Nuffnang

Monday, November 5, 2012

Hardy Shah - 1st Convo

date: 4th Nov 12
time: 9-12 noon (tapi dah jam melayu kan. 9.45am br start kot)
venue: INTEKMA resort


kita mulakan dgn pix adik yg kena tinggal.
ohhh cannot bwk ini budak.
satgi mana nk jaga dia. mana nk snap pix abang lg.


dah sampaiiiii....
kena pakai baju melayu.

oh dah 14 tahun rupanya tadika ko abang.

kengkonon ingat derang serve bfast. rupanya food will be serve after event yer.
hamik ko. berlapaq semua.

meh pose dgn mommy yg menerai lipstik baru beli semlm.
hahaha. rs cam comei le pulak kaler pink/purplish lipstik tu.
ni ada yg aku pi Guardian lg time lunch nanti.

teacher dia pi tambah ribbon kat songkok.

Motto dia "ceria beriman".
alhamdulillah kiranya balancing your dunia & akhirat.

then. the students yg nk grad kena berkumpul kat luar dewan.
as a mak yg very the kepochi & sgt le kiasu. aku pun keluar jugak nak monitor.
ada sorang teacher dok terjerit2 panggil the kids nk pakaikan jubah.
sian teacher tu. takpe teacher.. meh sini. mommy hardy shah merangkap event manager tolong.
tapi tolong anak sendiri je la kan?
aku tolong pakaikan jubah. betul2kan. bg opinion lebih kurang kat jubah other kids.
yer la.. ada yg besar sgt. so aku soh le teacher tu tukar pakai size kecik skit.

muka lapaq!!

ni time students from branch Pinggiran USJ masuk.
aku in charge amik video.
shahnun amik pix.

apsal le kemetot je ko abang?
oh anakku dah besarrrrr rupanya.
next yr dh nk masuk standard 1. *sobs


ni masa dia berarak masuk...

sampai berlutut2 mak ko amik video.


yeay!! dh grad...


grad students from branch Pinggiran USJ.

ramai le gak. x muat nk masuk semua dlm pix.

lepas turun fr stage. aku dh standby tunggu kat tepi tangga. tarik dia pi tepi dinding & snap pix dulu.
coz semua kids kena buka the jubah & topi tu & pulangkan balik.

then, convo for branch Laman Seri pulak.
kami2 parents for branch Pinggiran USJ tgk je la fr jauh. bg chan makpak lain pulak.

then,
start hardy's performance.
Bahtera Nabi Nuh.
Aku tak pernah dgr lagu ni. hardy pulak jenis kat umah jgn harap dia nk practise.
so, mak pulak debar2 tunggu anak perform.
mcm le anak ko nyanyi solo kan??

ohhh camtu gayanyaaaa..
hahaha.. comei2 semua.

nampak tak makpak semua duduk amik video2 anak.
aku tak nampak dlm pix coz aku duduk ke kanan skit.


tgk je la video ni.
ketaq2 tgn aku coz lenguh.
fr his performance. nampak benor byk gene hirda in him bila part peform2 ni.
gaya mesti over. x leh malu2. LOL

habis perform...
ada performance for branch Laman Seri pulak.
mak x amik pot performance lain. biasalah... part2 camni haruslah conceited kat anak sendiri je kan?

time ni hardy dh queue nk naik stage coz dia kata dia dpt no 2 dlm class.
oklah kan? no 2 in his class.
last yr dia dpt no 2 in his mid yr exam.
ujung thn last yr. dia dpt no. 5.
so dia tak dpt naik stage amik hadiah.
pastu dia sentap!
aku rs nk penangan je. dah dpt no 5. nk naik stage bendanya??
tu lahhh len kali belajar le rajin2. ni tak.. asyik tgk tv.. ipad.. tgk tv.. ipad...
haaa kan tak pasai2 mak ko membebel dlm blog ni kan? kan?

so masa nk final exam this yr. aku & shahnun dh ckp.
if nak naik stage. belajar rajin2. buat latihan byk2.

bangga muka daddy ko hardy.
x sia2 dia buat soklan maths, exercise dgn ko malam2.
mommy dia malas nk campur.
coz kesabaran aku mengajar org sgt le nipis.
tu le sebabnya aku x leh jadi cikgu kan?


sekali cikgu announced.
this yr derang bg for keseluruhan.
meaning hardy bukan no 2 in his class.
but no 2 for age 6.
ohhh bangga mak kejap!! :)

yg sampaikan hadiah tu. is Azan from group Ruffedge.
anak dia girl. x sure classmate hardy ke x.
aku kan x beramah mesra sgt dgn parents2 yg lain.
But he change a lot kan? fr singer to someone yg kuat agama.
Alhamdulillah...

terkemam2 mulut ko malu abang...

see? kemam mulut x habis2.

time ni dia jerit kat aku & shahnun
"abang dpt no 2!!!"
girl sebelah dia no.1. boy baju biru tu no.3.

from left to right.
4 yrs old - 1,2,3
5 yrs - 1,2,3
6 yrs - 1,2,3
lg 3 org tu anugerah apa ntah. as usual if bukan anak aku. aku x amik tau kan? LOL

bila jumpa teacher2 hardy.. semua congrats aku & ckp hardy memang perfom byk fr last yr & tanya apa aku buat kat dia kat umah?
uikkk?? aku?? aku hampirrrr je nk jawab "ohhh... bg je dia main ipad".
hahahha... tapi aku ckp in skema words "ohhh.. daddy dia dok buat latihan dgn dia kat umah".
see daddy! i promote ur name okeh!

then... aku dh tunggu tepi stage.
tukarkan baju dia.
mesti parents lain ingat aku one of the cikgu kan?
coz asyik2 muka aku je menyibuk kat celah2 cikgu tu.
ni hardy dgn BFF dia.
now snap pix dh ala2 mcm group One Direction.

hardy kena perform lagu "basikal tua" pulak.


dahhh tali kasut terbuka.
sib baik x start lg.
gigih daddy hang ikat balik.



wahhh... sakan berjoget.


hahaha.. lawak2.

dah habis semua. baru buleh makan.

tu diaaaa pinggan daddy ko.
penuh! nampak benor lapaq.

ni pinggan aku.
hahahah.. 2x5 gak.
tapi takpa.. coz aku suap hardy sekali.
sedap gila lauk2 dia.
eh memang sedap or sebab kami dh lapaq sgt2 time tu?
ada sayur campur, ikan bwl goreng, kari ayam. rendang daging, & sup lala rsnya.
semua aku amik.

dapat buku sirah Nabi.

ni dalam buku sijil dia.
oh muka seriousssss!!

Aminnnn...


so.. secara keseluruhan... kami sgt puas hati dgn convo this year. reason are mestilah coz hardy naik stage 2x amik sijil.award & time performance. dia dok depan2. hahaha....
thanks to all hardy's teachers. coz sabar menahan kerenah anak kami ni.
from zero to hero.
from tak tau benda now dh boleh hafaz surah2 yg aku pun tergagap2 nak hapal.

There's 1 sentence from cikgu dia masa opening speech yg buat aku tersentuh
"anak2 yg sejak kecil dilatih bersolat, walaupun tidak faham pengertian solat itu lagi.. InsyaAllah hatinya dah dibajai or dah di shield dgn keimanan. InsyaAllah".



saya mak yg conceited,
Hirda Ibrahim

5 comments:

˙·Ù •●♥ Cik Puan Mimi ♥●•Ù ·˙ said...

sebak mak baca ayat ko yang last2 tu.. btw mmg bangga kan kalau anak kita berjaya.. aku faham apa ko rasa..

btw congrats hardy.. semoga berjaya sampai besar ok..

Su Hana said...

al-hamdulillah...wah sonoknya baca kisah hardy, tahniah bangga aku ngan hardy :)....x sabar nk tgk concert annur plak..

onniesham said...

congrats hardy! n congrats gak kt both mummy n daddy. sejuk perut lahirkan dia. dah naik skolah nnti.. buat yg terbaik k. hope echa pon sama..rajin blajar gak. x sesia ko byr mahal nk pi graduation day ni poms

ellynadyra said...

Baju sedondon ngan kasut, riben tu je x sedondon. Anyway congrats hardy, mesti mak ko kembang kempis idong kan!

lieyalatif said...

tahniah!!! tahniah!!! no 2 tu keseluruhan....bijak hardy...sejuk perut omak ko mengandung kan ko hardy oiiii.....

best sbb buat dlm dewan gini kan....kat laman cerdik dlm dewan ramai2 gitu...kerusi pun susun berbaris jekkk ...aku suke kalo meja bulat2 gini...ade laa privacy sikit....

yg pasti, turn mija lambat lagi wooo!!