Nuffnang

Wednesday, April 8, 2009

puting-free ~ day 5

update! update!

lately hardy......

~ kurang minum susu, tapi berselera mkn.

~ the 1st 3 days w/o putings, dia byk termenung. aku yg sedeh tgk. muka memang cam muka putus cinta... aku tau dia dok teringat kat putings dia..

~ mlm2 will bgn atleast 2x & nangis2, mengigau yg bukan2. selalunya "nk tolish2 (tulis) atomen dyna". fuh! betapa kuatnya penangan ultraman dyna dlm hidup anak aku...

~ sensitive. pantang salah sikit, menjerit, menangis, hentak2 kaki, hempas2 badan kat lantai. aku?? x layan. buat bodo jln masuk bilik. tutup pintu. last2 dia masuk bilik sendiri mintak susu & tido. b4 tido siap leh sembang cam nothing happened dgn aku. kan aku kata anak aku drama king!!
for me, better aku buat camtu coz aku tau, kalu aku dok layan kerenah dia, aku tau end up dia CONFIRM kena babab. x kan hari2 nk kena babab kan? so, aku membuat pendekatan mudah, better aku cool down dlm bilik. ;)

pic x dak kena mengena dgn citer diatas. ni pic semlm. mood dia tgh ok. tiap2 kali aku nk semayang. hardy WAJIB nk kena ALLAHUAKBAR dulu. lepas dia habis, baru aku boleh semayang. yg herannya, dgn daddy dia x pulak dia buat camtu... hmmm..

no flash plsss...

this is how to sujud cara hardy...

sampai tertungging buyung. aku yg terjerit2 soh dia stop.

ok mama, innishhhh....

13 comments:

Unknown said...

heheh gelak aku tengok gambar no. 3 tu.. tu pesen apa tu ?? hahahaha

aku rasa gambar no. 2 tu cam rukuk jer.. kiut la dia pakai kopiah cenggitu..

aku plak, farhan & emily selalu nak sembayang ikut papa dia.. aku dia tak ganggu langsung.. syukur..

tang puting tu memang cenggitu la hirda, dia kan dah sedap berputing, do dia memang la rasa kehilangan bila kat mulut tu tak de "something".. lama2 ok la tu..

Jue ~ mama DnD said...

ya Allah ni sujud pesen aper ni hardy shah hehehe.... sampai tertonggeng²...gelak auntie tgk tau...
yelah hirda diakan boy kena a jd imam kat org pompuan.... bijak bijak.. sib baik dia x suh mam dia sujud camtu sekali..kalo x lagi haru birus....
tp betul hirda..kalo anak kita byk songel jgn dilayan..kalo dilayan makin menjadi..aku pun skang ambik pendekatan mcm ko..lari masuk bilik... golek² atas katil... nanti dua budak bertuah tu dtg..danish akan ckp.." mama ni sket² nak merajuk.." & dr itu dalila pun skang dah pandai merajuk..lepas tu bgtau.." kakak merajuklah" hikhikhik..laki aku kata sebijik cam mama dia...

☆ lieya latif ☆ said...

keh keh keh tergelak tgk hardy sujud, kalo aku pun aku menjerit, kang tak pasal buat aksi stunt camtu kang ade yg patah tengkuk kak....alahai sejuk jek mate aku tgk hardy berkopiah.....comel!!!

wei hirda, aku gelak2 bace komen ko kat blog aza, pasal hardy boring tgk tv n amik remote terus off tanpa rase bersalah....ha ha ha ha....kurang asam punye budak...saje laa tu....he he he he

yg afiq ngan otomen tige, hardy plak otomen dyna yeak....betul laaa, mmg besar pengaruh otomen terhadap anak2 korang kan....he hehe he

dasat gak peel hardy kan sejak putus puting...die masih rindu-rinduan ngan puting die tu.....aku suke laa pendekatan yg ko buat tu, buat boo layan dari dok babab die, tapi kalo aku buat camtu tak jalan kat damia n mirza.....lagi dieorg pijak kepale aku ade....ngan dieorg ni aku mmg kene garang....he he he he

As@Aza said...

yeeeeaaayyy dah 5 days puting free :)....oklah tu hirda....dah jadi sejarahlah puting tuu...tapi tahap2 mula ni lah yg betul2 menguji kesabaran kaann??? kita tgk dia pun kesian coz mcm kata hanglah...muka macam putus cinta...kalau kita tak kuat & kesian kat dia...sure bagi punyalah puting tu kaann?? ;)

aku pernah cakap kat abah afiq dulu...tgklah afiq pun boleh lawan ketagih puting dia...cuba you pulak yg lawan ketagih rokok you tuu....terus dia diam...no komen...dia tau kot..kalau dia komen sure kalah punyaa...hahahahaa

Jasfyra said...

alhamdulillah dah stop uting..ko layan je lah kerenah dia sikit2 tu hirda..hehe

tergelak aku tgk cara solat hardy tuh.sampai terjungkit..tp syukur alhamdulillah, sejuk perut mak dia ngandung.rajin solat hardy nih

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

erm.....gud job...he he he
camtu ler penangan puting hirda...kalu ikut hati kita, mmg kalah ler jawabnyer....tengok muka anak sedih cam putus cinta...ha ha ha...tp kena kuat...and hasilnya nanti....mereka akan lupa terus...

ooo...dia kurang susu dah hirda erk....tapi ok ler coz' dia ganti ngan kuat makan plak...makin bam bam ler hardy lepas nie....tp syok jer tengok dia kalu kuat makan hirda.....

yesszaaa...the sensetive part tu....same goes to anak dara aku...x leh salah sikit, meraung, x leh silap sikit, merajuk...now dah pandai merungut2....cam org tua...pastu kalu kita buat dia, dia x suka...kuar arr perkataan, "hei".."ishhhh...."...tanda protes....geram aku...mana belajar pun x tahu...

aku sokong cara ko tu...betul arr...kalu layan nanti kita ilang sabar...so buat x layan...pandai ler dia diam sendiri....penat ooo nak babap2 anak....betul kata ko...x kan hari2 nak babap depa kan...

ala comel imam kecik...
hirda...dia praktis jadi imam tu..ngan papa dia x yah...coz' papa dia dah imam pun...tu yg dia praktis kat mama dia tu....gambar 1st tu sure time dia tengah allahu akhbar tu...he he he...comel ler imam hardy....

Mimi said...

tungging buyung tu kelakar and sooo cute....hihihi...tapi risau la kan takut tengkuk dia..

baguih nih..da ok dah tu..slow2 la kan nnt dia lupa..tapi sedih lak aku baca part dia suka termenung tu and mcm org putus chenta..budak2 ni mmg kan chenta sungguh kat puting depa kan..

Anonymous said...

hirda.. nak tergelak aku tgk anak ang.. klako.. aper pesen dia semayang.. tp budak² kan... layan jer la... smaa la cam nana... asal aku semayang dia pun nyibuk... mujur la duk sebelah... kalo x harus dia duk atas sejadah aku...
hmm ok la at least hardy shah dah free puting... lama² ok la dia....
hmmm hirda... hardy shah pun kuat ngamuk gak... sama la adriana... kuat jerit... kalo x dpt menda memberontak no 1... geram aku... mujur la ngan aku ni dia takut skit...

Ciklinn said...

hahahhhahaah ada2 jerlah hardy..satu persatu aku layan gambor budak hardy ni...cute jerk..hok no.3 tu yg paling aku tak tahan... hahahahahaah

dia byk mkn sbb nak ada benda dlm mulut...selalukan ado puting tu.....

hirda nanti suh hardy nyanyi... letak kat sini yerk.... aku sukalah sore dier..

ILA said...

Mula2 mmg camtu...maklomlah penangan puting bertahun....sama je cam AFIQ dulu, mmg kesian tgk.

AFIQ lak, sejak x de puting...makin kuat nyusu agaknye nak ilangkan rasa gatal gigi tu..ekkeke boley? org gatal gusi...tp dia gatal gigi nak puting hehehhe

Sejuk perut tgk anak nak ikut kita solat kan?...

yong ibu chem said...

hardy..mcm2 karenah dia ye..
klu chem dulu kan, tak hisap puting, tp dia jadi kuat minum susu. nak nyonyot puting botol tu pulak. buat tido!

farrahar said...

wow! ady chah sujud sungguh acrobatic! hahaha!

shian ady chah dah putingless. nanti it will be my turn pulak to train my adam to be nenenless. isk.. dunno la if i can tahan his tantrum like u..

Absolom said...

This will not succeed in fact, that's what I suppose.
mattresses san antonio | twin mattress sale | ptsd symptoms