Nuffnang

Thursday, August 1, 2013

Iftar with TM family....

Date: 30 July 2013
Time: 6.30 - 9pm
Venue: The Club @ Bukit Utama

Ni last minute plan from the company. The COO and CEO invited all the staffs to berbuka sama2.
Tak ramai pun yg leh join. So, aku ni rasa mcm bertanggungjawablah nk join.
Hellooo... org dh berbesar hati ajak beriftar. Ko leh buat kerek x nak join pulak.
Siap leh bwk family.

that day aku mintak kat boss aku nk balik pkl 4pm. balik umah... siap2.. mandi2... zasss... gerak mai The Club. Jalan tak jammed pun. kami sampai dekat 6.30pm.

1st time aku sampai The Club ni. Baru tau kat Bukit Damansara ni ada golf club rupanya. hahahah

Dewan dia besarrr... tapi coz tak ramai yg nk booked that day. 1/2 of the dewan x de org.
the kids happy je berlari2 dlm tu.

kerabu corner.

dessert dia gila sikit.
ada 3 jenis je.
isk isk isk..

ada laksa, and 2 jenis bubur.

kambing panggang.
ni dh tinggal 1/2.
another half dia dh potong2. tu kat belakang tu.
Shahnun & kwn2 aku ckp.... sedap gila.
aku yg x mkn kambing ni pun, bila tgk... memang nampak menarik and bau dia sgt sgt sedap.
dia ada prepare coleslaw gak. sedapnyaaaaa.... sgt2 pekat coleslaw dia.

ada stall murtabak.

stall abc & cendol.
ada gak stall air.
Air dia memang byk gila choice.
asam boi, bandung, teh tarik, lai ci kang, and ada lg 2 jenis air lg aku x ingat.

oh..stall2 ni semua kat luar dewan, leh nampak swimming pool bwh tu.
anak2 aku dh menggeletis bila tgk pool tu.

nampak budak tu??
dia dulu rasmi mkn tembikai.
sambil malu2 org dok tgk dia.

tu diaaaa...
sekali amik food... mcm x mkn seminggu.
bwh sekali tu pinggan aku.
from murtabak + cendol + nasi putih + masak lemak perut + sambal tempe + ayam masak merah + kerabu kerang.
dlm mangkuk tu tomyam ayam. gila sedap okehhhh...
kanan: tembikai hazry. teh tarik hardy shah. 
yg sate, laksa, kambing sampai 2 pinggan tu takyah tanyalah kan. tu semua shahnun tu.

budak dobot tu suka gila sate dia.
dekat 4 cucuk dia mkn.

aku dh rasmi last minute ready made baju raya aku baru beli kat Jakel last week.
Saja pi cari baju ready made cotton coz Shahnun ckp theme color this yr, coklat!!
coz dia and the kids nk pakai balik baju melayu yg pakai time kenduri kak aku last yr.
betul gak kan.
baru pakai sekali je kot.
tak pasai2 aku kena pi cari baju raya baru.
takkan aku nk pakai baju sama time wedding kak aku kotttt??
ehhh cannottttt......pompuan lain.. kena gak pakai baju baru.

Sib baik dpt gak cari baju kaler coklat kat Jakel tu.
sekali time tu ada happy hour. buy 2 dpt less dekat 50%.
tak pasai2 aku beli 2.
tudung pulak, pi cari terus kat Ariani sebelah dia tu je.
ni je tudung yg match dgn kaler baju aku.
aku pakai tudung camni, muka dh mcm bola!!
oklah... bola pun bolalahhh...
janji kaler matching.

 ni pompuan2 kat meja kami.

Laki aku sorang je guy kat meja tu.
so.. silalah bc doa mkn yer.

ada org2 dok nyanyi ala2 nasyid gak kat stage tu.


 sekali slow2...
si dobot pi berdiri depan stage.
lama gak.. dekat 15 mins. Gila concentrate tgk abg2 tu dok berzanji.
pastu mai join anak2 staff lain.
gaya boss2 okeh!!
tgn letak belakang.
hahhahaha

dah mkn habis baru teringat tak snap pix lauk2.
lauk2 dia tak byk sgt choice.
tapi semua sedap2.

budak tak posa tu suka betul mkn cendol.

that night kami buat surprise to our COO.
bday dia weekend ni.
tu muka ala2 segan2 coz semua dok nyanyi h.bday song kat dia.

the chinese lady yg berdiri nk dukung baby tu is our CEO.
in this company CEO ke...COO ke... semua memang jenis sempoi je.

tu diaaa...
mak busy dok suap anak2 burung mkn cake.


ok2... family pix.
time ni hardy dh hilang pi main dgn geng2 baru dia kenal.
hazry dok tawaf dlm dewan tu.
shahnun tukang snap pix.

sekali... plinggggg... nampak anakanda kecik melintas.
terus aku tarik masuk pix sekali.


Buffet dia not bad. Padanlah dgn price pun RM39 nett/pax.
Tapi coz dah pi G Tower Ramadhan buffet before this... i think G Tower food byk sedap2 lagi and lauk2 dia ada byk choice lagi.


2 comments:

onniesham said...

melampau dh pkai bju raya awal2... hahaha.

apsal x ramai sgt org kt the club tu... camner marketing derang nih. salu bulan puasa ni... ceruk mana pon penuh.., or mebi weekdays?? tu x rmai org.

Anonymous said...

Comel je Dobot duduk kusyuk depan stage tu suka tengok.Aku tahun ni takde pi mana2 buffet ramadhan pun sebab Erfan berbuka puasa menu dia pelik dari orang lain.Harus ada kicap kipas udang.Sat lagi aku pegi buffet ramadhan takkan nak angkut kicap kipas udang sendiri kan..kicap lain dia x mau.Tunggu next year kalau selera dia dah berubah dapat la mummy dia bersuka ria kembali menikmati makanan kat buffet ramadhan huhuhu