Nuffnang

Monday, October 14, 2013

Hong Kong Disneyland - Day 2 (part 1)

Continue fr part lepas.
masuk2 dalam ni. nak pose kat sini dulu.



sibuklah amoi belakang tu!!

pastu hardy berlari2 nak amik DL timeguide.
eh dia dh rs dia besar.
pamplet tu pun dia nk refer sendiri.

pastu kami terus pi Monster Uni Admin building.
actually dah lama derang buat sejak July rsnya.
For summer attraction.
Rezeki kami.. Sept pun dia still buka lg.
excited the boys nk masuk jumpa Sulley & Mike.
aku tgk line takde org pun.
betul pun! kami je yg nak masuk dlm tu. heheheh


 masuk2 nampak Mike kat counter ni.
ohh patung.
aku ingat ada org pakai costume mike ke kan?
beriya mak & abg ko pose ala2 mike.
yg ko leh relaxxx je dgn muka x de perasaan tu.



Ni fave the boys.
Sulley!!

some of the Monster Uni groups.

aku pun nak jugakkkk!! hehehe
muka berlemoih weihhh.

then, ada mcm area nak buat Monster uni student card.
HKD40 je.
Siap leh letak pix lg.


 balik rumah, masuk link yg dia kasi tu.
terus leh dwload cert kat bwh ni.

sukaaaa..
nanti mommy print & framekan k boys?


 keluar fr Monster Uni, kami lintas je jln pi kedai picture.
Nak collect Monster uni card.

ada 2-3 design card tu.
aku pilih yg aku paling suka.
tetappp mak dia pilih ikut taste sendiri.
pix last tu aku tgh snap pix card tu nak post kat FB.
hahahha... dasarrrr..

 Ok, bayar HKD40 for the card.



kami decide nak naik train pulak.
Dulu in 2010, train ni kami tak naik coz tutup.

Sementara org tak ramai ni, meh kita naik siap2.
apa2, park stroller dulu.


penat ooo nak make sure mood dobot elok and nak berjalan.
satgi mai mood dia malas nak jalan. dia soh aku dukung je.


pix ala2 sorang ibu yg pengasih penyayang je.
padahalll.. time tu tgh jerit kat hardy x bg dia lari!

dlm train kami pi duduk depan tourguide la pulak.
pix last tu dobot takut coz lalu kat area Jungle Rive Cruise.
Dia takut api.
ooo baru kami tauuuu..
lepas tu senang je nk gertak dia.
ckp je ada api. terus dok diam.

view from dlm train.


lepas turun train hardy request nak snap pix dgn hantu ni.
nampak lengan baju aku dah naik tu? tu maknanya aku dah peluh menitik2lah tu.




then, hardy request nak naik Autopia.
Aku malas nak queue coz panas. and rsnya budak besar dobot x leh naik.
So daddy dia temankan.
aku bwk dobot masuk Buzz Astroblaster.
sgt best, coz org takde pun.

berlagak okehh.. tak bg aku ajar. dia nak tembak semua sendiri.
oklah anak.. pandai2lah k. mak ko pun nak gak main betul2.
asyik dok snap pix je kan.

ni end results bila dh habis ride.
eh buleh tahan ko dobot.. dpt 8200 points.
kena gak ko tembak kan? heheheh


before aku masuk ride buzz tu aku tanya staff dia, pukul berapa schedule nk snap pix dgn buzz?
Dia ckp 11.10am. Haa sudah!! time tu 11am. meaning lg 10 mins.
So kami sempat masuk ride buzz keluar.
sapa pun x queue lagi.
So kami berdua terus pi queue. x sampai 1 min, buzz sampai.
hazry muka terkedu!
camera ada kat shahnun.
haaa eloklah sgt. tak pasai2 mak & anak snap pix ber-2. guna camera phone je.
hehehe.. jadilah kan.

Lepas tu kami duduk kat meja sebelah buzz  berdiri tu. 
Dengan harapan cepatlah daddy & hardy nih sampaiiii...

by 11.30am, shahnun & hardy sampai. and aku pi queue.
Sekali line dh tutup. tapi staff tu kesian coz dia nampak rsnya aku & hazry duduk kat meja tu dah lama kan.
So dia lepaskan kami gak.
So nice of him...


 ok..shake hand dulu boys.


 hazry muka kagum gila time ni.


korang percaya tak, semua pix kami, hazry dok tgk tepi.
apa benda yg dia tgkkan pun aku x tau.
haihhhh


b4 balik.. big hug duluuuu....
so sweettttt...

lepas big hug x gerak2. boleh??
hahaha... sib baiklah kami org last. so buzz tu layankan je lah.


nampak muka happy mcm org bercinta tu? lepas jumpa buzz buleh pulak ko smile dik!
time snap pix sure muka masammm je.


to be continued.... Disneyland Flight Of Fantasy Parade.

2 comments:

mama leen said...

haha.. hazry terkesima.. comel la..

onniesham said...

dobot mcm x prcaya dpt jmpa buzz la kot.. hahaha.

owhh monster uni tu temporary jer la yeh.. igtkan park baru ...aisehhh