Nuffnang

Sunday, April 11, 2010

pro & con....


this just happened last week.

hardy dh terer mengontrol remote astro and suka hati dia nk buka channel apa.
what i noticed, it started when hubby taught him to change to 'berita' channel (tv3). so, he keeps remember "1". "0" and "3".

Then, after that I taught him how to change to my fav channel "711" and "712".. mak selfish!! LOL
Slowly, Disney channel pulak "615". that's it. tu je channel yg dibenarkan dlm umah. (coz mama dia tgk channel tu je. ;) )

The next day, hardy dh start bossy. semua kena ikut citarasa dia. & yg mengsurprisekan kami, dia dh terer tukar channel "611". arghhh... x suka!

now, tiap2 hari leh dgr suara mak & anak terjerit2 berebut remote. lepas sorang tukar, sorang tukar balik.
pastu si daddy tu pulak dok jadi batu api menghasut anak buka "611". saja je nk bg aku sakit hari....

so pro:
kami dh ada 'remote bergerak', bg je arahan dia akan menurut perintah (tu kalu dia in a good mood la)

con:
hari2 bergaduh berebut nk tgk tv. nk beli 2nd decoder, sgt x berbaloi. so redhoo je la <---- sgt mak berciri2 'nur kasih' kan?? LOL

7 comments:

Unknown said...

heheh kelakar la pulak yer. betul2 tu aku setuju.. ada pro dan con kan?

aku setakat ni tak pernah gaduh bab2 disney channel sebab mak sangat strict suruh tengok CD jer dalam bilik. (ni mak pun selfish ni) hehehe.. tp kekadang aku baik hati gak2 bagi depa tengok disney channel..

ala beli 2nd decorder la babe.. beli pakej paling murah.. mmm rasa macam tak berbaloi kan, tp kalau dah tak leh nak kompromi, kena gak ler. heheh

☆ lieya latif ☆ said...

hahahaahaha....mcm kiut plak aku bace...dpt aku bygkan..betape kecohnye umah ko poms....

eh bagus ar....mia pun tau off ngan on kan jek....abis ar, pasni mmg king hardy jek laa kongker.....wakakakaakakak

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

ha ha ha......ye betul...ada pro and con nyer hirda oit......senang kalau kita malas nak tekan2 remote tu kan..ada tukang tekan...tp masalahnyer...dia tekan ikut sedap dia jer lah kan...

ko tahu....batrice so far...dia x berani lg nak tukar2 sendiri siaran astro tu...tp...yg bestnyer...bila aku nak tengok drama air mata....pada masa yg sama laling hubby aku sibuk2 nak tengok bola...aku ada back up ko....batrice akan amik remote dari tgn papa dia..pass kat aku...so...aku control arr kan...ha ha ah...hangen jer laki aku

Sham Ummi Echa said...

hahaha..abis ar ko hardy da pndai tekan remote.. mmg brgaduh jer la jwbnya.. dlu makpak yg brgaduh.. ni tmbah lg sorang ...brgaduh ngan anak plak

echa so far x tau lg tekan remote tu sbb aku mmg x ajar.. tp tu pon brgaduh jugak sbb dia suh tukar chanel..yg bes chanel 611 tu aku mmg x penah bg dia tgk yer.. sbb da tau kalo dia da penah tgk..mmg kemsalam ler nk tgk chanel lain

LyNn HaMzAh said...

salam kenal...

so cute...banyak bersabar jer la mommy hardy nie...

As@Aza said...

samalah dgn kat umah ni....mak...bapak...anak bergaduh pasai remote...masing2 nak tgk citer masing2 ;(....end up...aku biaq pi kat anak & bapak bergaduh ;)....aku ngadap laptop aku.....lagi aman ;D

Mimi said...

kt umah aku 2 decoder pun; satu najeeb conquer tgk 613, 615, 611, 24 jam. Yang lg satu bapak aku conquer..tgk news 24jam..hahah..kami yg lain melengung :P