Nuffnang

Monday, August 31, 2009

UP belonnnnn.....

date: 21st aug 09
venue: JM cinema, jitra mall
time: 4pm


a day b4 ramadhan, kami bwk hardy tgk movie 'UP' @ jitra mall. actually cinema ni dh buka 1 yr++. tapi x pernah jejak pun. memang dh plan dr awal coz nk harap bwk dia time ramadhan, kompem x kan pi.
so, nk jadikan cerita. pagi2 aku pi jumpa my fave dentist kat pekan jitra for scaling. why aku setia dgn dentist tu?
1) cara doc tu buat scaling, bagus sgt & x sakit. (aku sgt le takut sakit)
2) clinic tu supply brg2 oral-b & cheaper fr outside. normally aku will beli stock ubat gigi, toothbrush, etc fr here. boleh claim. ;)
3) bayar dulu, claim kemudian kat company. company aku bg rm480 per-year. hehehe.

balik fr clinic, time dh 10.30am. oh, lupa ckp, hardy aku tinggal kat umah my parents dgn hubby.
aku dgn semangat waja pi la kerabat (panjat) tangga jitra mall tu. tgk2... bagus je cinema tu bertutup rapat dgn notice "FRIDAY - 1.30pm - 12 midnight".
ha e la.. camna ni? tanya pak guard kat situ ada no phone JM cinema x? coz nk call nanti nk tanya 1st movie pukul brapa. semua org x tau. call tm directory pun x dak. hmmm..

so, lepas hubby balik semayang jumaat & lunch ramai2, kami pun gerak le ke sana. sampai pkl 3.30pm. tgk2 movie ada pkl 4pm. Alhamdulillah. ada rezeki hardy.
sapa2 yg belum tgk, sila lah berbuat demikian. sgt suka dgn Russel. cute & montel. citer dia best and touching.
i almost..diulang almost cry. tapi tahannnnn.... emo aih. sejak 'berusia' ni jiwa sensitip le pulak.

hardy: mama nk tgk UP belonnnn..

hardy: ni 'up belon' lagi (anakku panggil up belon yer)

JM cinema. luas entrance dia. sila kira brapa org je. lengang. best!

wahh billboard ni lg besar.

ni citer apa ni? hardy belum apa2 dh demand nk tgk citer ni gak. amboii.. bwk bertenang anak oi, up pun x tgk lagi.

sementara tu, pi bowling dulu. hardy muka moody coz hubby x bg dia pegang bola. hahaha

tapi hubby rasuah dia masuk game arcade.

kami dpt last row seat. view fr our seats. movie x start pun lg.

amazingly hardy x tido langsung. kami dpt mask ni FOC on the way back. kat pintu masuk jitra mall, org dok distribute kat org ramai. hardy pun suka pakai. tapi besar gila. hehehe


12 comments:

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ceh.......hang dah bw hardy dulu pergi tengok up yerk.....

giler best kan citer tu.....kelakar ada, sedih ada, geram pun ada......

aku geram ngan budak montel nama russel tu......syok nengok dia ngan calvin kan....si burung raksasa tu....udah ler comel....byk mulut plak tu....

aku pun baru jer bw batrice tengok citer dia.......tiap kali buka papers, nampak sdv citer tu.......dia dah tahu dah.....papa dia dah janji awal2 kuar citer tu nak bw.....tu yg dia ingat tu

we'll pergi ahad lepas.......amik movie malam kul 11.......ceh, aku ingat dia ngantuk coz' dari rumah tu dia baru jer tido....sekali masuk panggung......besar ko mata dia......

citer tu pun x lama kan hirda....so, bebudak xde ler boring sangat.........

Sham Ummi Echa said...

brjaya gak ko pi tgk citer ni ek poms.. aku jwb nya mmg x smpat la nk g tgk..tp x tau ler kalo abah echa terajin plak nk pi tgk midnite kan bulan2 poser ni...kekekeke.. tp bln poser ni aku adalah sgt malas nk outing ko.. dok terperuk kt umah gak bes

Jasfyra said...

nk tgk gak nanti..alamak ada unsur2 sedey eh?aku ni dah la cpt leleh, xde nk tahan2 punya,leleh terus..hahaa

Mimi said...

wahh...syokkk..Najeeb dok sebut byk kali..UP100x..tp DVD blom clear lg...
heaven okeh...lengang panggung wayang JM..bole tukaq2 seat sesuka hati mcm rumah sendiri...hihi

re: HRC food dia ok la..but yg set ramadhan ni so-so je..huhu..but spring roll udang sgt sedaappp..

Puan Iza said...

Wah! hardy dh pi tgk Up belon yea...ok lah panggung wayang tu coz tak ramai org kan...tak drlah serabut sgt....

Anonymous said...

hardy dah tgk up... best nyer... adriana ader request tp bln posa kan.. susah arr skit.. kami bg dia tgk triller kat youtube jer...janji dia tgk.. whakakaka...

☆ lieya latif ☆ said...

best ke...halamak ni yg teruje ni...linda ummeh ghazi pun ckp best...dahlame gak tak bawak budak2 ni gi tgk movie nie....harus aku terjah gak ni...tapi kene gi tgk mlmle kot kan...aku ni jenis tak leh tgk movie kalo tak mengunyah...lagi2 ngan anak2....kirenye catat sejarah yg kite tgk the proposal aku tak makan tau....pahit dah mulut time tuh...wahhaahhha

aku tgk hardy dah cam besar sangat jek wei.....cam dah tingi pun yeak...lagi2 pic main game ngan apaknye tu....hihihihi

ye ar, beso no mask tu tuk hardy...tak sesuweiiiii....he he he he

eija28 said...

wah hardy nak tgk movie lg erk.....mask tu lg besor dr hardy....hik hik....mkn kat dewan perdana felda tu dewasa rm48...food dia best2 semua....

Su Hana said...

alalalo comelnya ady chah...

syokkan hirda...aku dah bgtau en abu klu boring2 sgt blk raya ni aku ajak dia p tgk wayang je kt jitra nih.. hahahaha

As@Aza said...

baguihlaah jitra laa ni...ada cinema yang cantik camtu ;P

hahaha...besaq gila msk tu...samalah macam afiq...nak jugak pakai even besaq ;p

Unknown said...

wah menyempat kau balik kampung tengok wayang ek.. apapun mesti hardy chah seronok punyakan. ialah citer UP tu orang kata best. tapi aku pun belon tengok lagi..

heheh kelakar la tengok hardy chah pakai mask tu.. beso mask dari muke. .hehehehe aku pun tak beli2 mask tu kau.. hurmmm

p/s: poms, lama tak borak dengan kau ni.. mak rindu la weii.. kau bz lagi ker. sesekali buzz la aku kat ym..

wanie said...

best tak cerita Up ni?