Nuffnang

Sunday, May 3, 2009

backyard monsters & dinosaurs are back....

date: 29th april 09
time: 12-3pm
venue: midvalley

around 2am++ aku terjaga coz hardy dok merengek. rasa2 badan dia panas gila. check2 temp dia dh 39"c ++. scary. masukkan ubat bontot & bg dia mkn ubat demam.
tapi aku still x sedap ati. so i decided to work fr home. thank god hardy bgn around 10am++. so aku sempat siapkan kerja2 opis & layan dia tgk youtube ultraman sambil tgk tv. then, kuar iklan pasal expo monsters & dinosaurs @ midvalley. ori plan, kami nk bwk dia esoknya. coz aku amik bday leave 30 april-03 may 09.
tapi hubby suggest bwk hari ni je la coz esoknya dia ada kerja.

dh lama aku x mai midvalley almost 1 yr. parking susah gila. ingatkan weekdays senang le nk cr parking. berangannnn.... manusia ni semua cam aku ke x pi kerja?? hehehe

mula2 hardy excited kemain x habis2 dok sebut "ady chah nk tgk dinehcorrrr". dia ingat dinosaur tu cute cam anak kucing gamaknya.
sekali masuk.... dia tgk je giant beetle tu bergerak2. terus "huwaaaaaa". melompat turun stroller & peluk2 kaki hubby. LOL... gila lawak. pastu memang dia x mo bergerak2 dh. so kena la kami dukung.
sib baik x de org. so kami glamer kejap dgn budak2 kerja situ. leh dikatakan 2-3 org budak kerja situ dtg & try pujuk2 hardy. sorry le x jln. anak aku tetap dok melalak ajak keluar.
last2, hubby dukung hardy, aku round sorang2. then, turn aku pulak bwk hardy keluar & layan minum vico sejuk free kat luar entrance dia. dapnyaaa... dh x de org. kami minum sampai 3-4 cawan sorang. LOL.

kesimpulannya...expo ni ok la for children yg suka dgn dinosaurs, tapi for me kecik sgt tempat dia. x puas ronda.
tiket, rm12 for adult & rm8 for children 5-12 yrs.

budak ni nampakkkk je ada playhouse & slide kat luar tru ni.
lama gak kami dok tunggu hardy main. letih aihhh...

eksyen nihhh...mcm2 style dok tayang kat kami.

entrance..

nampak x muka cuak hardy. ni b4 dia nampak giant beetle sebelah tu.

giant praying mantis. org kedah panggil benda ni "tok tenun". org keyell panggil "mentadak-mentadu"

giant carpenter ants.

yg spider ni aku tgk pun seriau. cam idup je. siap gerak2 lg. cam spider dlm harry potter 2.

sikit punya kuat ke nangis. hubby muka controlllll..... sabar..sabar... LOL

dino yg aku x tau nama apa...

ini dino yg idup dlm air yg aku x tau nama dia gak..

ni je yg aku kenai. T-REX.

yg ni pun x tau nama..biasa la mak kelam kabut coz anak dok melalak.

mata still berair lg tu. tapi tgn tetap x lepas air vico sejuk free. LOL

dlm keta, on the way back...

12 comments:

♥Cik Puan♥ said...

hirda aku pun dah lama xp midvalley..laki aku xmau p mmg ssh nak dapat parking..

rep:hirda nnt aku upload gambaq..aku tumpang camera adik aku..camera aku kan rosak..bila nak beli baru pun xtau la...hehehe

Mimi said...

MV parking mmg bole buatkan 'blood go upstairs' kann..heee

Uih..yg bug besaq2 tu ..anak aku pun sure lagi la kuat melalak kalo tgk..hari tu masa valentine ada patung bee yg friendly looking kt OU pun dia keriau tak hengat..

kalo vico or milo sejuk2 free mmg sedapp kan..aku pun mesti amik 2-3 round..hehe

farrahar said...

waahh i didn't know about this event! must go! nak tengok adam nangis ke tak LOL!

but i thought the MV exhibition center is always crowded so i don't think it's suitable for a stroller kan?

can't wait! macam nak terus pegi je malam ni LOL!

Sham Ummi Echa said...

uihh mmg tensen kalo pi m.valley la nih... ssg betul nk dpt parking.. kalo nk pi..kena pi pg2.. aku ari jum. tu berangan gak nk pi m.valley skali tgk punya la jem kt situ..terus patah balik..cancel nk pi..

hardy tkt ek tgk menatang besar giant tu sumer..kalo echa ni pon harus keras jer brdukung..heheheh..
leh tahan mahai gak tiket dia ek..

mrs khairul said...

ala siannya tgk muka seday2 tuh..hirda, pameran tuh sampai bila? dah habes ke lom? mcm best jek kalo bwk kanda coz dia suka tgk benda2 nih..msa p musium swak sibuk nak naik atas dino..btween, hardy dh sihat lom?

As@Aza said...

memang parking keta kat MV paling payah aku rasa...tempat lain even full pun boleh lagi cari parking...kalau aku pi MV mau kami keluaq rumah awai2 pagi...sampai2 kedai buka terus masuk...aman jugaklah sikit ;)

aaalaaa siannya hardy takut...anak aku pun rasanya samalah cam hardy...nampak saja 'kahaq' tapi penakut...hahahaha

☆ lieya latif ☆ said...

erkkk kalo bab parking mmg susah kat MV tu...tu pasal aku tak suke nak gi sane...leceh...senang lagi mines or sunway piramid....

hi hi hi tergelak aku tgk hardy takut, tapi siyes cakap!! kalo aku masuk expo ni sure aku yg takut...aku geli siut tgk mentadak yg besar tu...cam terbayang2 jek melekat kat leher aku...eiiiiiii.....

pendek kate, aku rase bukan setakat hardy, kalo aku pergi, ngan aku2, ngan anak2 dare aku peluk kaki shah muwakakakakak....

tgk vico tu teringat mase kat umah ila.....hi hi hi

eija28 said...

hardy takut yerk tgk dinasour....besarnya mentadak tu....pasar mlm KG. AIR lg murah berbanding pasar Filipina....

ILA said...

A'ah kan...parking kat MV tu mmg pelik...ari2 biasa pon penoh!! cam aku dulu la...ms abes checkup kat ppum ingat nak p la shopping kat MV sekali rs nak nanges je tgk semua parking penoh...wah dramatik sungguh ayat aku nih..hihi

Best nyer ader dinosor kat MV....cam best je g tgk pameran ni...tp x tau la bila nak p.

Shian HARDY..maseh bergenang airmata dia..isk...isk...isk

Ciklinn said...

laki aku sama dgnlaki azie cukup seksa kalu ajak gi midvali... takdak parkingggg..........

aku pun tingin nak bawak anak2 aku ni tgokk dinasorr..... sbb yg aku ngat dulu aku pernah gak gi pameran dinasor masa darjah 6 dulu..... hahahahahha

alahai mmat hencemm ni takut yerk.... sgt comel tgok airmata yg berlinangan itu....

Anonymous said...

hirda... ko dah lama x pergi mid valley ya... aku ni lak... leh kata tiap² minggu muka kat mid valley jer... heheheh... tempat peberet tau...
hmm sian nyer hardy shah... takut dinosour ya... hmm sama cam anak linda la... menda beso takut.. aku rasa x sesuai la kan budak² nak p tgk.. sbb menda alah tuh beso...
hmm biasa la budak kalo dah nampak mneda alah tuh... mai x hengat nye... sedap nyer air vico tuh...

Unknown said...

ishk hardy ni kata nak jadi hero, ni dah tengok dinosour cemana leh terus melompat peluk kaki daddy ni. hehehe nasib baik ler hardy tu free jer kan.. kalau tak mesti rugi..

vico free?? teringat aku vico rumah ila masa besday afiq.. benda free kan.. mesti la sedap. hehehe