Nuffnang

Thursday, June 7, 2012

Drypers baru pulak....

still remember this ENTRY?
dalam entry tu aku ada review about Huggies. so this time, aku nak buat review for new drypers pulak. NEW means, bukan design dia je new, basically semualah. from packaging, material, & the most important thing is dia punya tape is no longer yg jenis sticky/gam. Finally!! baru nak tukar the tape??? *duhhhhh

actually aku x tau pun pasai new drypers ni, biasalah mak kan setia dgn Huggies. sampai le kelmarin, balik kerja aku singgah tesco. coz diapers hazry dh tinggal 1/2 pack. so aku text shahnun yg busy ngalahkan menteri tu, cakap aku nk pi tesco nk bl groceries. coz weekend ni sah2 le x kan sempat beli groceries.

sampai tesco, tgk2 huggies dry RM47!! eh sewel apa! so check huggies total protection pulak. L size 48 keping rm34.90. sekali amoi jaga drypers approach aku "miss (MISS ok!! ha ha ha), takmau try drypers baru ke?".
dgn suara ala2 malas nk layan aku balas "saya dh try drypers dulu, dia ok, tapi saya tak suka pelekat dia".
the amoi balas "ehhh..ini packaging baru. tape sudah tukar".
zasssss... sepantas kilat aku pi tgk sample drypers tu. a ah laaaa... tape dia dh tukar, dh jadi mcm mamy poko, huggies punya tape!! yeay!  price pulak rm34.90 for satu pack besar tu. oklah kan. dah le si dobot tu dh kena pakai size L now. size M dia dh ketat kat peha & perut. bagus pembesaran anak aku.

so compare balik huggies total protection size L - 48 keping.
drypers baru size L - 68 keping.
dua2 RM34.90.
pastu aku tgk tebal & quality dia sama je. eh sah2 le beli drypers untung lagi kan. dah le nk pakai hari2.

new packaging

with 4 botanical extracts & paling penting FLEXI-TAPE yer.

comeiii... design dia lain2. ikut size. for L. design dia NUTS.

dalam dia ada lining biru.

time aku dok belek tu, baru perasan, ada tulisan kat tepi dia "nuts about you". oh comeinya...

dobot yg baru bgn tido ptg. get ready nk mandi & tukar diaper.

ta daaaaaa.....

dobot muka pasrah je la... ha ha ha...

dah try pakai drypers ni, mcm oklah gak. coz for me quality dia ok & price wise dia sgt ok. amount pun banyak. apa2 pun if nak beli lg, tunggu le tesco or giant buat promo dulu.

5 comments:

lieyalatif said...

babe!! aku suke review ko...so lepas ni aku pun nak try le drypers nie....siang kat taska leh la kot pakai dryprs...mlm still ngan mamypoko....kan aku cite...conek dayyan tu very le the sensitif...cepat noo naik merah2.....mmg sgt tinggi maintenance mamat tu..

oit hazry petak..kemain tekedang ko kat katil jadi model drypers yeak....comeyyyy hokeeyyy!!

Mimi said...

bagus drypers da buat pelekat camtu...akhirnya...

Unknown said...

comel jerrr design diapers nie..
nampak kalerful giteww

ok ler tu hirda
1 dryper = 2 huggies..
jimat beb....

ellynadyra said...

aku pengguna setia drypers sejak berkurun lamanya, tapi yang baru ni mmg kelasssss kooooooo, tapi mahallllllllllllllllllll

onniesham said...

eh cantiknya drypers now. comei je design dia..