Nuffnang

Thursday, October 9, 2008

citer sedeh kat kg...isk isk...

sedey ni..sedey... sampai now bila diingat2kan balik rasa sedey/frust sgt....

ni citer dia...

hari2 terakhir kami kat umah PIL, activity WAJIB is pi Duty Free dia.

tapi jam x hengat. manusia ramai nk masuk Siam.

duty free dia ada sale. so, all the pinggan mangkuks, cookware, etc semua less 20%.

pinggan mangkuk aku x kisah. coz aku dh ada 2 set corelle yg hubby beli masa pi US last yr. aku tergediks2 nk bl corningware & visions. price dia sama. 3 bijik before less rm303. after less rm243. diulang rm243!!

so selepas adegan ngendeng2, rayu2, etc, hubby kata... "ikut u la, u nk ke? kalu u rasa ok, beli la. kat kl how much?". haaa... sudahhh... aku dh le jenis x pi area2 pinggan mangkuk masa pi shopping malls. so, mana aku tau rega kat kl.

so, setelah aku tolak, campur, darab, bahagi. aku x beli la.. coz ayat penyedap ati aku time tu...
"periuk2, pinggan mangkuk present masa wedding dulu pun ada yg x guna lg". wahhh baik ni... kononnya aku dh insaf le kiranya.... huhuhu

balik je umah, aku terus citer kat MIL, MIL aku punya statement "laaa, kalu corningware 3 bijik rm243 murah laa. awat x beli?? ". x pasal2 terus frust menonggeng x beli.
rasa cam nk bwk keta pi sana balik... sib baik ngenangkan jam je.

then, nk tambahkan frust aku, aku saja surf tgk website mudah.com. ada org jual corningware yg sebijik aku berkenan... after dia kasi special price, rega dia RM369. (adoi la... mana dinding ni?? aku nk hantuk kepala kat dinding sat)

so, moral of the story, pls follow ur kata hati.. x yah pikir 2,3, 10, 15 kali. nanti nyesal.

takpa... nanti aku balik kg..akan ku cari gak... hope time tu ada sale lagi... ;)


7 comments:

Su Hana said...

rugi2..iskh.. hirda thn dpn kite p shopping sama2 la ek..kompom x pk 15kali punya..murah tu..aku pun nak gak..huhuhuhu

zAnNa@mAMaBaTriCE said...

giler murah hirda
mmg kalu zana pun rasa nak hantuk kepala kat dinding kalu harga camtu....mana nak dpt ooooo
tahun aku kirim ko jerlah erk...

Unknown said...

sabar hirda sabar.. jangan hang pi hantuk pale kat dinding..

aiseyman, murah siot... memang cun ler... tak pe hirda, mungkin ada hikmah kau tak beli mende tu.. nanti lenkali mana tau ada sale lagi ker.. sabar ek.. (ayat penyedap hati tu)

memang betul kalau rasa ada duit, and hati kata okey, then beli, jangan tunggu lelama, nanti nyesal.. macam aku ler, aku ada duit, time tu tengah glamer gelang kristal emas kaler2, pastu aku nak beli, tapi aku kata nanti la dulu, last2 duit abis ntah kemana, gelang tu tak dapat beli.. nyesal tak sudah.. kalau tau awal2 aku beli..

Jasfyra said...

aduh..trekena sebijik kalo dah jd camtu kan..tp daku pon xtau harga menda tuh bape..hehehe.kalo zura pon cam hirda kot..xbeli pastu nyesal..

wanie said...

murah ru..rugi nye...wanie pun tgh cari corning ware ni

☆ lieya latif ☆ said...

yoloooorrr hirda...murah tu....lieya ni tak berape kaki pinggan mangkuk sangat tapi kalo dah rege cam tu ...harus laa sambar satu 2 yeak tak...takpe2....ade jeki ko nak beli pinggan tu nanti ade laaaa...jgn sedey2 yeak....tak yah nak kalut2 cari dinding...pi laa cari bantal....hehe he he hehe

re: nak buat sesi terjah KL...no halll!!!!!!! daku on jek bab jalan2 nie he he hehe

Anonymous said...

hirdaa..awat hg tak beli?? murah tuu..Takpa..len kali kena ikut kata hati..huhu..
p/s - kalo haku pun rasa nak hantuk kepala kt dinding..bukan setakat kepala..dengan badan2 aku sekali..kih.kih.kih..takpa..sabaq2..pinggan mangkuk hadiah kawen ada yg blom gunapakai kan..haaa (ayat penyedap hati dari aku utk hang ;)