Nuffnang

Friday, April 17, 2009

tagged - my kid...

aku kena tagged by mimi-F&E. thanks cik puan :).

1) Letakkan gambar anak yg baru lahir. Gambar kalo boleh mestilah gambar yang masih dalam wad maknanya gambar anak hari PERTAMA.

2) Letakkan butir ini :
Nama penuh/lengkap : Hardy Shah Bin Shahnun
Panggilan : Hady, Hady Boy, Hardy Shah. HARDY SHAH BIN SHAHNUN!! (ni time aku tgh marah kat dia..dgn nama2 bapak masuk sekali. LOL)
Maksud Nama Anak : Hardy - Leader, Shah - King
Jantina : Boy
Lahir : Friday, 13 Oct 2006, 1717 hours.
Tempat Lahir : Kedah Medical Centre.
Berat Lahir : 3.35kg
Cara Kelahiran : normal + forceps.

3) last sekali... apakah harapan korang pada anak ini.. dan korang nak anak ini jadi apa besar nanti... dan KENAPA..?senang kan....??

i really hope hardy membesar menjadi anak yg taat perintah ibu bapa & agama. hormat org tua.
aku nak sgt anak aku, kalu x hardy maybe adik dia jadi surgeon. coz maktok hardy sejak dulu teringin anak dia atleast sorang jadi doctor. tapi sorang pun x cerdik kimia. LOL.
now, sejak aku gila tgk grey's anatomy. aku nk anak aku jadi cam DR SHEPPARD. oh i likeeee.... :)
pilot pun aku suka...... leh bwk mama & daddy jln2 oversea... (sian mak berangan... )
tapi ikut suka le hardy, janji kerja tu halal & mampu nk tanggung anak-bini. paling penting JGN JADI MAT REMPIT!! becoz of that, aku dh bagitau awai2 kat hubby. motorcycle is not allowed in our home. biar dia naik lrt or bus. yes, aku mak yg kejam. biar dia rasa idup susah skit....

12 comments:

yong ibu chem said...

sama dgn aku hirda. mama aku dul..nak sgt anaknya ni jadi doktor. problemnya..aku ni penakutttt..darah pun aku takoooot!

no motor????? yesssss!

☆ lieya latif ☆ said...

tergelak aku bace ko panggil hardy tu full name siap ngan bin nye sekali time marah....he he he...

mudah-mudahan tercapat impian ko terhadap hardy....perghh..skema ayat aku he he he he

Mimi said...

yess..aku pun setuju part motor tu...kalo bole taknak bagi dia naik motor...lebih baik naik bas and lrt..kalo ada duit lebih bole la beli kereta kecik2...asalkan jgn motor..

Jasfyra said...

mak aku kata kecit2 cita2 aku nk jd doktor.dia kata abis lipstik dia aku palit2 kat dinding sbb kengkonon tu darah le kan..masalahnya dah besar, xberapa nk pandai.xleh le jd doktor...wakakakakaa

setuju ngan isu mat rempit tuh.motor tayar 2.senang jatuh..bagus ko haramkan motor tuh..hehehe

Puan Iza said...

Aku pun Hirda, kalo time marahkan haikal....or dia tak dgr ckp, mmg aku akan panggil full name dia...geram tau!

Sham Ummi Echa said...

hui ko lg terer ..kalo marah panggil siap ngan nama bapak skali masuk.. aku kalo marah aku paggil ALYSYA DAMIA jer... tu pon haram peduli.. cam x kenal jer nama sapa yg disebut..hahaha..

Anonymous said...

hehehe... hardy shah x byk berubah la... dari bb sampai skang... muka lebih kurang jer... hmmm.. aku pun sama hirda kalo marah anak.. nama penuh skali ngan nama bapak dia aku sebut..
jadi dokotor masyuk aper... nak² doktor pakar... heheheheh

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

HARDY SHAH BIN SHAHNON
sila beri perhatian yerk...keh keh keh ...full name ko panggil dia yerk...nie kiranyer bagi papa dia pun sedar diri gari tu hirda

aku suka ko nak suruh hardy jadi pilot tu.....sure smart anak ko kan nanti...kalu papa batrice, nak anak dia jadi pemandu formula 1....ada ker pemandu F1 wanita...confuse aku ngan laki aku tu....

PLEASE VOTE FOR Me.....he he he...

As@Aza said...

memang murni niat mak-mak ni yg tak bg anak2 dia naik motor...tapi anak aku dah start minat gila motor dah laa nii.....waarrgghhh.....compare tu cars...dia lbh pandang motor.....kalau tak MAN GAA...sure aku kena paksa beli motor :(...

habis camnoooooo????? ;)

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

besday hardy sama ngan hubby aku..mkalo hardy jadi pilot, tiap2 bulan ko p bandung..keh..keh..keh..

Unknown said...

oo laki aku pun tak kasi kau naik motor bila nak masuk U nanti.. biar jalan kaki or naik bas lebih baik.. tapi kalau ada duit lebih boleh la beli keta kecik2 jer..

pilot?? wah sama tu impian dengan farhan.. semalam aku tanya farhan nak jadi apa bila besar, dia kata "pilot" wah tergamam aku dengo.. rupanya dia ada homework haritu.. my ambition.. so dalam banyak2 tu dia pilih pilot.. nanti aku update dalam blog. heheh kau sama la dengan aku berangan nak gi oversea free jer bila dah tua2 nanti

Jue ~ mama DnD said...

samalah kita hirda..akuoun kalo tgh marah panggil depan ngan nama penuh sampai bin binti semua..hehe
aku juga memasang angan2 tuk jd kan danish doktor pakar & pilot... tp cam hang katalah ikut suka depalah nak kerja aper asal leh bg mkn kat anak org akak menantu aku kelak.. cesss verangan...tp aku x bleh avoid danish dr motor coz aku sendiri ala minah rempit gitus... hahahaha