Nuffnang

Thursday, June 28, 2012

Drypers roadshow - 2012

date: 23rd June 12
time: 10am - 1pm
venue: new wing, OU

dah lama rsnya x attend benda2 camni. sejak mak dh tukar pakai drypers baru pulak now, terus aku LIKE FB drypers. then baru tau drypers selama ni ada buat contest and the latest one is drypers roadshow.
so we decided nk bwk hazry. bibik tinggal umah. soh dia settlekan semua kerja umah yg still pending. yg aku tau, aku balik, semua tasks yg aku suruh, kena siap.

at the same time, aku nk belajar2 balik camna nk handle budak dobot. coz tiap2 minggu kami asyik keluar tgk movie bwk abang je kan? sian adik. last bwk adik keluar masa bday dinner shahnun.

so pagi2 aku dh siapkan baju the boys. kecoh2 kejutkan si hardy soh mandi. pastu kejutkan si shahnun pulak. pastu pasang car seat & booster seat bagai. prepare light bfast.
ehhh.. tu baru preparation nk keluar aku dh letih.

around 9.45am, kami gerak from umah.


co-pilot happy dpt duduk depan sebelah daddy.


ni peneman aku kat belakang. muka dok observe.


panas!! sorry adik, takde sunshades. hadang dgn bantal dah le k?


co-pilot pun kena panas. aku bg je shawl. terus berkelubung & terus zzzzz....

sampai2 kena register dulu. nk register & dpt free gift kena ada anak age 0-4 yrs old. the boys nampak belon dh boleh duduk diam dah.


satu for abang, satu for adik!

lepas register dpt beg tu. ni 1st game. kena masuk dark room.


ada explanation pasai baby milestone. tukang explain tu just guna torchlight je.

hazry kagum kejap tgk cahaya torchlight tu.


before keluar, ada wall, buleh tulis apa2 yg kita suka. mula2 nk suruh hardy tulis, sekali pen dia ala liquid paper. kena tekan, picit & tulis.
nk tunggu hardy tulis, 2 jam pun belum tentu siap. so mak jugak le yg tulis.

waima tulisan elok skit je from hardy. hahaha

2nd game, pop the bubble. hardy kena touch brapa banyak bubble kat screen tu for 30 secs.


3rd game. wash the fruits. guna water gun. yg ni anak aku sukaaa...


habis 3 game. dpt 3 stamp. buleh collect free gift. 2 keping drypers baru.

the roadshow.

budak ni menyongehhhh je kerja dia. nampak tak gigi atas 2 btg besar tu. jarang pulak tu. hahaha

lunch @KFC coz ada mashed potato. ini budak dh lapaq. sian ko adik, mkn sudu kosong je.

tak habis2 dok menggeget sudu tu. nampak mamat ala2 ju-on kat belakang shahnun tu?
lepas aku snap pix ni, budak tu stop tepi hazry & cuit2 pipi dia. GF mamat tua ada kat meja sebelah aku, dok main peek a boo dari jauh dgn hazry. anak aku gelak mengekek.

lepas mamat tu balik from toilet kot (eh pandai2 je aku), mamat tu mai cuit2 hazry lagi. terus anak aku tertunduk malu.
ehhhh tetiba pemalu le pulakkkkk.....

abang mkn ayam x habis. takpe bang, x habis apa2, suap je kat adik. kompem licin!!

tetiba hazry duduk senget & diam. ok kompem!!! tgh meneran!!

sib baik kat drypers roadshow tu derang sediakan changing area. so lepas mkn, kami pi balik sana, nk tukar diapers.
hazry muka ala2 x bersalah. lepas ko membuang dgn banyaknya ko buleh relaxxx je dok dlm stroller kan adik??

susah nak tukar diaper mamat ni now. asyik nk memusing je.

nampak tak stack diapers bwh changing table tu. boleh guna that FOC.

aku amik drypants. senang skit nk pakaikan kat budak buas ni.

tgk!! tgk!! gagah nk bangun tu.

ok done. pakai seluar balik. dh start tonyoh muka coz ngantuk.

jln2 bl brg dlm parkson kejap. balik singgah umah kak aku kat K.Damansara. si dobot dpt le present stitch leh tukar2 kaler tu fr kak aku. bukannya dia excited tgk lampu bertukar2 kaler tu, dia lagi sedap isap kepala stitch tu.
masuk je keta.. x sampai 5 mins.. terus berdengkur.



kesimpulannya... lepas ni memang buleh bwk hazry keluar lagi. yeay!!

4 comments:

lieyalatif said...

comey!!! cepat hazry dah nak penoh gigi...dayyan gak still 4 batang....2 atas 2 bawah...yg atas tu mcm hazry laaa ..dah le besar ...jarang lak tu wakakaakakak....

boleh tu poms, cume kene biasekan diri...kalo jarang2 bawak tu yg buat kite rase kekok tu.....aku ni tige2 hangkut tak penah tinggal....tak sampai ati sebenarnye nak tinggal...tapi kalo ade bibik wajib jek aku tinggal wakakaakakakakaka.....

poms, aku test beli sebungkus drypers....unluckly dayyan tak sesuai...nonet die merah2 balik...uwaaaaaaaaaaa....mamypoko jugak the best for him....

ak yuyunz said...

alala.. tomeynya bam bam.. baiknya duduk dalam car seat..

onniesham said...

penuh seketol hazry dlm car seat. geram tgok ngan puting x tanggal tu.
ko mmg rajin pi event camni kan poms. dah le rajin nk prepare bfast bagai. kalo aku..koserrrr *dasarrrr*

ellynadyra said...

rajinnya la cik abang ko ikut skali pi event2 cam ni kan, aku suka pi, tapi tak larat la nak layan 3 org handbeg bergerak tuh, biasanya kalau pi tinggal yang kecik tuh ngan maid kat umah, tapi memang tak sampai hati, dok tingat je, tapi kalau bawak aku yang penat....bak kata ko, preparation nak kuar pun dah cukup letih, lom kuar lagi tuh