Nuffnang

Thursday, April 23, 2009

pogo stick...

tadi...time boring2 dok surf the net, aku terjumpa this one blog yg jual something like pogo stick. aku excited nk beli, tgk2 dh ada org reserved. well bukan rezeki aku rasanya... :(
then... terus teringat time kecik2......

daddy bought pogo stick for my eldest sis time kami stay in selayang. time tu rasanya aku just umo 3-4 thn.
but my sis x suka & that pogo stick pass to my 2nd & 3rd sis. semua x suka. i guess coz kena imbang berat kot. they rather stick with rollerskate (ye puan2 time tu x dak rollerblade lagi).

still remember when i was 8 or 9 yrs old. aku terjumpa that pogo stick in the store room.
suddenly teringin nk try..... bwk kuar umah... then, toing..toing aku sorang2 kat porch umah.
wahhh serius aku x sangka...aku yg sungguh fail nk main rollerskate (& selalu kena gelak dgn kakak2 aku coz x pandai main ) leh terer main pogo stick. mak bangga ok!!
so, tiap kali balik sekolah, lepas lunch leh dgr le bunyi aku dok toing-toing kat luar umah. best sgt! siap leh bergerak fr pintu umah to pintu pagar naik pogo stick. biasa la budak2, mcm2 style aku try. time tu memang dh perasan gila dok tunjukkan skill kat kakak2 aku. LOL
tapi x lama, pogo stick tu rosak..oh tidakkkk...... isk.... isk...

kalu sapa yg pernah main sure tau camna funnya main benda alah ni...
now aku cam rasa nk cari la satu balik. leh gak aku berexercise kat umah.....(uik??? hirda nk exercise?? mimpikah aku??? )

10 comments:

Mimi said...

aha...aku pun pernah main pogo stick ni..tp abang aku punya la..dia conquer sorang2...bila aku nk main punyala kedekut siap letak timer lagi..cakap 3 minit...ceehh...

aku fail part2 balance nih..bila jatuh kena gelak dgn abg aku yg evil itu..huhu...tu dulu la..now aku la adik yg dia paling sayang (mana ada adik lain, aku sorang saja adik dia dan dia sorang saja abang aku..ihik)

Jasfyra said...

xpenah lak aku main menda tu hirda.tp sure sonot kan..ko beli la,pastu aku pinjam leh?hehee

Anonymous said...

aku x pernah main .. tp interested nak try... mesti best kan kalo dia melompat² ... hahahah...
ya la... sebab nak kena imbangkan badan so adik badek ko x suka la kot....

☆ lieya latif ☆ said...

aku tau bende ni mase kecik2 dulu, tapi taknak laaa..gayat jek aku tgk...kot nye tersadung tersungkur lee jawabnye.....he he he he

kalo ko dok bertoing2 ngan bende ni kat umahkan hirda, sure hardy tgk mak die pelik semacam keh keh keh

Puan Iza said...

Eh! tak penah lak aku tgk benda alah ni hirda...ni 1st time tgk nie....teruknya aku hehehehe....
best ek main benda nie....mesti hardy pelik nntkan tgk ko dok toing2 dgn benda nie...

eija28 said...

pogo stick??hardy mesti pelik tgk kak ida toing2 kat umah nanti....hehehehe

Sham Ummi Echa said...

pogo stick ker nama natang toing2 tu... hehehhe... aku haram x tau.. main pon x penah...

terer la ko kalo leh main menda nih.. bes gak kan kalo dpt main skang... msti anak2 dok pelik ...perhal ngan mak aku nih..

Ciklinn said...

aku tak pernah mainlah benda nie..tpai nampak mcm best jerk... kena main kat luarlah yerk..

di buatnyer melantun ken asyiling lak pale aku karang... hahahhaha

betul ckp sham tu dapat kubayngkan muka hardi nanti bila tgok kau bertoing2 kat umah tu..hahaahha

Linda Latip said...

wah wah..msa kecit aku duk kg hirda.. ko ckp la ape jenis pokok sume aku dh pnjt hahaha..sume smpi ke julai nun.. pokok kelapa pn mcm monyet aku pnjt...tp tk smpi atas la kan...

eh tp mcm bes ye pogo stick..kitorg main tempurung je dlu letak kt kaki...tp tk melantun la kan..plg hebat balance bdn ats tongdrum..mekak 1 kg..

tp klu jupe bes jgk kn..bgtau la klu jupe..leh beli jgk huahaha..test skil..kakaka

-Sharleenz- said...

cam best jer pogo stick nih.. leh lompat2 gitu.. ok gaks utk exercise.. well, bila lagi kan..