Nuffnang

Friday, March 21, 2014

Nephew's wedding

Date: 01 March 2014
Venue: Aloq Staq, Kedah Darulaman yg terindah (wah gituuuu)

actually ticket nak balik kenduri ni sejak tahun lepas kami beli. Masa AA promo. Balik kedah flight pagi Jumaat, balik KL flight pagi Isnin. sorang return RM55 je korang. Sekali end up, aku tukar kerja baru, Shahnun pun tukar kerja baru. Haaa amik ko. Padan muka laki bini. Cuti ciput je, ada hati nk cuti lama2.

So, aku segan nak mintak cuti kat boss coz ujung bulan ni nak cuti lagi. So, paham2 sendirilah... silalah burn tix AA tu. Aku beli tix MAS balik hari Jumaat malam, balik sini Ahad malam. Isnin pi kerja.
Gila penat!
Sekali Shahnun pun nak join sekali coz dia nak kena kerja jugak isnin tu. So Shahnun & the boys will balik dulu pagi Jumaat tu naik AA, aku will menyusul mlm pulak. Pagi Jumaat tu sebelum subuh aku gegar semua suruh siap. Coz aku nk hantar Shahnun & the boys pi lcct. Pastu aku terus pi kerja.

Nak jadi cerita hari tulah mcm2 jadi. Meeting sampai ke petang. mak ni hati & minda dh kat Jitra dah ni. Dah terbayang2 nasi ajijun. tgk jam je bilalah nk pkl 5.30pm. Coz nak naik shuttle bus pi KLIA.
mak suka okehhhh.... park kereta seberang jalan fr opis ni je. pastu bus pun kat tepi opis ni dok menunggu.
aku dgn beg besaq oren aku. org2 naik bus tu tgkkkk je. sure dia ingat aku nak cuti panjang pi oversea ke apa kan. Ada pakcik tu tanya... nak pi mana? aku balas nada suara mcm dgr tak dgr je "balik kg". Dan2 ko jadi ayu kan hirda??? hahahah. Malulah tu.

Aku mana reti pack simple2 ni. kalau buleh satu almari aku nk bwk balik.
Sampai KLIA pkl 7pm++. pi drop bag bagai. Bestnya.. KLIA sgt2 tenang je. Biasalah dah setahun x jejak KLIA kan. balik2 LCCT. Sekali flight delay pulakkk. from 8.30pm to 9pm. tapi end up take off dekat 9.30pm gak la. dlm flight aku zzzzz je. tau2 dah sampai. Shahnun dh siap tunggu.
Terus bwk pi umah my SIL.

Sian anak2 aku x sampai sehari x jumpa mak derang, berlari2 si dobot mai peluk. terus "ami... ukung" (mommy dukung). ehhh budak ni.... dan2 tukar jadi manja.


hazry & aisy. cousin.

dgn abg luqman.
habislah bebudak ni dok lenjan pelamin.

aku sampai Jitra umah parents aku dekat pkl 12. Kami singgah tapau kueyteow goreng for supper.
pastu aku sambung buat kerja opis sampai 3am. huwaaaa.... sedeh tauuuu....


esoknya. before gerak pi umah kenduri.
kita pose2 dulu.

ni masa tgh mood baik ni. elok jelah korang berpeluk.
if not asyik bercakar je.


daddy & the boys.
tu apa duduk x senonoh tu abg???

aku pun nak jugakkkk...
dah rs mcm pagi raya pulak.


kat kenduri, hardy aku x amik tau dah. pandai2lah dia nk main dgn cousin2 dia.
aku cuma dok tgk2 kan dobot je.

ada marhaban dulu.
that's my FIL.
Dia sgt expert bab2 ni. Dulu masa muda2 dia ajaq mengaji Quran.

Left: my biras
right: my one and only SIL. muka pun dh lebih kurang shahnun kan?
behind: hazry yg mcm anak kucing, mengekoq je mak dia pi mana. spoil tau tarik2 baju lg.

semua kena pakai batch.

theme dia Tiffany Blue.
Depa baru bagitau masa Jan. Sib baiklah time tu pi bandung. So beli jelah kain fr sana.

ada guest book.
Tetappp aku jugak yg rasmikan.

ramai tanya pasai baju aku.
meh aku bgtau k.
aku ni jenis jarang pakai baju kurung.
so bila dpt baju kurung ala2 glam skit tu, ramailah yg tanya.
baju ni kain cotton. aku beli from pasar baru bandung.
dlm RM50 price dia.
penat pusing satu pasar baru. satu kedai ni je aku jumpa kain yg memenuhi citarasa and kena dgn theme color.
siap ada rama2 lagi. sukaaaa..
tudung pulak fr Pasar Siti Khadijah, KB.
dah lama tak pakai bawal, sgt pelik ok!!

pix di snap by anak sedara.
kikiki

cousins.

ni ucapan aku.
excuse the handwriting. 
aku kan dulu cita2 nak jadi doctor haiwan.
tapi x berapa nk cerdik. tulisan doctor pun bulehlah.

ada photo booth & candy buffet jugak okeh!!
kellassss wedding org2 kita now.
dh mcm bday party je.

org kuat!

pengantin lama.


before pengantin pompuan sampai, meh kita rasmikan photobooth dulu.



alo2 dobotttt....

suka pix ni!!
nampak muka Shahnun pasrah je.
mak Queen ok!! queen!!


time kita dulu takde benda2 ni kan?
so pose kena over & byk sikit.

more anak menakans..

flower girl.


tetiba the boys kena iring pengantin masuk umah.
aiseyyy...

pengantin dah sampai..

oh.. anak sedara shahnun yg guy tu.
1st kenduri for anak2 sedara.

ramai dok berkenan kat pengapit pompuan tu.
tu pun anak sedara shahnun. baru lepas SPM.
memang cantik pun.


tak tau nk letak caption apa dah.


time pengantin sampai tu, parents aku pun sampai gak.
terus aku & shahnun join depa mkn.
Food dia sedap gila okeh!!
aku siap amik name card Caterer tu, kot2 nk buat kenduri adik aku pulak.
bila tu?? hahhaah




pastu ada budak tak habis2 sibuk nk pegang bunga tgn & pose kat pelamin.
So mak ni layankan je lah.
pastu pose ala2 macho... tak mau tgk camera.
adoilah.. sesak dada melayan ko anak oi...

meh kita pose dgn pengantin meh.
semua tak mau pose. so aku join jelah anak2 sedara je.
Semua ni anak2 sedara belah shahnun ok. SEMUA!!
aku sorang je mak sedara.
oh terasa diri tua.


ehhhh sambung lagi pose syok sendiri kat pelamin!

ni family tuan umah aka kak ipaq aku.
kakak sulung shahnun.

time ni patut family pic.
tapi hazry melalak nak guna camera. join abg2 photographer.
so nilah hasil hazry snap.

my PIL with their 1st cucu menantu.

us with the pengantin.

ptg tu balik Jitra, lepas maghrib, kami pi balik umah kenduri.
for buka hadiah & potong cake.

cake dia comel je.




thats from us!!

pastu aku dh tak boleh sentuh camera dah.
Hazry dok usung snap pix semua.
gegar2 picture.
ni one of the pix. 

No comments: