Nuffnang

Tuesday, October 8, 2013

Hong Kong Disneyland - Day 2 (Breakfast @ Enchanted Garden)

Date: 27th Sept 2013.
Venue: Enchanted Garden @ Disneyland Hotel + Disneyland
Time: 7.30am - 10.00am
Price (with early booking) = Adult : HKD294 (RM123.50)/pax. Child (3-11 years) : HKD194 (RM81.50)/pax. 

Ok.. day 2, awal pagi aku dh kejut the boys. Hazry cepat je siap while hardy seperti biasa kena gak aku bising2 br nk mandi bagai.

 View from our room. Nampak le pool skit.


dah mcm tradition. Day 2 masuk DL and bfast kat Enchanted Garden, satu family will pakai baju DL.
Baru ada DL mood kan??
Ni dobot siap2 je terus melalak nk keluar.
Jenuh pujuk. Suka gila dia dgn t-shirt badan woody tu.

mak pose syok sendiri dlm lift.
mak korang tetappplah pilih kaler merah.
hehehe what to do.. ni je yg aku tgk menarik.

hari2 wajib soh snap pix sini.


 jom tunggu bus pi DL Hotel.
Time ni around 7.20am.
Kami amik 1st session. 7.30am.





 Kami sampai sana cun2 7.30am.
Terus aku pi tunjuk coupon tu and requested for meja indoor and dekat dgn buffet table.

Theme Halloween gak.

.
aku br tau pancake tu machine yg buat. hehehe..
auto dia terkeluar2 fr machine tu terus masuk dlm tray ni.
waffle tu as usuallah kan. tarikan utama.

ada few salection of sauces/toppings.

ni hardy punya.
over amik half boil eggs sampai 2. last2 tak mkn pun.
makpak jugak yg habiskan.

suka dobot mkn waffle mickey tu.
dpt cutleries for infant, bowl and cup.

ni pinggan aku.
pagi2 dh mkn smoked salmon.
sedappppp...
Suka gila aku dgn pinggan dia ni.
ada 2 types pinggan yg kita boleh guna.
either yg ni or jenis lg satu yg plain.
eh apa brg pakai pinggan plain.
time nak amik food sanggup aku amik pinggan ni gak.


 Time ni aku dh taktau camna nk pujuk dobot. Dia nampak je chars start masuk.
dia dh melalak. coz mickey tak sampai2 meja kami.
adoilahhh.. susah nk explain dgn budak x paham bahasa tau.
tak paham the meaning of "take turn"
sampai je mickey meja kami. terus diam.
pastu as usual, muka terus takde perasaan.


 Mickey pakai costume Halloween.
Oklah ada kelainan skit kan. Dulu dia pakai sweater Xmas.


 lama mickey kat meja kami.
siap gosok2 hidung dgn hazry.
Till now bila kita tanya hazry, "camna mickey buat??: sure dia tunjuk idung dia. LOL


ok mood dia dh marbeles.
tunggu chars lain pulak.


 Goofy!!


 Anak korang ada duduk bertinggung kat baby chair??
anak aku je kot. Bukan takut jatuh mamat tu. Herolah sgt!!
Ni time Pluto pulak.





 Hardy mkn waffle mickey tu adalah 5 ketul.
suka dia...
hazry dok belek cup mickey dia tu. takde pulak aku jumpa cup mickey camni jual kar kedai Disney.
or adakah mak dia x perasan?? Aiseyyyyy

mkn cereal pulak...
tapi x letak susulah. satgi tumpah ada aku jadi raksasa kat situ.


 Tiba2, Pluto mai singgah meja kami lg.
Siap big hug & high-5 lagi.

ok dah pkl 9am.
kami malas nk pi garden dia.
satgi kompem cair makeup mak korang.
so takyah.

 mak korang pantang nampak kedai Disney, nak je dia singgah masuk.
dah masuk tu kompem ada je benda2 yg aku TERbeli.
dgn alasan, satgi benda ni aku tak jumpa dlm DL camna?
x ke satu kerja aku nk mai balik DL hotel??
oh kenot..kenot...
dont waste time yer...


jom le anak2, kita pi DL balik.

 time ni br 9.50am camtulah.
tapi dah panas terik.




Nampak muka hardy bosan tu.
time ni dia komplen
"asyik amik gambarrrrr je. sudahlah tu mommyyyy.. dulu kan masa abg kecik2 dah amik dah"
eh helloooo.... dulu tu adik ko takde.
jgn byk komplen.. senyum!!!

 so.. dptlah pix dia senyum paksa,
cuba tgk adik ko. cool je. altho muka takde perasaan.



 amik ko abg!!
lagi ko komplen, lagi makpak ko snap pix non-stop.
LOL

oklah org tak ramai sgt nk queue masuk.

aku nyaris2 nak beli mist fan MU ni.
HKD180.
tp fan dia x kuat sgt. rs pun ala2 je.

auwww.. muka stress yer banggg?? muhahahah

 ok kita pi sana je. takde org.


 see? told ya. tak masuk DL lagi dah beli brg fr hotel.
heheheh


ok pass! buleh masuk.. takde benda sgt yg aku bwk dlm backpack hardy tu pun. setakat biskut tiger, koko krunch, air kotak milo size paling kecik tu.


to be continued......

6 comments:

onniesham said...

ko mmg punctual poms..kalo brjanji ngan ko ni mmg no worries la...sure ko mai awal skali. yer la kan.. dok dalam dkt ngan buffet table senang sket nk amik food. Nak berulang brpuluh kali amik food pon xde hal.

Best gak Halloween theme ni kan.. ada la kelainan sket.

Ok la hardy tu ko..nk gak snyum altho kena paksa...kalo echa mmg dia x layan...mencuka je muka.

Cik Puan Mimi said...

cantik2 gambar ko poms.. terang sangat..

ko beli baju merahkan.. pandai ko standby bawak tudung merah yek. heheheheh

ooo boleh yek bawak mcm koko crunch, biskut tiger tu.. maybe sbb ada budak kecik, tu yg deragn tak kisah.. kalau budak2 besar ni sure tak lepas agaknya..

ko bawak tripod gak ke poms

lizz said...

waa memang happening habis ni...bestnyer...

*∽ IZAN ∽* said...

wah wah wahhh... diam2 pun dah sampai Hong Kong rupanya...!!! seronok nya berjalan sakannn... selera sunguh menu yg pelbagai character disney tuu.. sure excited budak2 nak makannnnn

ellynadyra said...

makanan breakfast tu cute2 kan
ko mmg veto la hirda, muka anak2 ko sampai tak de perasaan nampaknya hahahhahahhaa

mama leen said...

budak2 dah besar camtu la.. malas nak bergambar.. tapi ada aku kesah.. jauh pegi tu nak oii