Nuffnang

Wednesday, January 7, 2009

tagged by niza - about me....

Here are the rules* -List these rules on your blog. -Share 7 facts about yourself on your blog. -Tell 6 unspectacular quirks of yours. -Tag 7 people at the end of your post by leaving their names as well as links to their blogs. -Link the person who tagged you.


7 facts about yourself

~ full name aku NORHIRDAWATI IBRAHIM. tapi aku jarang gunakan full name coz boss & colleugue aku semua panggil aku Hirda Ibrahim je. kawan2 fr uni sampai now panggil HIRDA. tapi kawan2 sejak sekolah rendah & menengah panggil JANE. (thats why kalau korang perasan aku punya fp nama hirdajane). apsal JANE? coz time sek men rambut aku boycut. x pernah panjang. tgk2 sofea jane potong rambut boycut gak coz berlakon citer Cinta Kita (ye kot title ni). dia berlakon jadi tomboy. so, kengkawan aku buat lawak kata sofea jane tiru aku. terus lekat nama aku Jane among kengkawan sekolah...hahahha

~ anak ke-4 from 5 org adik-beradik. semua girls. girl power!! LOL

~ married to SHAHNUN BIN MOHD NOR @ AZUDDIN.

~ mother to HARDY SHAH BIN SHAHNUN.

~ suka gila dgn color BIRU.

~ rajin mengemas tapi masak?? slowww skit.

~ peminat fanatic F.R.I.E.N.D.S, Desperate Housewives & Grey's Anatomy. aku ada semua friends' cd. tapi tetapppp gk tgk friends tiap2 hari @ channel 711. serius x pernah jemu.


6 unspectacular quirks of yours

~ independent. i'll try to buat, solve apa2 by myself. dh desperate, baru mintak tlg org. for me, aku x mau susahkan org. even my hubby. tu yg kengkadang kena bebel dgn shahnun tu. semua nk buat sendiri.

~ aku x kan tido selagi umah x kemas. kalu balik fr kampung, selagi aku x unload brg dlm bag, aku x kan dpt tido.

~ x suka bunga. or apa2 benda yg bermotifkan bunga. bukan x suka langsung. boleh la, kalu beli kain for buat baju kurung, aku try cari yg corak 4 segi ke, 3 segi ke, belang2 ke, leh dikatakan abstract le. kalu beli kain yg ada bunga pun kalu boleh bunga tu yg kecik2 je. x mau yg besaq gedabak.

~ if aku berkenan kat satu2 brg kat shopping mall & aku x beli. kompem mlm tu aku will termimpi2 & x lena tido. heran sungguh. benda ni will jd everynight sampai aku dpt beli brg tu. nampak sgt byk berpikir & berangan kan?? LOL

~ gigit kuku. ye ye..im too old for that. dh nama dia habit kan?

~ suka bau minyak petrol. oh sungguh bahaya ok? kalu pi pump minyak, best je bau dia.


7 People i wanna tagged
~ mimi - mommy najeeb
~ sue - mama maryam
~ farrah - mama adam
~ sham - ummie onnie
(x cukup lagi 3 la....)


the person who tagged you
niza - mama kanda & balqis

22 comments:

Su Hana said...

hehehe suka geget kuku ye..babab kang... dl2 aku pun suka bau petrol..tp la ni dah kureng..wangikan bau dia..

apa ko x suka bunga ek.. aku nak kasi something yg ada bunga la kt ko..muahahahaha... keji kan..


alamak.. aku kena tag ke..ingat selamat dah..huhu yela..mlm ni aku buat ok..pasal tag ni x susah sgt..

bila nak jumpa ni..aku rindu nak dgr sora hardy kata x mo..x mo.. hardy shah punyer.. keh keh keh

Unknown said...

hirda...slmt berkenalan jgn lupa lwt blog kita lak yer di http://www.airienalyssa.blogspot.com siap promote lg nih hehheheh

wanie said...

hirda..wanie pun suka gigit kuku..hehehe..tapi sekarang dah kurang sikit...

☆ lieya latif ☆ said...

aku suke tang....jane tu.....fuyooooo sofia jane + hirda jane rupe nyer hi hi hi hi.....wah dulu rambut ko kontot yek hirda...aku plak dulu...di bwh naungan mak aku...mmg gile2 kontrol aku, rambut tak leh pendek...tapi skrang nie....rambut aku mmg dah tak penah panjang....ha ha ha ha aku balas dendam balik....mmg pendek jek ...tak penah lebih bahu....rimas laah!!!!

ko same peel cam aku...ape2 pun kene settle keje baru leh tdo....kalo lik kg pun...beg kene settle dulu...baju kotormasuk mesin dulu...tak basuh takpe tapi jgn dok berlonggok ....baru le ati senang...leh tdo...

oooo ko ni bukan minah bunge rupenyer!!!!

As@Aza said...

waaahh...glameerr tuuu panggil Jane...hehehe...

aku dulu samalah macam hang...rambut kontot...tak pernah yang panjang...masuk U baru pandai simpan rambut panjang...ala-ala tomboy gitu aku dulu...hahahhaa...

bab termimpi-mimpi barang yang tak beli tu yg aku tak tahan tuu...paraahh shahnun...mau kata hang mimpi nak beli kapai terbang...apa macam??? hahahahaa....

As@Aza said...

lagi satu nak tanya hang sat...macam mana nak buat link nama tu?? tanpa keluar address dia?? aku tak buleh2 lagi buat benda tuu...heellpp ;)....sungguh ketinggalan zamanlah aku ni..hahahhaa

eija28 said...

ada di sebalik citer "jane" tu yerk.....biar betol suke gigit kuku???????

♥Cik Puan♥ said...

hirda hang mcm cik abg aku suka warna biru...biaq betoi hang suka gigit kuku...mmm lepas nie harda xyah guna pengepit la...hang gigit jer...heheheh lawak jer no...aku pun suka gigit kuku rasa puas mcmana entah...hahahaha

eMMa@iKKa said...

oh hirda!! part yang kalau dah perkenan kat satu benda tu..kalau tak beli sampai terbayang-bayang tu sama macam daku.hehehehe..kadang-kadang sampai masuk mimpi..keesokkan hari nyer aku akan dpt kan juga. hook or by crook i need to have it okay!! Boleh gitu..:)

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

tu dia...complete ler hirda

ooo....ko dulu rambut pendek erk hirda....aku plak time ngan family dulu, rambut x pernah pendek...paling pendek pun paras pinggan jer ko...kalu tak ayah aku bebel....mmg panjang ler rambut aku....lepas masuk itm, bagi alasan xde masa nak jaga rambut, baru ler merasa nak pendek2...now, bila dah ada anak, lagi ler x sempat nak panjang rambut aku tu...he he he...

aku sama cam ko, bila gi shopping x dpt apa yg aku nak tu, mula ler termimpi2...selagi x dpt selagi tu ler termimpi, kekadang tu siap gi survey lagi ada ke tidak lagi barang tu...boleh giteww....

♥ Anje a.k.a Mama_Balqis ♥ said...

salam kenalan jom tukar link nice blog u

Puan Iza said...

Hehehe....hirda pun suka gigit kuku ker?....iza pun suka gak gigit kuku nie...tapi dulu la. skang dh ak gigit dah....hhehehe....

iza pun suka bau petrol tu...nape ntah. cambest jer bau dia kan....hehehehe

ILA said...

ceh.... suka geget kuku?...sib baik anak ko x ikut habit ko tuh hahahah

bau minyak petrol tu yg aku x tahan tu...dasat tol minat ko nih...hehehe

Sham Ummi Echa said...

hei..ko nih lbh kurang aku ler.. aku pon dlu masa skolah rmbut pndek tau.. pntang tgk artis potong rmbut pendek..kalo cun jer.. aku msti nk potong gak.. aku pon ada gak potong rmbut cam sofea jane tu.. style ning baizura pon penah yer..kontot giler.. smpai cooi kata dlu rmbut aku bantut..ciss..

aku pon kalo da travel..kalo ada baju yg melambak tu..aku akan segera kuar dr beg n basuh yer..pening pala selagi x setel..

wei..ko suker bau petrol.. ishh..mak x thn okeh.. tensen jer kalo kena isi minyak..

mrs khairul said...

aku pun 1st time tau nama ko ada watie kat belakang tuh mcm nak gelak jek..ops..jgn marah..sbb aku rs mcm contra ngan character ko yg ala2 gana tuh..

weh kita samalah..aku kalo balik kg mesti nak kena basuh baju & unload brg fr luggage kalo tak aku xble tido..even kol 1 pagi pun aku sgup kemas brg2..tapi bab PETROL tuh kita mmg contra gilerrrrrr...keh..keh..

farrahar said...

suka bau petrol? boleh bikin high ka? LOL!!!

re: k.ida, wish all the best to your hubby. it will be hard at first, but just hang on there. insya Allah everything will be paid off after all the hard work :)

yong ibu chem said...

kau minat dgn sofea jane gak ye??? kita geng lah..huhuhuhu

Ciklinn said...

gegt kuku..adoii samalah laki aku..penat dah ku babab tgn dier..tapi dah habit nak buat camner....

wakakakak cium petrol tu pun lawk gak.sama kakak aku asal mengandung sibuk nak gi petrol pam.. haiyooo tak pening kepara ka?

wah suka grey anatomy yerk..leh join sekkai ni..

Jasfyra said...

jane...i like...

suka gigit kuku?hehee.kalo jumpa nanti ko wat ek hirda.aku nk tgk kecumilan ko camne..kekekeke

Anonymous said...

aku lak x suka bau petrol..pening kepala weiii..
aku da jawab tag hang..sila ambil award anda k..

mrs khairul said...

re: yesssza..cadar tuh yg kita sama2 beli masa sale arituh..tp kan khairul tak suka sgt kalo aku pasang cadar ausino tuh sbb dia kata comforternya nipis.so dlm aircond x puas pakai..keh.keh...aku selalu beli Golden Cotton..aku mmg xpnh pakai aussino b4 this..mmg semua jenis comforter dia nipis eks or ada yg tebal?? maybe mahal sket kot yg tu eks?

Unknown said...

haha kau tak suka bunga??? sungguh tak feminin la kau ni... heheheh

waa suka gigit kuku ker.. mm tak boleh imagine la kau gigit kuku.. setahu aku orang gigit kuku ni, budak2 baik jer. heheh jangan mare..