sgt.
beg mickey aku bl from DL. rs dlm EU15 je kot. ada less.
sempat lg beli perfume b4 sampai boarding gate.
alhamdulillah flight x delay. aku time ni x sabar nak balik msia.
8 days travel rs lama yg amat.
camna la org leh pi holiday lama2.
anak beranak dok ngadap hp je kerja.
thats 777 flight.
Sedih tgk pix ni, after few months kami balik from Paris, MAS discontinue route CDG & AMS and x guna dah flight 777. Syukur sgt merasa naik from CDG airport.
org x ramai. So budak tu memang dpt mcm2.
zzzz dulu kepenatan.
Flight memang light load sebab ramai yg cancel or tukar travel date due to kes bombing 1 week ago. So 5 seat, aku konker sorang.
hardy tahan mata dok main game.
sampai je food, aku happy gila.
dpt mkn nasi ad rendang daging. oklah juga org2 france ni masak.
budak ni bgn2 tido lapaq.
since aku pre-order child meal for hazry, so food dia lain skit.
dia dpt spaghetti rsnya. 
all the food in child meal.
seperti biasa, hazry mkn x habis.
lg 2 jam nak sampai, depa dah serve bfast.
wajib la mak pilih nasi lemak sambal udang kan? 
finally hardy kecundang jugak
x sure pkl berapa si hazry bgn, dia pi duduk kat seat tepi tingkap pulak.
charms baru. hehehe
sampai rumah semua terkedang zzzz.
jetlag kaw2 budak2 ni.
aku dpt la tido 2 jam. pastu bgn unpack & mendobi baju.
i hate post holiday.
Reny tu terus jadi hak dia.
ehhh mommy punya la!!
maka bertambahlah collection fm2 aku.
board dah 3 penuh. dah bl lagi 2 x pasang2 lagi.

Finally.. siap juga entry Paris aku altho dekat 2 thn delay. I'm slowly updating my other holidays in sequence ya....

No comments: