Nuffnang

Tuesday, May 7, 2013

Saya bangga jadi anak Malaysia...

fuhh title....
yer betul apa kan? sanggup laki bini balik Jitra nk mengundi. Ori plan nak balik hari jumaat mlm tu after kerja, balik sini after cast the vote on Sunday. sgt2 pack kan?
Alhamdullilah Kerajaan Selangor announce Isnin cuti. Makbul doa aku...

Kami bertolak pkl 4am. Kereta byk and jalan a bit jam. Sampai Jitra pkl 9am.
That night balik tido Bukit Tangga... meaning shahnun will cast a vote dululah. aiseyyyy.. ni tak best ni. aku dh le semangat nk mengundi berkobar2 ni. by 10am baru gerak balik Jitra.

sampai2 umah parents aku..
nasi ajijun tersedia menunggu.
terus lupa diet-miet segala.

 Jitra sgt2 panas. dah 36 deg. aku nk kuar pun malas.
meriah dgn bendera2 BN.
Kubang Pasu katanya... :)

ramai org kat wisma UMNO jitra ni.

lengang skit jln kat pekan jitra.

ptg tu kami dh gerak balik Bkt Tangga.
ni hazry baru reti nk bersocial dgn cousin dia, before dia ketuk budak tu dgn toys.
aiyooo garang gila.

ni sekolah aku masa standard 1-6.
SSAT (sekolah Sultan Ahmad Tajuddin).
Time ni pkl 11am. hangat weihhhh...
Shahnun pun mai jugak. saja nk tgk suasana tempat aku mengundi pulak.
dah lain sekolah ni.. dah makin besarrrrrr...

aku kat saluran 3. kosong okeh!!
yg queue panjang saluran 4. aku sampai2 terus buleh masuk pi pangkah.

i'm taking my own sweet time there. siap leh belek2 kertas undi. 
sib baik x snap pix kertas undi je.
oh overrrr...

see? secoet je derang calit kat jari aku.
aku tgk ramai yg jari mcm dh pakai inai.
aku punya by ptg dh nk hilang dah.

 ni roundabout nk masuk kat umah parents aku.


 lunch kami ingat mak aku tak masak.
yerlah dia kan org kuat wanita UMNO. Sure dia busy kat tempat mengundi punya.
So, kami terus pi lunch KFC.
oh budak ni pun ikut sama teman aku mengundi.
hardy tinggal kat umah parents aku.

ptg tu kami pi umah kak shahnun kat alor star.

eh.. lalu spital aku deliver kat bebudak ni.
dulu x sempat aku nk snap pix spital ni.
Tunjuk kat hardy coz dia dok perasan dia lahir kat shah alam.
berangannn....

town aloq star penuh dgn penyokong parti masing2 dok bwk bendera.
tapi heran langsung tak jumpa org bwk bendera BN.
pelik.

shahnun berkumpul dgn adik beradik dia.
semua dh mcm penganalisis pilitic haaa..
siap dgn nb bagai.

aku busy dok berwhatsapp je.
hazry bagus.. layan tv sorang2.
time ni lagu "terima kasih Msia".
tu dia buleh duduk diam tu.
next day b4 balik.
kami singgah brunch nasi ajijun.
rupanya nama kedai dia dh tukar jadi Nasi Tomato Kashmir.
sebelah tu rumah dia.

suka budak ni makannnn..

lepas mkn hazry buat lawatan tapak kat keliling umah org tu.
dia ada bela kucing. comei2.
dh le mamat sorang ni antu kucing. nampak je terus keras takmo bergerak.
jenuh aku nk pujuk.

kami sampai KL pkl 4pm. jln jam gak. tapi aku sedap je bongkang kat seat belakang dgn hazry. coz kat perak ujan je sepanjang jln.
although letih, tapi puas hati dpt balik & mengundi. Rs diri mcm rakyat yg sgt bertanggungjawab je time tu.
Kedah dapat balik kat BN & kami dpt new MB yg muda belia (eh belia ke??).. Hope he can manage Kedah well mcm what his father did before.

Lepas ni sudah2lah kot letak status politic kat FB tu yer... letih aku baca nak2 status pasai perkauman. tak kisahlah fr parti mana pun. Sapa yg menang, congrats and teruskan berkhidmat for rakyat jelata and prove to them apa yg dijanjikan, for those yg kalah, terimalah kekalahan ni dgn hati yg terbuka.. tak yah dok bising2 kat FB. Try lagi next 5 yrs. 
For me both government & pembangkang play main role in this country. kiranya check & balance le kan? 
yang penting... kerja elok2, no corruption, no rasuah2 ni. Aman damailah hidup semua.

saya yg dh balik mengundi,
Hirda Ibrahim

3 comments:

lieyalatif said...

Ye la ko...meriah rase balik ngundi nih...ko shahnun best sbb senegeri....tp tang nasi ajijun tu buat aku terliur...setiap kali ko pos gambar nasi ni sure semangat aku berkobar2 nak melawat kedah hahahahaha

Balik kg toksah diet koo...rugiiii hahahaha

ellynadyra said...

sapa balik kg ngundi, meriah giler aku tgk!

onniesham said...

syabas beteh kerana telah mnjalankan t/jawab anda sebagai rakyat malaysia. tahun ni PRU paling meriah kot.

ko ngundi kat skolah ko ke? bes ar camtu... aku ngundi kat skolah lain... dah ler atas bukit... mncungap aku kalan kaki sbbb keta xleh masuk sbb jem giler