Nuffnang

Friday, March 6, 2009

update....

our 2009 resolution is to make sure hardy is pacifier-free b4 he turns 3.
bcoz of that i hv to be strong not to buy him new pacifier altho hati dok tergedik2 tgk the new design of Nuk-pacifiers when i went to MC last weekend. sabarrr..sabarrr...

hubby keeps reminding me, "no matter what, NO new puting for hardy"....

so here are the conditions of his putings....

must have 2. 1 for hisap, 1 for tonyoh2 pipi, hidung, etc.

this one still boleh diconsider OK compare to..........

THIS!!! 1/4 gone!!

but... hardy x kisah. now dia x complaint pun. isap je apa yg ada...

then..
lately hardy dh x bgn mlm minum susu...
so, i plan nk try bg hardy tido dlm bilik dia...
starting TONIGHT!!.. just wait & see k? ;)

this pic taken last few days. suddenly, nk minum susu atas katil bilik dia... pastu asked me to switched off the light & said "gnite mama". then, aku keluar, closed the door. x sampai 5 min i can hear bunyi pintu bilik dia buka.... he came to me, pass his bottle & said "mama, nah!! innishhhhh (finish)". cheh... yg mama ni dh excited la kononnya anak dia dh nk tido sorang2..... berangan hirda, berangan...

16 comments:

Su Hana said...

hahaha dia dah tbiasa kasi botol kosong kt ko.. ko tido la sekali ngan dia.. dia dah tido pelan2 blah.. aku boleh buat suma ni siang2 jek.. klu mlm ..aku tido dulu..maryam bantai tgk vcd dia.. hahahaha

Su Hana said...

opsss lupa plak nak ckp.. km pun sama mcm hang.. nak stopkan puting maryam!!! insya-Allah kite akan bjaya yeahhhhhhhhhh

♥Cik Puan♥ said...

masyalllah puting ...hihihih ooo mat puting ker hardy nie....hang tau x hirda nonie stop puting dah lama tapi betul2 stop & xhisap dah masa tgk cerita keliwon
aku kata klu nonie hisap puting nnt hantu gigit jari..lepas tue terus tgl.Cuma erin jer masih xfaham..asyik gonggong je puting tue hehheheh

Jasfyra said...

puting tu insyaAllah leh tu hirda.cam aku dulu kejam sket, gunting terus.hehehee.eh, puting hardy tu ko jgn buang tau.simpan,nanti dah besar leh tunjuk kt dia..hehehee

oo..nak ajar hardy tido bilik dia eh..pelan 2ek.aku dah berjaya menidurkan dina dan arissa kt bilik depa.tp kena makesure depa tidur dulu kt katil then baru aku blah..kadang2 aku pun tertido sekali..hahahaha

Puan Iza said...

Masyaallah.....tu puting hardy ke tu...awat teruk sgt tu...hehehehe...siap berlubang lagi....ni dah kes parah nie....kalo ikutkan mmg wajib tukar tu...tapi, disbbkan hirda nak stopkan puting dia...baik tak yah beli baru....sure lama2 nnt hardy will benti sendiri. tapikan, hardy mmg tak heran ek puting dia dh berlubang camtu?....hehehehe

Wah! nak ajar hardy tido sendiri ek....haikal lum boleh lagi...lagipun kami risau la dia tido sorang2...hehehehe...

Anonymous said...

heheh... kenapa sampai gitew skali puting si hardy tuh hirda... leh ker pakai lagi... hmm ya la .. aku pun nak kasi adriana tido sendri.. tp biasa la.. asal bangun jerit jerit mama camner tuh... hmm tido pun nak peluk aku... aku suka bilik hardy... cantik arr... ceria jer nampak... xpe berangan lu...ntah bila la anak² nak tido sendri ni

Mimi said...

takut aku tgk gambaq puting yg 1/4 gone tu...ganaih aih..gigit sampai putus..
Sabaq2..mmg kalo ikutkan hati kesian kt dia kan nak wean off puting plus tgk puting cun-cun sekrg nih..heheh..

Nak tidoq bilik sendiri dah ka? slow2..nnt dia mau la tu..syoknya ada bilik sendiri bole decorate mcm2..

aku sgt berkenan PJ dia yg ada byk lion tu..tu ka hang beli kt Color Mix? comey la design dia

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

waduh buk hirda
dasyat lorr puting hardy
camtu sekali jadi...
tp betul arr...diaorg nie sebenarnyer bukan ler nak apa ngan puting tu
buat sedap asah gigi ko...abis koyak2 kan puting dia kan...
dulu camtu ler rupa puting batrice
gigih beli baru..
tp when aku nekad nak stop kan dia...
aku buat bodo & cam tak nampak jer puting tu rupa apa
insya allah hirda
tak lama lagi hardy akan free puting jugak.....go hardy go
chayok chayok hirda
u can do it..!!!!
keh keh ke

hardy sama ngan batrice ko
abis minum susu, sibuk nak kasi botol kosong pada mama......
cam hardy ok lagi
ko xde dpn mata dia bangun cari ko bagi botol dia tu
kalu batrice, jgn harap
selagi aku tak dtg gi tempat dia
selagi tu ler dia terjerit2 panggil
mama....abis daah...
mama ucu abis...
pemalas anak dara aku tu...

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

lupa plak .....haah ler...
ko nak try hardy tido sendiri kan
ko tido kan dia ler dulu
bila dia dah lena.....baru ko tinggal
tp pintu bilik dia tu ko jgn ler tutup rapat plak...he he he

batrice mmg dah tido katil sendiri
cuma satu bilik jer lagi ngan aku
kekdg mlm2 dia bgn panjat katil aku
hu hu hu

aku suke bed sheet hardy ler
pooh di mana2....

Unknown said...

heheh gelak aku dengor citer kau.. ni panjang sikit aku nak komen ni..

aku masa sebelum emily free puting, aku pun tergedik2 nak belikan puting hallmark kat dia.. cun sangat, tapi malangnya semua puting hallmark bentuk cam hardy tu, emily tak hisap puting bentuk hardy tu, dia selalu isap bentuk panjang jek.. so tak jdik beli.. selamat..

emily pun suka gak kalau aku bagi 2 or 3 puting, 1 boleh hisap, satu boleh gentel2.. tapi kalau dapat satu pun dia ok jer, tak de la mintak lebih2 sangat.. tapi sekarang semua aku dah buang.. heheheh

wah hardy dah tak bangun malam.. best tu, emily masih nak susu malam, sampai 3-4 kali kau.. tak larat aku..

ok gak macam cadangan yang lain.. apa kata kau tido dulu dengan hardy kat bilik dia, bila dah tido kau blah la.. aku pernah try kat farhan.. tapi tak jadik sebab bila pukul 3 pg, dia tersedar, dia turun katil dan masuk bilik kitaorang sambung tido atas katil.. aku baru berangan nak tido lapang2, jadik sempit semula.. dah la dia tido 360 darjah..

Unknown said...

oppss lupa nak cakap, nantikan hirda, kalau kau dah ada 2nd baby, aku ada 3rd baby, kita sama2 jangan bagi puting dari dorang baby tau.. aku dah serik sangat.. dulu farhan aku tak bagi puting, ntah cemana aku boleh bagi puting kat emily..

☆ lieya latif ☆ said...

kih kih kih ....dasat lor puting hardy...kuat ke iman ko hirda nak tahan beli baru nie....he he he he...tapi tu leee...bile lagi nak mulekan misi kan....si emily pun dah stop tu....so ko kene pastikan hardy pun same...kang tak machole ady chah !!! he e he he he he

cume aku pelik camne puting leh jadi camtu kan...die geget2 yeak.....

hi hi hi gelak aku bace citer tdo tu....ntah le ady chah ni....mama dah berbunge2 ati leh tdo romantik2 ngan daddy...tup tup....tak nak lak die tdo sorang2 yeak....he he he he

alah jgn ckp ko, aku ni pun si mia n mija tdo lagi ngna kami....mia bawak tiak papa, mija bawah tiak aku.....hu hu hu

Sham Ummi Echa said...

mak aihhh..ganasnyer...smpai 1/4 da ilang..kuikuikui... hrp2 hardy dpt la free oteng gak pasnih.. ko kena kuat smangat tau hirda..

ko da nk train hardy tido bilik sndiri yer... gud luck ek.. aku x tau ler bila leh train echa...echa still tido dlm buai lg ko... da lena baru angkat ltk atas tilam.. tp kalo dia trjaga tgh mlm..mmg pnjat katil ler baring sebelah aku.. cemana tu..

mrs khairul said...

go..go hirda..kuatkan semangat..jgn beli oteng baru tau..

weh kalo ko berjaya pisahkan hardy time tido aku rs ko lah mama 1st dlm geng kita yg berjaya buat cam tu..caiyok..cuba lagi..kanda kalo adik aku dtg dia xtido ngan aku tau..elok jek dia tido dgn auntie dia smpi pagi..tp kalo soh tido sorg2 jgn haraplah!!

aku ske comforter hardy..ada teddy bear???utk adik hardy ka??hhehe..katil dia pun best siap mama dh susunkan books lagi u..aku dh beli kan kanda katil tp aku lom kasik harvey norman hantar lg coz umah baru lom bersihkan g..aku plan kalo dh pindah umah nak ajar dia & balqis tido asing2..brangan je kan..muahhaaa

Ciklinn said...

semoga berjaya menghentikan operasi puting hahahhahah..... aku lak kan dari dulu tingin anak puting..leh tak? hahhah tiap kali beli brg baby mesti beli putng.. tapi anak2 aku lak yg taknak... ntahlah aku rasa mcm comell jerk budak isap puting nie... hahahhahhah

wah2 nak titun sendirik yer.... hahahaahah sekejap jer yerk dier... anak2 aku yg dah besar pjg ni pun tak mau lagi tido sendirik....

tapi herankan anak omputih tu elok ja titun sendirikk..agaknya dah biasa kot kan dari baby dipisahkan... tapikita tak sampai hati lak nak bior baby tido sorang2..

eija28 said...

moga success memisahkan hardy dr puting ituw....sampai sebegitu dia gegetttt......cantik tgk comforter hardy.....hehehe