Nuffnang

Thursday, April 9, 2009

today is....

;)

our 5th dating anniversary.... sila beri laluan for cik puan hirda nk bersentimental skit pagi2 ini... LOL

5 yrs ago on this date, hubby (during that time is only my ex-schoolmate) asking me out for a dinner.
At first I refused because of “ketumbit” tumbuh on my right eye. But finally agree if I can choose the place. I chose F1 restaurant (beside IOI. Now, no more there..isk..isk) because the light there is dim & nobody will notice my sepet eye + it’s near fr my apartment.

We had a great dinner, chit-chatting, flashback stories zaman2 sekolah, what we did after school, etc, etc… then, the rest is history…
Starting fr that… we became good/best friend.

Why I fell in love with him??
Shhhh dun tell him ya….

He is the 1st guy that I dated who will automatically change the radio channel to my fave channel – LIGHT & EASY (now known as LIGHT FM) when I step in his car. Ohhh so understanding…. Cairrrrr….
+ bonus… his characters resemble my daddy. Finally I found my dream guy….. ;)

Anyway,
To my dearie hubby,
Happy 5th dating anniversary!! U r everything to me. U r my friend, bestfriend, lover & hubby. Thanks for the wonderful 5 yrs….….

Luv,
ur wifey

21 comments:

☆ lieya latif ☆ said...

AUW!!!!!! romantiknye...aku bace citer ko aku plak yg tergedik2....mmg laki ko memahami jiwa ko laa hirda, sanggup tukar chanel radio....series tersentuh siut aku bace......kalo aku pun sah2 dah gile kat laki yg camtu....auw!!!!!!

dah 5 tahun yeak 5th dating anivesari korang....aku lupe laa bile dating anivesari aku, kalo tanye laki aku sure die boleh ingat balik hi hi hi...

ohooo....ada ketumbit yoooo...pandai ko cari tempat yg agak kelam2 yeah....rupenye nak cover ketumbit...keh keh keh ekh

eh kaki kat atas tu kaki korang yeak....comelnyeeeeeeee....dulu aku tak ade pun amik gambar kaki2 nie, skrang nak buat boleh tak hahahaahahhha

ape2pun semoga korang berbahagia selamanye.....

Su Hana said...

wah... selamat ulang thn dating..hahaha aku plak bulan 7 ni..yg ke 8..aku gatai skt pd ko.. tgh study dah ada pakwe...hahahaha

Sham Ummi Echa said...

wo..wo..wo..
x sangka mak tau.. romantik rupanya cik puan hirda kita nih..
siap ada dating anniversary lagi.. kalo aku..mmpus x igt.. tp date 1st dating lepas declare aku igt la.. tu kira aci gak kan..hehehe..

aku rasa sbb ketumbit ko tu la shahnun jatuh chenta kt ko.. dia igt ko dok kenyit mata kt dia kot... hahhaha.. jgn marah yer..

wei tu gambo kaki ko ker.. sweetnya.. aku ada gambo kaki masa g honeymoon dulu jer..hahahha..

neway hepi 5th dating anniversary..

Jue ~ mama DnD said...

oooo nilah special entry tu.. sungguh romantik...kiranya xlah lama sgt lepas 1st dating hirda tawen ek.. haku kalo kira dr 1st dating tu.. kalo aku trus kawen x lama pastu rasanya anak aku dah sekolah darjah 5-6 kot hehehe.. bygakan aku kenal dia nov 1996, tunang july 00, kawen April 02... aku kawe lepas 6 thn berchenta ko...rugi rugi.. buang masa jo...kalo x tentu anak aku dah besor & x yah lah aku pikir nak banak dah...

Puan Iza said...

oooo dh 5 thn dating anniversary ek....romantik gak ko ni hirda hehehehe....

Anonymous said...

ko ni romantik gak hirda,... aku ingat yg jenis slamber x hengat nyer.... gehheheh ..a Anyway happy 5th dating anniversary hirda... aku nak tergelak baca citer ko... ko giler romantik nyer ngan hubby ko.. aku lak kalo ingat balik masa jumpa hubby aku nak tergelak pun ader... hahahaha....

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

happy 5th dating anniversary..
ko ingat hirda tarikh2 tu...aku?......haram...yg aku ingat tarikh nikah, besday jer...yg lelain di luar ingatan dah...aku nie pelupa sikit bab tarikh2 nie....

romantik gark ko erk..nampak jer ganas....biasalah, pompuan kan hirda....

Jasfyra said...

happy 5th anniversary to both of you..

Unknown said...

waw ingat kau tarikh2 cenggini yerk.. aku?? mampus tak ingat.. tp aku ingat 1st time dia call aku 1st okt 1998 .. pastu dating pun dalam bulan okt cuma tak ingat tarikh.. no wonder la aku beranak dua kali bulan okt kan.. tragedi oktober rupanya. hehehe

tapi aku nengok shahnun tu memang jenis orang yang baik2 la ko.. pendiam, family man dan nampak dia tu romantik la.. heheheh sila kembang yer cik shahnun..

oo siap nak cover ketumbit konon.. citss kalau aku sure tak mau dating sampai betul2 mata dah ok.. hehehe

wanie said...

romantik nye...mmg patut la hirda terpikat dgn dia..hehehe..

dah 5 tahun dating ye..hirda siap ingat tarikh lagi...wanie bulan 12 nanti 11 tahun dating..huhuhu..gatal bercinta dari zaman sekolah lagi...first dating lepas spm...hahaha

mrs khairul said...

happy 5th dating anniversary..heheheh..so sweet lah korang..best friend jd hasben kan..tu lah kata pepatah..ikan di laut asam di darat kat KL korg bertemu..hahahha..apa aku merepek nih..aniway moga jodoh kalian kekal hingga akhir hayat..amin..

psttt..termiss entry hardy solat..alahai comel sgt tgk dia pakai songkok tuh..xpe hirda biar jek dia kacau ko solat..at least dia paham & dah beso nnt sure x liat bila soh solat..

eMMa@iKKa said...

kalau aku Hirda..tak ingat langsung bila tarikh 1st date aku..;) Cayalah hang...dr best friend terus jadi hubby mate...Jiwang juga hang nie ek..Btw..congrate..dah 5years dah korang ek...:)

Mimi said...

aku pun x ingat bila tarikh first date, tapi peristiwa first date tu aku ingat la...kira sentimental gak no hang...

Happy Dating Anniversary yg ke 5..err..betoi ka ayat aku tu happy dating anniversary??

-Sharleenz- said...

ala.. lomantiknyeee.. aku lak ingat detik2 1st dating tuh tapi lopa tarikh.. kehkehkeh..
moga kekal lomantik sampai akhirnyaa....

ILA said...

wahh baguih tol entry kali ni...very the romantik u!!!

Aku ingat jugak 1st dating anniversary aku 25th april ni yg ke 7 tahun.(sehari sblm bday ko kan???)...

farrahar said...

happy 5th dating anniversary! i pun pernah dating kat f1 puchong lol!

Ciklinn said...

hepi anibesari..... wah so touching okeyy

Linda Latip said...

huhu lomantiksss! betul hirda, kdg² small gesture tuh yg wat kite fell head over heel to significant otrs nih!

adeh, even saya pon kalau tiapkali cerita pasal abah ghazi terasa mcm blushing² lagi.. and kenkwn salu tegur sbb suke sengih lbh²..

Yes..kami pn pnah mkn f1 puchong tu..takde dah..tp rasanye die ade kat sri kembangan..tp tk sama dah la kan..

Anyway Hirda.. May you guys have a heppiest enniversary ever n being in love forever n ever :)

Iena@MaMaJannah&Rizqi, said...

warghhh..hebat tul ko hirda..tarikh dating pun ingat..yer ler kan tarikh ko jatuh cinta..he..he..
citer ko ni kelakaor lar..mcm cinderella.."finally i found my dream guy...."apa2 pun selamat berbahagia yer...

As@Aza said...

waaaahhh sesekali hirda sentimental...tersentuh gituuuu...hahahahaa...hang kira kategori romatik gaklah hirda eekk?? hang ingat tarikh2 keramat hang tu....aku memang tak ingat 1st date aku bila....yang aku ingat....dalam bulan july 2000 ;)

Felix said...

Pretty effective piece of writing, thanks for the post.
free games | best games | download games | download for pc | full pc games review