Nuffnang

Saturday, September 1, 2012

pre-raya 2012

Halu Ladies...
dh dekat 2 minggu after raya baru le aku ada mood nk update citer raya.

kami bertolak balik malam 15 Aug 12. before that hantar bibik pi umah sedara dia dulu.. pastu terus gerak balik jitra. coz dh aim nk sahur kat Subaidah, Sg. Petani.
around 3am rsnya just 15 mins before sampai toll Sg. Petani Selatan. time tu aku elokkk je tertungging tido kat seat belakang dgn hazry. sekali aku terdengar bunyik "PONG". kuat gila!! sib baik the boys x terjaga. aku dh ketaq2 coz dh budget sure tayar meletup ni. time tu hway memang gelap. so memang tak nampak apa yg shahnun langgar.

masuk je toll sg petani selatan. shahnun turun check...
sekali tgk kat pintu belakang kereta......

terkopek okeh!! dh mcm buka tin pulak.

check out the sport rim, pun hilang skit kena slice. taya memang tak kena.

sampai Subaidah. laki bini dh takde selera nk makan. budak ni dh bgn. dia sorang je yg ada selera.

roti jalan besar gedabak for abang & adik.

the next day. Shahnun bwk pi repair. tak sempat nak cat coz esoknya dh Jumaat. then kedai tu terus tutup sampai raya ke-4 kot.
tu dia... habis bertampung cik wud.

kat kg, aku malas gila nk snap pix. heran sungguh. ni masa stop kat pasar Ramadhan Changloon. camni la bila derang berdua kat belakang.

kengkadang BFF sgt nihhh... kengkadang bergaduh. if bergaduh tu paham2 le sure si adik tarik rambut abang. heran sungguh le aku. garang gila.

kat umah PIL kat bkt tangga, bkt kayu hitam. kami je balik berbuka kat sana hari jumaat tu. oklah.. takdelah PIL aku sunyi kan?

a day b4 raya. rumah PIL aku ni ada 5 ekor kucing. tapi yang Teh ni je yg jinak. habis kena lepuk dgn hazry. si Teh ni pun... ala2 pasrah je. saja je meleser2 kat hazry pastu terus gedebuk jatuh terbaring. mcm "buat le apa ko nk buat kat aku".

time ni semua org busy masak rendang, ketupat kat dapur. aku busy membelek anak coz hazry takmau kat sapa pun kat umah PIL. nak kena muka aku gak depan mata dia.
lgpun dapur dah penuh. mcm le aku terer nk masak pun kan? takyah le nk menambahkan semak kat dapur tu. meh la kita layan "kabhi Kushi Kabhi Gam" kat tv. :)

muka gangster kg!! over mak ko siap pakaikan leg warmer coz konon nk menjaga lutut x mo luka or buruk.
air liur tetappppp meleleh!!

malam raya. main bunga api dulu b4 kami balik tido kat Jitra. umah PIL dh penuh coz semua adik beradik Shahnun dh balik.
ni hardy & his cousins age sekolah rendah kebawah.

adik 1st time tgk apa itu bunga api.

reaction face mcm "tu je??? ohhh sgt tak best". LOL

muka takde perasaan.

nampak hazry terjelir2 tu? kat kg, mana dia dapat ntah. dok terjelir2 je kerja dia. pastu air liur meleleh2. rsnya nk tumbuh gigi lg tu.
ni dok tgk budak2 kampung lawan mercun/meriam. gila weihhh kat sini. bunga api dh ala2 sambut merdeka. corak cun2. pastu ramai main mercun kelapa. dia punya meletup, aku rs nk gugur jantung aku. tgk si adik relaxxxx je.

abang penakut gila. jgn kata mercun. nk nyalakan bunga api pun.. terketaq2 mcm apa je.
baju tido boria dgn adik. design xmas lightning mcqueen.
malam raya berbaju tido xmas.. boleh? pakai je la anak2 janji korang boria!!

to be continued.....

1 comment:

onniesham said...

uihh sentap tgok pic keta brkaler2. tp mujur le korang xde apa kn. ala smlam lupa plk nk tgok keta ko.. nk tgok ok x org tu buat.

wahhh.. rilek ko yer x yah tolong masak siap lyn hindustan atas alasan anak.. chaittt!!! tu la klebihn ada anak kecik kannnn